Strona 4 z 7

Re: Trabant 601s de luxe 1988r

: 2017-12-30, 23:06
autor: RemkoK
To są kontrolki z DDR'u na 100%, Mam taką niebieską (od świateł drogowych) w Simsonie Schwalbe. DUO 4/1 też taką na pulpicie miało i prawdopodobnie IFA L-60 miała ich na desce rozdz. pełno.

Re: Trabant 601s de luxe 1988r

: 2017-12-31, 20:26
autor: Damian88
Ja mam szczęście do sprzętów rolniczych, w sklepie z częściami do marki Fortschritt takie znalazłem :D

Spotkaliście się może z ozdobnymi paskami na karoserii Traba? Wzdłuż karoserii, za dzieciaka pamiętam dwa takie w okolicy, kość słoniowa z potrójnym bodajże błękitnym paskiem zawijającym w litere S chyba gdzieś w okolicach drzwi oraz z piaskowym Trabim który miał taki jakby przerywany pas po całej długości boku

Re: Trabant 601s de luxe 1988r

: 2018-01-19, 11:11
autor: Damian88
Coś się dzieje, zadymiamy okolicę :D
https://youtu.be/cFQbAbOp-Zk

Re: Trabant 601s de luxe 1988r

: 2018-01-19, 11:19
autor: kamil.koza88
Ładnie Panie.

BTW, co to za przyczłapnik z wężykiem na prawym nadkolu?

Re: Trabant 601s de luxe 1988r

: 2018-01-19, 11:26
autor: Damian88
Chyba masz na myśli turbinkę ekonomizera. Ku mojemu zaskoczeniu chodzi całkiem ładnie, ja jedynie zregenerowałem gaźnik, zmieniłem kable i świece

Re: Trabant 601s de luxe 1988r

: 2018-02-24, 19:37
autor: Damian88
Widać światełko w tunelu, niestety gość miał w sklepie stary wzornik i materiały przyszły nie w takim kolorze jak powinny. Tak czy siak lepsze to od poszyć zjedzonych przez myszy :mrgreen:

Re: Trabant 601s de luxe 1988r

: 2018-04-13, 18:58
autor: Damian88
Wpadł mi w ręce taki oto wskaźnik poziomu paliwa oraz stanu akumulatora. Jak myślicie,przypasi do Traba? :>
DSC_0150.JPG
DSC_0149.JPG

Re: Trabant 601s de luxe 1988r

: 2018-04-16, 08:55
autor: kamil.koza88
Gratuluję pokrowców, ja na swoje cały czas czekam od jesieni, zaprzyjaźniona krawcowa ma za dużo roboty, a ze względu na to, że trab rozebrany to nie zależy mi na czasie.

Odnośnie wskaźnika, to sam się czaiłem na niego, z tego co kojarzę to wisiał na OLX'ie. Chciałem go wykorzystać jako wskaźnik paliwa, ale mam 6V instalacje i trochę kupa by z tym była. Chciałem wykorzystać jakiś pływak od skutera albo ciągnika (nie zdążyłem zmierzyć głębokości zbiornika). Ostatnio wpadł mi do głowy pomysł, żeby wrzucić po prostu przetwornice step-up i by śmigało. Ale wpadłem na jeszcze bardziej klimatyczny bajer, mianowicie chciałem wykorzystać efekt naczyń połączonych tak jak miało to miejsce w starych autach z lat 20-30' , o takich:

Obrazek

Re: Trabant 601s de luxe 1988r

: 2018-04-16, 12:12
autor: Dawdzio
Aż tak wam przeszkadza brak wskaźnika? Jak dla mnie ten oryginalny, bazujący jeszcze na technologii Forda T, jest zupełnie wystarczający.

Re: Trabant 601s de luxe 1988r

: 2018-04-16, 12:20
autor: kamil.koza88
Nie tyle przeszkadza, co lenistwo bierze górę :P

Z drugiej strony dobrze wiedzieć ile ma się zupy w trakcie dłuższego wypadu żeby nie dymać z kanistrem kilka kilosów (tak wiem, zawsze można wrzucić zapasową bańkę do bagażnika, ale nie o to chodzi).

Re: Trabant 601s de luxe 1988r

: 2018-04-16, 23:03
autor: RemkoK
Ależ do Trabanta w fabryce dodawano wskaźnik patykowy!Mnie takie proste rozwiązanie wystarczy :D

Re: Trabant 601s de luxe 1988r

: 2018-04-17, 19:11
autor: Damian88
Mam dwa zbiorniki z pływakami, więc i oryginalnie musiały być montowane. Podejrzewam że w starszych wersjach zamiast ekonomizera ;)

Re: Trabant 601s de luxe 1988r

: 2018-04-17, 20:15
autor: Dawdzio
Z moich informacji wynika, że oryginalnie były montowane tylko kontrolki rezerwy jako dodatkowa czerwona dioda w ekonomizerze (na dole, tuż obok białej, która odpowiada za ściemnienie diod ekonomizera), a te wykorzystywały pływak jedynie ze stykiem wł./wył., przy czym mówimy o wersjach specjalnych. Ale w niemczech dostępne były zestawy do przeróbki zbiorników na wersję z pływakiem oraz wskaźnikiem ilości paliwa w zbiorniku (wtedy pływak posiadał ścieżkę oporową a wewnątrz pojazdy montowany był wskaźnik).
A jeśli chcecie znać moje zdanie, to o ile ta pierwsza wersja, nawet bez specjalnego ekonomizera, jest sensowna, bo pozwala uniknąć szarpania wywołanego chwilowym brakiem paliwa w gaźniku podczas przekręcania kranika na rezerwę, to ta druga to tylko zbędny bajer. Taki wskaźnik nie jest precyzyjny, pozwala jedynie określić ile, mniej więcej, jest paliwa w baku. Nie wiem, ile może dać informacja, że nie mam 3/4 zbiornika a 1/2, bo w przypadku Trabanta różnica nie jest wielka. Przed dłuższym wyjazdem można użyć standardowej "linijki" dającej dość precyzyjny wynik, a rezerwa załączana kranikiem (u mnie 8 litrów) pozwala przejechać jeszcze przynajmniej 100 km (w warunkach zimowych przy jeździe mieszanej) co dziś pozwoli minąć nie jeden CPN. Dodatkowo jest jeszcze wskaźnik dziennego przebiegu i to bardziej nad montażem licznika z nim (jeżeli takowego nie posiadacie), a nie wskaźnika poziomu paliwa, zastanowiłbym się na waszym miejscu.

Re: Trabant 601s de luxe 1988r

: 2018-04-17, 23:21
autor: RemkoK
U mnie występuje pierwsza wersja - fabrycznie zamontowany pływak i dodatkowa diodka w ekonomizerze. Może po to by inwalida miał deko wygodniej i nie musiał ciągle zerkać do zbiornika.

Re: Trabant 601s de luxe 1988r

: 2018-04-18, 08:45
autor: kamil.koza88
A można prosić jakąś fotkę jak to jest zrobione? Tak z czystej ciekawości ;)