Silnik Trabant/BARKAS P-65
Moderator: Mod Team
Silnik Trabant/BARKAS P-65
Witam!
Chciałem pochwalić się moim silnikiem Barkas P-65 po "drobnych" modyfikacjach:
1. Układ wydechowy bazujący na dwóch rezonansach,
2. Zastosowanie oringów uszczelniających VITON'owych pod głowicami zamiast zwykłej uszczelki,
3. Elektroniczny układ zapłonowy z wyprzedzeniem kątu zapłonu,
4. Zastosowanie ekranów przeciw zakłóceniowych w instalacji zapłonowej,
5. Zamontowany wydajniejszy gaźnik (kopia) PWK o śr. gardzieli 28mm,
6. Skrócony dolot mieszanki do skrzyni korbowej,
7. Wykonany porting skrzyni korbowej, kanałów płuczących oraz kanałów wydechowych,
8. Powiększenie kanałów smarujących łożyska wału korbowego oraz rynienek stawideł,
9. Obrócenie cylindrów o 180 stopni, celem odseparowania ciepła tłumików od gaźnika,
10. Obrócenie głowic o 90 stopni, celem efektywniejszego chłodzenia,
11. Montaż zaworów dekompresyjnych.
Na zdjęciach brakuję śmigła, gaźnika i układów wydechowych. Muszę jeszcze zrobić instalację paliwową, zapłonową i elektryczną. Kolejne zdjęcia na przełomie maja-czerwca.
Chciałem pochwalić się moim silnikiem Barkas P-65 po "drobnych" modyfikacjach:
1. Układ wydechowy bazujący na dwóch rezonansach,
2. Zastosowanie oringów uszczelniających VITON'owych pod głowicami zamiast zwykłej uszczelki,
3. Elektroniczny układ zapłonowy z wyprzedzeniem kątu zapłonu,
4. Zastosowanie ekranów przeciw zakłóceniowych w instalacji zapłonowej,
5. Zamontowany wydajniejszy gaźnik (kopia) PWK o śr. gardzieli 28mm,
6. Skrócony dolot mieszanki do skrzyni korbowej,
7. Wykonany porting skrzyni korbowej, kanałów płuczących oraz kanałów wydechowych,
8. Powiększenie kanałów smarujących łożyska wału korbowego oraz rynienek stawideł,
9. Obrócenie cylindrów o 180 stopni, celem odseparowania ciepła tłumików od gaźnika,
10. Obrócenie głowic o 90 stopni, celem efektywniejszego chłodzenia,
11. Montaż zaworów dekompresyjnych.
Na zdjęciach brakuję śmigła, gaźnika i układów wydechowych. Muszę jeszcze zrobić instalację paliwową, zapłonową i elektryczną. Kolejne zdjęcia na przełomie maja-czerwca.
Ostatnio zmieniony 2017-06-01, 07:01 przez SebaFLY, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Silnik Trabant/BARKAS P-65
Co to sa zawory dekompresyjne?
Re: Silnik Trabant/BARKAS P-65
Zawór dekompresyjny ma za zadanie zmniejszyć ciśnienie w komorze spalania celem lżejszego obrotu wału podczas rozruchu. Jest to ogromna wygoda gdy nie ma się rozrusznika a silnik pali się pociągając za sznurek. Z chwilą kiedy silnik zacznie pracować, zawór dekompresyjny zamyka się a ciśnienie w komorze spalania wzrasta do wartości roboczej.
Re: Silnik Trabant/BARKAS P-65
Jak w Ursusie
Re: Silnik Trabant/BARKAS P-65
W Trabancie najmniej potrzebna rzecz ale silnik ladny. Myslales o zdublowaniu aparatu zaplonowego?
Re: Silnik Trabant/BARKAS P-65
Jeśli silnik miałaby odpalać pani pilot to nie wyobrażam sobie braku odprężników. Nie zachodziła potrzeba dublowania układu zapłonowego.
Re: Silnik Trabant/BARKAS P-65
DUDEK Synthesis Cabrio 46m2.
Re: Silnik Trabant/BARKAS P-65
Przesyłam kolejne zdjęcia. Tym razem z układem dwóch, niezależnych od siebie rezonansów, gaźnikiem oraz kompletnym cockpitem:
- Chris25
- Klubowicz
- Posty: 615
- Rejestracja: 2011-03-09, 12:39
- Lokalizacja: Złotniki k/Poznania
- Kontaktowanie:
Re: Silnik Trabant/BARKAS P-65
Wygląda wspaniale To teraz musimy się zobaczyć na zlocie
Re: Silnik Trabant/BARKAS P-65
Cudo! O tak, na zlocie byłoby o co wypytać
Re: Silnik Trabant/BARKAS P-65
Od czego ten chroniony wylacznik na kokpicie?
A tlumiki :A klasa
pozdr
M
A tlumiki :A klasa
pozdr
M
-
- Posty: 233
- Rejestracja: 2014-10-11, 01:33
- Lokalizacja: Zamość
- Kontaktowanie:
Re: Silnik Trabant/BARKAS P-65
Kto Ci robił wydechy?
Re: Silnik Trabant/BARKAS P-65
Zabezpieczenie na kokpicie to włącznik zapłonu. Rezonanse wykonała firma Platek Racing z Częstochowy.