601s katowice rajdowo pokazowy ;)

Moderator: Mod Team

Awatar użytkownika
seba601s
Posty: 115
Rejestracja: 2011-05-08, 19:44
Lokalizacja: Katowice

601s katowice rajdowo pokazowy ;)

Post autor: seba601s »

Witam.
Zakładam nowy temat z racji długiej nie obecności ,a że autko już prawie gotowe i jezdzi to trza sie pochwalić i może na jakiś zlot jechać..
Może jak sie uda 21.01.2018 start w sprincie w Tychach,a na razie docieranie i uzupełnianie detali ,poprawki itp..masa rzeczy ,ale najważniejsze że udało sie odpalić po chyba 6 latach postoju w różnych miejscach..i pojechać..
Masa rzeczy zrobiona ostatnio,jak elektryka i to nie mało bałaganu było. Zbieżność. Dokręcanie nadal wielu elementów które byle jak były chwycone żeby tylko być...Dokręcenie klatki. uzupełnie detali. Mycie i pastowanie po tylu latach. Ogólnie masa rzeczy,ale jeszcze chwila i bedzie ok. No i docieranie i strojenie silnika z wydechem mnie czeka.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
zdjecia troche pomieszane ,ale nie mam czasu siedzec wiecej i segregowac ,wiecej na moim FB ,a tu tak pobieżnie w skrócie,choc cieżko skrócić chyba 8 lat perypetii samochodu. Ale wiadomo jak każdy życiowe sytuacje i tak sie to kończy.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Już za nie długo wiecej zdjec i fajniejszych ,w pełnej krasie...do tego jeszcze czekam na nowy dowód rej ze zmianą ilości miejsc w aucie,no jest co robić a 21 coraz bliżej,a moze potem jakiś zlot.
Kosztorys takiej budowy..hmm mega. Sie nie spodziewałem ,myślałem że uda mi sie go zbudować w 3 miesiące,że sam ogarne lakierowanie i blacharke,a fachowcy reszta czyli klatka i silnik,dalej ja sam,ale sie okazało inaczej..
Od razu napisze tak silnik jest zmodyfikowany,coś tam rozwiercone kanały,nowy wał,nowe bebechy,nowa skrzynia biegów,dospawana flansza pod japoński gaznik mikuni jak sie nie myle,tłumik z regulacją wedle jakiegoś projektu ddr,zawieszenie sprawa prosta ,czyli sporotowe amortyzatory i resory też poprawione,wahacze obspawane i wzmocnione,w miare jazdy bede poprawiał i zmieniał ,hamulce nowe seria,bębny znaczy sie ;) to tak w telegraficznym skrócie...
pozdrawiam
Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Re: 601s katowice rajdowo pokazowy ;)

Post autor: Kuzyn353 »

Podoba się. Fajny klasyczny, bez udziwnień :)
eda90
Posty: 245
Rejestracja: 2017-03-19, 18:40
Lokalizacja: Poznań

Re: 601s katowice rajdowo pokazowy ;)

Post autor: eda90 »

Fajny czysty spód podoba mi się, dobra robota, coś więcej o zawieszeniu nam powiesz? Masz jakies zdjecia tej mechaniki?
Awatar użytkownika
Drabi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1006
Rejestracja: 2011-05-05, 22:14
Lokalizacja: Bytom/Ruda Śląska

Re: 601s katowice rajdowo pokazowy ;)

Post autor: Drabi »

No, nie ma co. Ładny :)
Awatar użytkownika
seba601s
Posty: 115
Rejestracja: 2011-05-08, 19:44
Lokalizacja: Katowice

Re: 601s katowice rajdowo pokazowy ;)

Post autor: seba601s »

Obrazek

Obrazek

Obrazek



UWAGA FOTKI INNYCH AUT <DLA PORÓWNANIA <MOJE TYLKO TŁUMIKÓW <AMORTYZATORÓW

Kilka fotek z tego z czego mogłem zaczerpać i to nie moje auto wiec nie patrzecie żę tam są tarcze czy coś pokazuje wam jakie są możliwości,ale nie było już albo kasy lub dostepu,teraz na allegro widze zę są i przód i tył akcesoryjne wahacze,wtedy nie było...z przodu mam sportowe amorki z łady,i coś tam z resorem,nie chciałem ani z tyłu ani z przodu za twardo. Tył Bilstein na zamówienie płaciłem chyba 1000zł..wiec sami widzicie nie tanie rzeczy,wydech płąciłem 700 i nie wiem czy nie kupie innego i znów koszt 1200..był nawet plan weglarskiego zakładać ale jakoś mi sie to nie widziało i sprzedałem nowy kompletny zestaw,nie wiem czy są jeszcze dostepne..
tył też bez jakiś modyfikacji,zabaczymy jak bedzie,nie chciałem przesadzać z dokładaniem szklanek pod mocowanie wahaczy itp,ma być prosto i tyle ,jak wyjdzie zobaczymy,wiem żę mi sprarciały gumy pod wahaczami,nówki nie użyte i już do wymiany..
zoaczcie nawet niemcy czy wegrzy dokładają pasy mocujące pod wahacze przód i tył,ale tam to już było ekstremum na zminimalizowanie masy i z silnika ile sie dało.. U mnie raczej taki soft w porówaniu do prawdziwych rajdówek..ale bidy tez nie ma.
Ostatnio zmieniony 2018-01-09, 22:06 przez seba601s, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
seba601s
Posty: 115
Rejestracja: 2011-05-08, 19:44
Lokalizacja: Katowice

Re: 601s katowice rajdowo pokazowy ;)

Post autor: seba601s »

Obrazek

Obrazek
tu jeszcze dwa mi sie zapodziały nowe..
eda90
Posty: 245
Rejestracja: 2017-03-19, 18:40
Lokalizacja: Poznań

Re: 601s katowice rajdowo pokazowy ;)

Post autor: eda90 »

Fajnie fajnie super ten dyfuzor, wrzuć filmik jak to gada. Powiedz mi dlaczego masz pasy na wahaczach? Obawiasz się że Ci rozciągnie amortyzator? Czy przedluzales mocowania wahaczy?
Awatar użytkownika
seba601s
Posty: 115
Rejestracja: 2011-05-08, 19:44
Lokalizacja: Katowice

Re: 601s katowice rajdowo pokazowy ;)

Post autor: seba601s »

eda90 pisze: 2018-01-08, 21:31 Fajnie fajnie super ten dyfuzor, wrzuć filmik jak to gada. Powiedz mi dlaczego masz pasy na wahaczach? Obawiasz się że Ci rozciągnie amortyzator? Czy przedluzales mocowania wahaczy?
te ostatnie foty zawieszen i silników nie moje autko jak pisałem,dyfuzory tez ,musze to jakoś poukładać w wolnej chwili ,ja mam tłumik na bazie seryjnego z regulowanym rozstawem dla zjawisk falowych ,czyli w teorii podobno to była alternatywa dla tych dużych cieżkich dyfuzorów ze zdjec i trudnych do wykonania ,a ja mam coś innego i zobaczymy czy działa. Silnik,tłumik robił mi Pan z Krakowa Ryszka jeżeli dobrze pamietam..nie odbiera telefonu musze tam podjechać do niego,świetny fachowiec 2t..
Awatar użytkownika
seba601s
Posty: 115
Rejestracja: 2011-05-08, 19:44
Lokalizacja: Katowice

Re: 601s katowice rajdowo pokazowy ;)

Post autor: seba601s »

https://www.youtube.com/watch?v=OjL6D9VxIg4
Tu pierwsze odpalenie ,jeszcze widać autko stało na mocowaniach bez kół ale juz zaczynałem sie brac za niego. Swiece jeszcze nie takie były,dużo oleju w paliwie ,ale uczucie bezcenne..
Awatar użytkownika
kamil.koza88
Posty: 155
Rejestracja: 2016-01-09, 23:13
Lokalizacja: Toruń

Re: 601s katowice rajdowo pokazowy ;)

Post autor: kamil.koza88 »

Bardzo ciekawy projekt, ale proszę o konkrety ;)
Co z tym wydechem, skąd, jak robiony, jakieś obliczenia? To samo z cylindrami, wiesz coś na temat kanałów jak to wyglądało? Co daje dyfuzor na dolocie? Co to za dziwny tłumik końcowy (wnioskuję, że to końcowy po chromowanej końcówce)? Jaki masz konkretnie model gaźnika?

Był hamowany po tych modyfikacjach? Ewentualnie kiedy zamierzasz to zrobić, jestem bardzo ciekaw charakterystyki tego silnika.

Czyli ten wydech co siedzi w żółtej komorze nie jest twój?

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
seba601s
Posty: 115
Rejestracja: 2011-05-08, 19:44
Lokalizacja: Katowice

Re: 601s katowice rajdowo pokazowy ;)

Post autor: seba601s »

Zdjecie w żółtej komorze to nie moje auto(Ja jak widać mam białą komore,wszystko białe te są podglądowe),zdjecia wydechu to Węglarski motorsport którego jednak sprzedałęm i nie montowałem.
Co do gaznika może gdzieś znajde ,wydech teraz to Musisz sobie zadzwonić jak i w sprawie silnika do Pana Ryszki jak chcesz podam ci adres i numer,nie odbiera nie wiem co sie dzieje,może tam podjade za jakis czas na motorze,nie pamietam co i jak tam robił,pokazywał mi to ,ale dla mnie to czarna magia była i to 5 lat temu,nie pamietam,pokazywał mi to ,i te cylindry które po pierwszej próbie i spawaniu przez jakiegoś młodego spawacza poszły do kosza bo sie pokrzywiły przy spawaniu...wszystko wrzuce co mam jak znajde,mineło sporo czasu mam nadzieje że z nim OK,bo świetny fachowiec,a wasztat miał dosłownie w mieszkaniu,jak w muzeum ,motory,motorynki,silniki...składał mi w sumie dwa silniki jeden cywilny i też super,lata do dzis.
Co do hamownie tak ,podjade moze do 4turbo w katowicah lub gdześ na pewno,sam jestem ciekaw,ale na razie docieranie,wiec to musi poczekać..

o mam gaznik to ten chyba Mikuni TM30-8006 Power Jet
http://shop.rhcc.pl/pl/gaznik-mikuni-tm ... r-jet.html
usunąłem tamte foty żeby bałaganu nie było...
eda90
Posty: 245
Rejestracja: 2017-03-19, 18:40
Lokalizacja: Poznań

Re: 601s katowice rajdowo pokazowy ;)

Post autor: eda90 »

Szkoda tylko że ten gaznik ma ssanie na dzyndzel a nie na linke w motocyklu ok w Trabancie trochę uciążliwe to może być.

Ten jest fajny i na 28mm bez poszerzania kanałów chyba większego nie ma sensu

http://allegro.pl/gaznik-dellorto-phbh2 ... ml#thumb/4
Awatar użytkownika
seba601s
Posty: 115
Rejestracja: 2011-05-08, 19:44
Lokalizacja: Katowice

Re: 601s katowice rajdowo pokazowy ;)

Post autor: seba601s »

eda90 pisze: 2018-01-09, 22:10 Szkoda tylko że ten gaznik ma ssanie na dzyndzel a nie na linke w motocyklu ok w Trabancie trochę uciążliwe to może być.

Ten jest fajny i na 28mm bez poszerzania kanałów chyba większego nie ma sensu

http://allegro.pl/gaznik-dellorto-phbh2 ... ml#thumb/4
ssanie zaciągasz raz i odpalasz,ale mi to nie przeszkadzało ,bo to nie do codziennej jazdy,mi zależało na średnicy+gabaryt i nie wiem czemu ono samo potem opada i sie wyłącza,ale zauważyłem że odpalam też bez ssania i chodzi,nie gaśnie wiec nawet teraz nie używam. Wszystko w fazie testów..
Awatar użytkownika
kamil.koza88
Posty: 155
Rejestracja: 2016-01-09, 23:13
Lokalizacja: Toruń

Re: 601s katowice rajdowo pokazowy ;)

Post autor: kamil.koza88 »

Z tymi zdjęciami to już się pogubiłem po prostu. Sam przyznasz, że panuje tu mały chaos ;)

Odnośnie Pana Węglarskiego, to coś mi się wydaje, że on robi doloty a nie wydech. No chyba, że czegoś nie wiem, to się przy okazji czegoś nowego chętnie dowiem.

Zwracając swój wzrok w stronę wydechu to chyba jednak zaprojektuje sobie samemu wydech pod moje konkretne cylindry. Zaowocuje to taką charakterystyką silnika i przebiegiem krzywej jaka sobie zażyczę. Wydech w 2 suwie jest jak rozrząd w 4 suwie, a jak wiadomo moc drzemie w głowicy :D

Nurtuje mnie tylko jedno pytanie, czy liczyć pojemność dla 2, czy dla 1 cylindra bo tłoki chodzą naprzemiennie. Zastanawia mnie jeszcze jedno, czy jak zastosuje 1 tłumik, to czy właśnie nie zajdzie interferencja fal i tym samym czy nie będzie kupy z charakterystyką :/ Z drugiej strony seryjny wydech jest tak zrobiony.

Odnośnie gaźnika poszedłbym jeszcze dalej. W moim skuterze jest gaźnik ze ssaniem automatycznym. Polega to na tym, że jest cewka i w momencie pojawienia się napięcia cewka powoli się nagrzewa i bimetal wysuwa iglicę, która zatyka dodatkowy kanał odpowiedzialny za ssanie. Jak silnik zimny to jest ssanie, jak się rozgrzeje to już nie ma, wszystko w automacie :> Tylko warunkiem jest instalacja 12V. Budowa gaźnika w moim skuterze jest niemal identyczna, nie wiem, czy nawet nie taka sama, bo chyba jest to ten sam model.
eda90
Posty: 245
Rejestracja: 2017-03-19, 18:40
Lokalizacja: Poznań

Re: 601s katowice rajdowo pokazowy ;)

Post autor: eda90 »

Lepiej zapewne robic dyfuzory osobne do każdego cylindra, chociaż widziałem projekty wspólnego dyfuzora do 353 gdzie są 3 cylindry i jakoś zjawisko odbicia też dziala, ciekawe czy przy wysokich obrotach jest to skuteczne
Odpowiedz