Regeneracja zawieszenia przedniego

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

mczmok
Posty: 71
Rejestracja: 2015-12-18, 19:02
Lokalizacja: Radzionków

Regeneracja zawieszenia przedniego

Post autor: mczmok » 2019-01-09, 07:41

Mam potrzebę wymiany sworzni przednich zwrotnic.
Dzwonię po okolicy i niestety nikt w obrębie nie posiada odpowiedniej prasy i narzędzi do wymiany.
W związku z tym proszę o informację czy ktoś z forumowiczów ostatnimi czasy robił coś takiego i może polecić jakiś zakład - najlepiej z woj. śląskiego.

magik
Posty: 1227
Rejestracja: 2011-05-06, 17:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Regeneracja zawieszenia przedniego

Post autor: magik » 2019-01-09, 15:00

dobry młot i porządne imadło wystarczą, trochę fizyki ciepło /zimno i można samemu to zrobić, największy kłopot z klinem dolnego sworznia ale idzie to zrobić, problem tez ze zrobieniem odpowiedniego nacięcia na klin w dolnym sworzniu, niemcy pomyśleli i robią ekstra zamienniki juz z nacięciem , trochę dziwne bo nowe oryginały z epoki tego nie mają
A tak poza tym jak zabierasz sie za zawiechę to zacznij od magla, dobre skasowanie luzu i odpowiednia regulacja dają najlepszy efekt końcowy
Magiel oczywiście regulujemy w imadle nie na aucie
Powodzenia

magik
Posty: 1227
Rejestracja: 2011-05-06, 17:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Regeneracja zawieszenia przedniego

Post autor: magik » 2019-01-09, 15:02

a cha i oczywiście rozwiertaki nastawne potrzebne bo tulejki i tak nowe muszą być

mczmok
Posty: 71
Rejestracja: 2015-12-18, 19:02
Lokalizacja: Radzionków

Re: Regeneracja zawieszenia przedniego

Post autor: mczmok » 2019-01-10, 07:36

magik pisze:
2019-01-09, 15:00
dobry młot i porządne imadło wystarczą, trochę fizyki ciepło /zimno i można samemu to zrobić, największy kłopot z klinem dolnego sworznia ale idzie to zrobić, problem tez ze zrobieniem odpowiedniego nacięcia na klin w dolnym sworzniu, niemcy pomyśleli i robią ekstra zamienniki juz z nacięciem , trochę dziwne bo nowe oryginały z epoki tego nie mają
A tak poza tym jak zabierasz sie za zawiechę to zacznij od magla, dobre skasowanie luzu i odpowiednia regulacja dają najlepszy efekt końcowy
Magiel oczywiście regulujemy w imadle nie na aucie
Powodzenia
1. Sworznie są skorodowane i krzywe - dlatego muszę je wymienić bo bez sensu dawać nowe tuleje.
2. Moim zdanie walenie młotem po zwrotnicy mało profesjonalne-poza tym łatwo zmęczyć materiał - wole to zrobić na prasie. Nauczyłem się przez lata, że Niemcy miło prostoty konstrukcji jednak używali odpowiednich narzędzi. Np składam silniki do MZ bez jakiegokolwiek uderzenia - na ciepło.
3. Nacięcia na sworzniu nie było bo prościej jest wprasować sworzeń i wiertłem zrobić nacięcie - niż celować rowkiem w otwór - podejście praktyczne.
4. Na maglu nie mam luzu.
Całe życie z 2 T

magik
Posty: 1227
Rejestracja: 2011-05-06, 17:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Regeneracja zawieszenia przedniego

Post autor: magik » 2019-01-10, 10:00

Spokojnie nic nie zniszczysz, tylko trzeba to robic z głową, największy problem z klinem sworznia, wiercenie wiertarką przekosi otwór, sworzeń jest twardszy niż zwrotnica, trzeba zrobić nacięcie przed wciśnięciem choćby wstępne, ale to też wymaga wymierzenia mam tu na myśli głębokość osadzenia w otworze, najlepiej to rozwiercić na początek tulejki w jarzmie pod sworzeń i po skręceniu całość wcisnąć w zwrotnicę, wtedy od razu kasujesz luz pionowy

mczmok
Posty: 71
Rejestracja: 2015-12-18, 19:02
Lokalizacja: Radzionków

Re: Regeneracja zawieszenia przedniego

Post autor: mczmok » 2019-01-10, 12:27

Dam do tokarza zrobi mi rowek na ten nit sworznia.
Całe życie z 2 T

Odpowiedz