Półosie i przeguby.

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

Awatar użytkownika
Dobrzyn
Posty: 425
Rejestracja: 2011-03-01, 16:20
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: Dobrzyn »

Średnio. Jest ciut za gruby - trzeba było go delikatnie podciąć. Problem w tym, że wymiar jest mocno nietypowy - stąd problem z zakupem. Ale myślę że taki mod wyjdzie łożysku na dobre
Trabant 6o1.3 Staś Skończony!
Romet 1oo Henio oczekuje remontu
WFM M06 oczekuje remontu
CARTOON TRABANT KLUB POLSKA
Awatar użytkownika
br143
Posty: 95
Rejestracja: 2013-08-14, 22:42
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: br143 »

Ja również odświeżam - czy oryginalna półoś lewa różni sie czymś od prawej w 1.1 czy są identyczne?

I jeszcze jedno - gdybym miał do wymiany łożysko wyjściowe ze skrzyni to da się to zrobić bez jej wyjmowania z auta?

Coś mi okropinie rytmicznie jęczy podczas jazdy (w rytm obrotów kół - im szybciej tym głośniej, na luzie też), jak go kupiłem to jęczało tak po cichu, ale teraz to powyżej 70km/h nie idzie wytrzymać. Może to któryś przegub, ale może być też niestety skrzynia.
Trabant 1.1 limousine 1991
papieju
Posty: 240
Rejestracja: 2011-03-17, 07:36
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: papieju »

br143 pisze:czy oryginalna półoś lewa różni sie czymś od prawej w 1.1 czy są identyczne
Długością?
Awatar użytkownika
br143
Posty: 95
Rejestracja: 2013-08-14, 22:42
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: br143 »

papieju pisze:
br143 pisze:czy oryginalna półoś lewa różni sie czymś od prawej w 1.1 czy są identyczne
Długością?
Aha, ale same przeguby są identyczne?

Jeszcze jedno - rozumiem, że przeguby z 601 nie będą pasować do 1.1?
Trabant 1.1 limousine 1991
papieju
Posty: 240
Rejestracja: 2011-03-17, 07:36
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: papieju »

Nie pasuję, inna skrzynia.
Przeguby takie same, ale nie wiem czy w trabancie są rozpinane jak w nowszych autach, w wartburgu nie, chyba że ktoś założył takie typy VW, jakaś firma kiedyś to do 1.3 robiła ale kosztowały ponad tysiaka za komplet i w przyrodzie to dość rzadkie zjawisko.
Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Kuzyn353 »

papieju, jesteś pewny, że w Wartburgu nie są rozpinane przeguby od półosi? Brzmi to dość nieprawdopodobnie a w książce nie chce mi się sprawdzać.

br143, zewnętrzne przeguby w 601 i 1,1 są takie same. Wewnętrzne są inne. Te do polówki zaadoptujesz od skody Favorit. Opisane gdzieś w temacie wcześniej.
papieju
Posty: 240
Rejestracja: 2011-03-17, 07:36
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: papieju »

Nie są, jeśli mówimy o zewnętrznych. Są takie same jak w 353, tylko wieloklin inny.
Awatar użytkownika
J.J.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1478
Rejestracja: 2011-03-05, 11:33
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: J.J. »

Kuzyn353 pisze:br143, zewnętrzne przeguby w 601 i 1,1 są takie same.
nie są takie same.
jednak w późniejszych 601 zrobili również kulkowe, które pasują do polówki, ale nie są takie same :)
pozDDRo - Trabant, Wartburg, Simson, Mify, Qek, Barkas i T3 :)

TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Kuzyn353 »

Czym się różnią? Nie zwróciłem uwagi przy wymianie a podmieniałem z 601 do polówki.
lewy0111
Posty: 80
Rejestracja: 2012-08-19, 11:57
Lokalizacja: Toruń

Post autor: lewy0111 »

Wiem, że odgrzewam stary temat, ale zna ktoś moze wymiary uszczelniaczy przy szklankach? Nie zawracałbym Wam głowy, ale trabant stoi na kanale 50km ode mnie i nie mam jak zmierzyć. Muszę jechać w niedzielę i założyć nowe. Z góry dzieki

[ Dodano: 2014-10-28, 14:39 ]
Znalezione:
wymiary uszczelniacza skrzyni (półosi): 40 x 52 x 9
Trabant 1.1 LPG sedan
pietrek102
Posty: 2
Rejestracja: 2016-11-28, 17:51

Re: Półosie i przeguby.

Post autor: pietrek102 »

Witam serdecznie, chciałbym podpiąć się do tematu lecz w sprawie trabanta 601, sprawa dotyczy krzyżaka półosi wraz z kielichem (przegub wewnętrzny), czy jest szansa gdzieś dostać takie krzyżaki? wymiar dość nietypowy, bardzo małe wartości, ewentualnie czy pasuje może od jakiegoś innego samochodu? lub czy jest mozliwość demontażu kielichów i zastąpienie ich innymi, nie miałem jeszcze do czynienia z rozbieraniem skrzyni itp więc nie znam dokładnie anatomii, proszę o podpowiedź fachowców
Mankut211
Posty: 5
Rejestracja: 2016-09-23, 19:15
Lokalizacja: Elbląg

Re: Półosie i przeguby.

Post autor: Mankut211 »

Pietrek 102 zmierz jakie z wymiary tego przegubu , podrzuc fotke . Mam trochę tych przegubów może pomogę :-)
Trabant 1.1 1991 rok
Odbudowa od podstaw
Progres pracy : 80%
pietrek102
Posty: 2
Rejestracja: 2016-11-28, 17:51

Re: Półosie i przeguby.

Post autor: pietrek102 »

wymiary jakie pamitam, krzyzak nachodzi na półoś fi21mm, krzyżak ma otwór na 20 zębów, rolka krzyzaka ma srednice ok 25mm, cala szklanka przegubu wewnetrznego ma srednicedr 57mm, dlugosc prawej polosi ok 680mm, wieloklin przegubu zewnetrznego ma srednice 22mm i 22 zęby


Edytowany: przekopałem sieć w poszukiwaniu czy te kielichy wewnetrznych przegubow da sie wyjac, jednak sie nie da z zewnatrz i szkoda zachodu, zwyczajnie trzeba zastosowac oryginalne krzyzaki, z tym juz jakos sobie poradze, bo szukajac od zadnego innego samochodu nie pasuja
mczmok
Posty: 148
Rejestracja: 2015-12-18, 19:02
Lokalizacja: Radzionków

Re: Półosie i przeguby.

Post autor: mczmok »

Czytam temat i nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi ...
Więc zadaję pytanie ponownie do kogoś kto fizycznie zastosował :
JAKI ZAMIENNIK PRZEGUBU ZEWNĘTRZNEGO PASUJE DO TRABANTA 601 (NOWY TYP)?
CZY PODOBNIE JAK W 1,1 TRZEBA PRZEROBIĆ ROWEK NA ZABEZPIECZENIE?
Całe życie z 2 T
Mihó
Posty: 115
Rejestracja: 2014-07-15, 23:02
Lokalizacja: PZ

Re: Półosie i przeguby.

Post autor: Mihó »

Czy ktoś może już toczył półosie pod zabezpieczenie ? W jak głęboko powinna siedzieć półoś, ew. ile od końca należy naciąć rowek ?
Trabant 1.1 Universal
Vectra B 1.8 >500kkm
Pontiac Trans Sport 3.8
Opel Corsa GSI
Odpowiedz