Półosie i przeguby.

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

Awatar użytkownika
Dymator
Posty: 243
Rejestracja: 2011-05-05, 09:18
Lokalizacja: Lubin

Półosie i przeguby.

Post autor: Dymator »

Witam witam i o zdrowie pytam a przy okazji o półosie i przeguby. Podczas składania przyszło mi się spotkać z małym problemem. Zaopatrzyłem się w przeguby wewnętrzne i zewnętrzne od skody o odpowiednio dobranym wielowypuście. Założyłem krzyżak i było wszystko cacy, dopóki nie okazało się, że wielowypust półosi od strony koła ma o 2mm mniejszą średnicę od wielowypustu od strony skrzyni. Pomyślałem, że zdobędę przeguby trabantowe i będzie ok. Ok nie jest ze względu na ceny jakie oferuje motirex (200 zł z przesyłką). Wchodzę na allegro, przeguby po 115 zł. Kupiłbym ale mając na względzie nowy silnik martwić się zacząłem czy cena jest adekwatna do żywotności i czy nie odejdą do lamusa po pierwszych 10 tyś km. Drugim pomysłem było przymierzyć półosie od skody, obie o 2-3 cm za długie. Może ktoś się orientuje od czego mogły by jeszcze podejść? Nie kieruję się oszczędnością żeby nie było, że odwalam fuszerkę, bardziej zależy mi na tym aby mieć przeguby ogólnodostępne, które mogę nabyć w każdej chwili w każdym sklepie z częściami bez potrzeby polowania w necie na być może węgierski szajs. W związku z brakiem dostępu do materiałów ze starego forum wychodzę ponownie z zapytaniem. Jakieś pomysły, rady?
Nie pomogą hamulce, nie pomoże gleba, poszerzenie i utwardzenie zawieszenia jak we łbie uroi się WRC.
Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Kuzyn353 »

Temat interesujący. Z jakiego dokładnie modelu założyłeś wewnętrzne?

Stare forum jest cały czas do wglądu. Właśnie po to żeby móc je przeszukiwać w razie potrzeby. Link jest na stronie głównej CT.
Prezes

Post autor: Prezes »

Zewnętrzne przeguby pasują od Fiata (ale nie wiem od którego). Mam tylko rysynek poglądowy po którym można dojść od którego to Fiata.

Mogę się mylić więc jak ktoś ma przegub Trabanta to niech pomierzy i porówna z rysunkiem.
Załączniki
fiat.gif
Awatar użytkownika
Dymator
Posty: 243
Rejestracja: 2011-05-05, 09:18
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Dymator »

Nie wspomniałem, że mam założone przeguby od skody favorit i krzyżaki też :P Kpl. zawiera przeguby, krzyżaki, gumową osłonę, opaski, segerki i kosztuje zaledwie 75 zł choć nie jest to valeo to 150 zł można odżałować. Prezesie, radość moja nie będzie znała granic jeśli faktycznie uda się coś dobrać z fiata ;)

Problem mojego "sklepu z częściami" polega na tym, iż obsługa podchodzi jak pies do jeża do dobierania mi kompatybilnych przegubów a na starym forum temat o przegubach opiera się jedynie na gdybaniu i skończył się zanim padły jakieś konkrety. Chciałbym wiedzieć chociaż na 90%, że coś z czegoś może pasować zanim pójdę stać z nim nad katalogiem kolejne pół godziny :D XXL i GrzegorzB wspominaliście, że przegub UNO 1.9 D ale nie napisaliście już co i jak.
Nie pomogą hamulce, nie pomoże gleba, poszerzenie i utwardzenie zawieszenia jak we łbie uroi się WRC.
Prezes

Post autor: Prezes »

Dymator, pomierz oryginalny przegub Trabanta - jeśli taki masz - i napisz wymiary (te co są na rysunku) to postaram się coś wyszukać. Kiedyś szukałem i nawet coś znalazłem, ale teraz nie pamiętam od jakiego to było samochodu - ale chyba właśnie od Fiata - natomiast co do modelu to niestety pamięć już nie ta... :)
Awatar użytkownika
Dymator
Posty: 243
Rejestracja: 2011-05-05, 09:18
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Dymator »

Mogę wam sprzedać informacje na temat pasujących w 100% przegubów firmy Hart w cenie 85 zł ;) Kto da więcej? :D Hehe, myślę że niektórzy wiedzą ale nie powiedzą, ja nie należę do psa ogrodnika i podzielę się potwierdzoną w 100000% informacją iż przeguby od SEATA IBIZY poj, 1.2, 1.5 pasują. Wielowypust wew. i zew. pasuje. Na długość też ok. Dziękuję za uwagę i liczę na dobre piwo :D
Nie pomogą hamulce, nie pomoże gleba, poszerzenie i utwardzenie zawieszenia jak we łbie uroi się WRC.
Bombel
Posty: 11
Rejestracja: 2011-05-07, 07:03
Lokalizacja: Witosławice

Post autor: Bombel »

Warto dodać z której ibizy. Sądząc po silnikach które wypisałeś to Ibiza mk1 (ozn.wewnętrzne modelu 021a jak się nie mylę). Mam rację?
Sprzedam młodzieńczy kaprys :(
Awatar użytkownika
Dymator
Posty: 243
Rejestracja: 2011-05-05, 09:18
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Dymator »

Mk 1 do 94 roku i dodam, że jedyny myk to wycięcie rowka w półosi na zabezpieczenie w innym miejscu ale to akurat nie jest kosztowne u tokarza. Półosi się raczej nie wymienia więc będzie można spać spokojnie gdyby jeszcze kiedyś przyszło wymienić przegub to już nie będzie problemu. Będę miał je jutro to zrobię fotki i opis co z czego i z czym aby zaoszczędzić poszukiwań drogich zamienników do trabanta.
Nie pomogą hamulce, nie pomoże gleba, poszerzenie i utwardzenie zawieszenia jak we łbie uroi się WRC.
Prezes

Post autor: Prezes »

Przegub pasujący do Trabanta Polo: Cifam 607-055 - mam nadzieję że to taki :)

AUTOBIANCHI
A111
1.4 (51 kW) 8/69-11/72

SEAT
Ibiza I
1.2, i (44-47-52 kW) 1/84-4/93
1.4 (63 kW) 11/84-5/93
1.5i (65-66-74 kW) 1/84-4/93
1.7D (40-42 kW) 1/84-4/93
903 (29-32 kW) 1/86-4/93

SEAT
Malaga
1.2 (44-47-52 kW) 5/85-12/93
1.4, i (63-66-74 kW) 5/85-12/93
1.7D (40-42 kW) 5/85-12/93

SEAT
Ronda
1.2 (44-47 kW) 8/83-12/86
1.4 (54-63 kW) 6/82-12/86
1.7D (40-41 kW) 6/82-12/86
Załączniki
607-055cifam.gif
Awatar użytkownika
Dymator
Posty: 243
Rejestracja: 2011-05-05, 09:18
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Dymator »

Katalog potwierdza, ilość zębów - zew. 22 zęby wew. 20 - nic dodać nic ująć.

Obrazek

[ Dodano: 2011-06-03, 15:21 ]
Zgodnie z obietnicą zamieszczam kilka fotek i krótki opis:

Potrzebujemy:


-Przegub zewnętrzny wg. katalogu od SEATA IBIZY, REGATY do 94 roku.
Obrazek
-Przegub wewnętrzny (szklanka, kielich, jak kto woli od Skody Favorit, Felicji)
Obrazek
-Krzyżak SKODA FELICJA (22 zęby)
Obrazek
-Półoś z trabanta. (cały czas mowa o polówce, nie wiem jak to się ma do przegubów nowego typu w 601-kach)
Obrazek
Na półosi, mniej więcej w miejscu czerwonej linii musimy wytoczyć u tokarza wycięcie takie samo jak po lewej stronie. Chociaż wolał bym ten etap zostawić wam abyście sami wymierzyli w którym miejscu ma się znaleźć to nacięcie na zabezpieczenie by nie było później babola z mojej winy.
Obrazek
Jak widać na zdjęciu wielowypust przegubu zewnętrznego i wewnętrznego siedzi ciasno.
Obrazek
Obrazek
Prawie gotowa półoś.
Obrazek
Obrazek

Przegub wewnętrzny pasuje na 100% do skrzyni trabantowej, po włożeniu nie leje uszczelniaczami.
Przegub zewnętrzny pasuje na 100% w piastę.
Przed założeniem półosi warto nałożyć smar i zacisnąć osłony, mniej brudzenia się pod samochodem a montaż o wiele bardziej komfortowy.
Warto przy okazji wymienić olej w skrzyni.
Całość wyniosła mnie 240 zł.
100 zł za przegub zewn. firmy PASCAL
20 zł x 2 szt. krzyżak
Przeguby wewn. już miałem ze skrzynią ale gotowy nowy zestaw 85 zł też PASCAL'a.
W 400 zł można się zamknąć no chyba, że hipol jeszcze czy jakiś inny wynalazek.

Dziękuję za uwagę i liczę na dobre piwo ;)
Nie pomogą hamulce, nie pomoże gleba, poszerzenie i utwardzenie zawieszenia jak we łbie uroi się WRC.
Ptak
Posty: 11
Rejestracja: 2011-05-07, 20:23
Lokalizacja: Olsztyn / Bydgoszcz

Post autor: Ptak »

warto dodac ze najtaniej przegub wewnetrzny dostac idzie w sklepach specjalizujacych sie w Skodzie np. klep w Lodzi skodaczesci.pl Najtansze sa firmy VIKA lub AQ od 58zl za komplet szklanka krzyzak oslona i smar. Jezdzi toto w moim Wartburgu 1.3 i nic sie nie dzieje.

warto wymienic od razu uszczelniacze w skrzyni koszt kilku zlotych a Trabant przestaje znaczyc teren


pamietajcie ze maja byc 22zeby w krzyzaku bo byly 2 typy i drugi mial chyba 33
trabiekipa.pl
fascynacitrabantow.pl
Placik
Posty: 42
Rejestracja: 2011-06-18, 20:11
Lokalizacja: Radlin

Post autor: Placik »

Nawiązując do tematu chciałbym zaproponować założenie tematu coś w stylu Plug and Play czyli zamieszczać na forum informacje o tym co z czego pasuje bez przeróbek i zbędnego gadania. Tak jak w tym przypadku dowiedzieliśmy się ze przeguby pasują z seata-łatwo dostępne.
W starym forum mamy Trabantowe Trips & Tracks
Był Trabant 601
Był WARTBURG 312 1965
Jest Trabant Polo kombi 1990
Jest inny na co dzień
A będzie mmm... może Warszawa M20
Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Kuzyn353 »

Kupiłem u Kumaka te oto przeguby:
http://allegro.pl/trabant-1-1-przegub-n ... 49000.html

Dzisiaj chciałem założyć ale okazało się że nie pasują. Są to przeguby prawdopodobnie takie jak wyżej w opisie przeróbki. Jeśli chciałbym wykorzystać oryginalny rowek w wieloklinie w celu zablokowania przegubu, to półoś wydłużyłaby się o 2,5 cm. Jeśli wcisnąłbym do końca, to musiałbym frezować półoś tak jak na zdjęciach powyżej. I tak cała półoś byłaby dłuższa o jakiś centymetr.
Te prawdopodobnie idą do zwrotu, bo nie mam pomysłu na rozsądny montaż.
Gdzie kupię przeguby, które będą pasować ściągnij/załóż?
Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Kuzyn353 »

Prezes, czy to co napisałeś to przegub jak od Dymatorka, czy taki pasujący bez biegania za tokarzem?
Dymator pisze:Mogę wam sprzedać informacje na temat pasujących w 100% przegubów firmy Hart w cenie 85 zł
Dymator pisze:Mk 1 do 94 roku i dodam, że jedyny myk to wycięcie rowka w półosi
A to już nie 100% pasowalność...
Awatar użytkownika
bertalesko
Posty: 23
Rejestracja: 2011-05-09, 12:46
Lokalizacja: Trzebnica/Wrocław

Post autor: bertalesko »

jak to dobrze być tokarzem i niemieć takich problemów jak bieganie za tokarzami ;D
Odpowiedz