Półosie i przeguby.

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

Awatar użytkownika
YuLaS
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 938
Rejestracja: 2011-01-06, 11:48
Lokalizacja: Oborniki Wlkp

Post autor: YuLaS »

przy dodawaniu gazu autem mioto jak szotonem, na luzie na lajcie.
W 2T pomogła wymiana dyfra, więc może była szklanka bo dyfer przełożyłem ze szklankami lub sam dyfer.

Przekładanie półosi z krzyżakami nie pomogła.
Awatar użytkownika
Dymator
Posty: 243
Rejestracja: 2011-05-05, 09:18
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Dymator »

KubaDepa pisze:niestety czeka mnie wymiana przegubów, więc postanowiłem wymienić komplet, i chciałem się upewnić czy to co znalazłem będzie pasowało po tych drobnych przeróbkach do trabancika;)
http://allegro.pl/przegub-zewnetrzny-sk ... 08968.html
http://allegro.pl/przegub-wewnetrzny-sk ... 52500.html
z góry dzięki za odpowiedź;]
Przegub wewnętrzny ok. ale Krzyżak z kompletu ma o 2 zęby za dużo.
Zew. przegub raczej odpada bo z tego co pamiętam tylko Seat Ibiza ma 20 zębów na trampkową półoś i 22 zęby na trabantową piastę. Trochę się nałaziłem i naprzymierzałem po sklepach więc tylko wola dobrych ludzi sprawiła że wiadomo co od czego i że poświęcili swój czas na szukanie pasujących przegubów no i voilà, tylko seat jest pewny i odpowiada konstrukcji.
Nie pomogą hamulce, nie pomoże gleba, poszerzenie i utwardzenie zawieszenia jak we łbie uroi się WRC.
Awatar użytkownika
J.J.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1478
Rejestracja: 2011-03-05, 11:33
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: J.J. »

favorit tyż działa :)
pozDDRo - Trabant, Wartburg, Simson, Mify, Qek, Barkas i T3 :)

TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Kuzyn353 »

J.J, na zewnątrz?
Awatar użytkownika
J.J.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1478
Rejestracja: 2011-03-05, 11:33
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: J.J. »

a sorki, wewnętrzny.
sorry za kejos, zaspany byłem.
pozDDRo - Trabant, Wartburg, Simson, Mify, Qek, Barkas i T3 :)

TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
KubaDepa
Posty: 11
Rejestracja: 2011-03-01, 16:14
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: KubaDepa »

czyli przegub zewnętrzny musi być taki:
http://allegro.pl/przegub-zewn-kpl-fiat ... 91942.html
wewnętrzny:
http://allegro.pl/przegub-wewnetrzny-sk ... 52500.html
lub taki:
http://allegro.pl/przegub-wewnetrzny-sk ... 09403.html
(który będzie lepszy), i do tego krzyżak:
http://allegro.pl/krzyzak-przegubu-wewn ... 83658.html
lub taki (wydaje mi się, że ten wygląda trochę porządniej):
http://allegro.pl/krzyzak-przegubu-skod ... 85626.html
doradźcie, które kupić żeby wszystko spasowało;)
Awatar użytkownika
Dymator
Posty: 243
Rejestracja: 2011-05-05, 09:18
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Dymator »

http://allegro.pl/krzyzak-przegubu-skod ... 85626.html

Ten odpada bo ma inne kamienie a tak to ok.

Ale tu masz komplet:

http://allegro.pl/przegub-wewnetrzny-sk ... 52500.html

Tyle, że jakoś MEGA tanio no i wiadomo co się z tym wiąże :)
Nie pomogą hamulce, nie pomoże gleba, poszerzenie i utwardzenie zawieszenia jak we łbie uroi się WRC.
KubaDepa
Posty: 11
Rejestracja: 2011-03-01, 16:14
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: KubaDepa »

Awatar użytkownika
Dymator
Posty: 243
Rejestracja: 2011-05-05, 09:18
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Dymator »

Jest ok.
Nie pomogą hamulce, nie pomoże gleba, poszerzenie i utwardzenie zawieszenia jak we łbie uroi się WRC.
Awatar użytkownika
Dobrzyn
Posty: 425
Rejestracja: 2011-03-01, 16:20
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: Dobrzyn »

A czy ktoś z szanownych kolegów jeździ na konfiguracji przeguby Fiat i wahacze Polo 86c :?: Bo wczoraj najpierw mocno się zdziwiłem a później srogo wk@#$%^. Zmontowałem prawą stronę, biorę się za lewa i okazuje się że półoś jest... za długa! Koniec końców trzeba skrócić półoś od strony skrzyni... Zrobię dzisiaj dokumentację dla potomnych
Trabant 6o1.3 Staś Skończony!
Romet 1oo Henio oczekuje remontu
WFM M06 oczekuje remontu
CARTOON TRABANT KLUB POLSKA
Awatar użytkownika
J.J.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1478
Rejestracja: 2011-03-05, 11:33
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: J.J. »

Kemi miała wahacze 86c i jakieś tanie przeguby i był tylko pozytyw :)
pozDDRo - Trabant, Wartburg, Simson, Mify, Qek, Barkas i T3 :)

TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
Awatar użytkownika
Dobrzyn
Posty: 425
Rejestracja: 2011-03-01, 16:20
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: Dobrzyn »

To mnie właśnie zastanawia. Bo nikt chyba takiego problemu nie miał
Trabant 6o1.3 Staś Skończony!
Romet 1oo Henio oczekuje remontu
WFM M06 oczekuje remontu
CARTOON TRABANT KLUB POLSKA
Awatar użytkownika
J.J.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1478
Rejestracja: 2011-03-05, 11:33
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: J.J. »

ale w sumie jak za długa ;/ ? wbiłeś wszystko na pewno na maxa?
pozDDRo - Trabant, Wartburg, Simson, Mify, Qek, Barkas i T3 :)

TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
Awatar użytkownika
Dobrzyn
Posty: 425
Rejestracja: 2011-03-01, 16:20
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: Dobrzyn »

Wahacz się skrócił, może przeguby są ciut dłuższe i robi się lipa. Szklanka ładnie weszła w skrzynię, półoś w przegub na dorobiony kanalik. A tu wszystko obraca się ciężko, silnik ze skrzynią unoszą się w takt obrotów półosi.

[ Dodano: 2012-09-20, 09:21 ]
Wyjaśniło się wczoraj dlaczego tak się stało. Rozpiłowałem górne otwory w amortyzatorze żeby wyrównać kąt zwrotnicy po skróceniu wahacza. I właśnie tych paru mm brakuje...

[ Dodano: 2012-09-24, 12:56 ]
foto tego co i jak obciąć poniżej
Trabant 6o1.3 Staś Skończony!
Romet 1oo Henio oczekuje remontu
WFM M06 oczekuje remontu
CARTOON TRABANT KLUB POLSKA
mad.dog
Posty: 32
Rejestracja: 2011-12-21, 16:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mad.dog »

Dobrzyn pisze:To ja jeszcze dodam, że simmering udało mi się kupić 48x60x9. W czwartek mam nadzieję zobaczyć jak pasuje
I jak? Pasował? Prawdopodobnie czeka mnie wymiana tegoż na dniach...
Odpowiedz