Półosie i przeguby.
Moderator: Mod Team
Przegub o jakim pisałem ma na 100% odpowiednią ilość zębów - ale nie wiem jak wygląda sprawa z zawleczkami i rowkami bo sam nigdy takich przegubów nie założyłem. Ale skoro kupiłeś "do Trabanta" i nie pasuje to już sam nie wiem jak to jest z tymi rowkami. Dymator jest chyba bardziej "na czasie" z tymi przegubami ale on sam musi napisać co i jak pasuje.
Z tego co wiem półoś nie jest elementem, który wymienia się co ileś tyś km, zrobisz odpowiedni frez i półoś będzie ci służyć i służyć, a przeguby będziesz mógł wymieniać do woli w miarę rozsądnej cenie. Druga sprawa, wewnętrzne przeguby mają jakąś tolerancje dla której wydłużenie półosi o 1 cm nie będzie stanowiło większego problemu, dobijać nie powinno. U mnie wszystko kompatybilne. Kurcze, można było jeszcze porównać długości oryginalnej półosi a półosi po przeróbce aby uniknąć ew. problemów. A tak swoją drogą. Wina leży po stronie kumaka, sprzedaje przeguby pod które trzeba przygotować półosie a tytułuje sprzedawany przedmiot jako część zamienna do trabanta. Jak już mówiłem to jest myk który nie potrzebuje zbyt dużego nakładu pracy żeby to spasować a w zamian można cieszyć się dostępnością elementów w każdym sklepie motoryzacyjnym i można było właśnie uniknąć takich sytuacji kupowanie przez internet. Nie wiem co się bardziej opłaci, zwrot czy przygotowanie półosi?
Nie pomogą hamulce, nie pomoże gleba, poszerzenie i utwardzenie zawieszenia jak we łbie uroi się WRC.
Witam znowu na forum. Przeguby zewnętrze pasują też od fiata uno 1.7D ale nie pamiętam rocznika chociaż z tym silnikiem wychodził chyba tylko jeden model ale oczywiście trzeba zmodyfikować półośkę dokładnie tak jak to opisał Domatorek nie koniecznie za pomocą tokarza. Wszytko jest złożone i pasuje do siebie bez problemów w zwrotnicę też.
-
- Posty: 288
- Rejestracja: 2011-06-09, 14:24
- Lokalizacja: Łódź-Bałuty
60zł kosztuje cały wewnętrzny przegub. Kupowałem w tej aukcji: http://allegro.pl/przegub-wewnetrzny-sk ... 99066.html
W komplecie masz smar, nową gumę, kielich i wspomniane kamienie. Odpowiedz sobie sam czy warto
W komplecie masz smar, nową gumę, kielich i wspomniane kamienie. Odpowiedz sobie sam czy warto
-
- Posty: 288
- Rejestracja: 2011-06-09, 14:24
- Lokalizacja: Łódź-Bałuty
Brakuje mi jednego kamienia, przeguby są w porządku, więc po co wydawać 60zł za zestaw, jak można wydać 18 za sam kamień? Tylko czy bd pasować pod przegub wew 601? Jeśli nie to kupie same kamienie od Kumpelka
[ Dodano: 2011-09-01, 19:16 ]
Niestety oświadczam, że powyższy patent nie podejdzie do 601... Przynajmniej wew krzyżak nie pasuje pod półoś... Jest większy dość znacznie
[ Dodano: 2011-09-01, 19:16 ]
Niestety oświadczam, że powyższy patent nie podejdzie do 601... Przynajmniej wew krzyżak nie pasuje pod półoś... Jest większy dość znacznie
Odgrzebuje.
Jak stwierdzić że szklanka wewnętrznego przegubu jest do wymiany. Moja progów ani zadziorów w środku nie ma. Ma za to przebarwienia (niebieskie). Pytanie - czy to zużycie, czy efekt obróbki w fabryce
Jak stwierdzić że szklanka wewnętrznego przegubu jest do wymiany. Moja progów ani zadziorów w środku nie ma. Ma za to przebarwienia (niebieskie). Pytanie - czy to zużycie, czy efekt obróbki w fabryce
Trabant 6o1.3 Staś Skończony!
Romet 1oo Henio oczekuje remontu
WFM M06 oczekuje remontu
CARTOON TRABANT KLUB POLSKA
Romet 1oo Henio oczekuje remontu
WFM M06 oczekuje remontu
CARTOON TRABANT KLUB POLSKA
Ale to nie ten problem. Wszystko jest ok, tylko prawy przegub zewnętrzny mam delikatnie wybity. A że nie chcę za czas jakiś wracać do tematu przegubów, to oprócz wymiany zewnętrznych przegubów chcę też wymienić krzyżaki. Pytanie o szklanki. Co decyduje o tym, że są do wymiany
Trabant 6o1.3 Staś Skończony!
Romet 1oo Henio oczekuje remontu
WFM M06 oczekuje remontu
CARTOON TRABANT KLUB POLSKA
Romet 1oo Henio oczekuje remontu
WFM M06 oczekuje remontu
CARTOON TRABANT KLUB POLSKA
ten tęczowo-niebieski kolor wewnątrz szklanek przegubu to wynik obróbki cieplnej. Szklanki, a najlepiej cały kompletny przegub, możesz zakwalifikować do wymiany, gdy wewnątrz na bieżniach krzyżaków zauważysz lub pod palcami wyczujesz wyraźne zagłębienia. Przekładanie takich przegubów na drugą stronę skrzyni nic nie daje, bo luz krzyżak - szklanka i tak pozostaje. Wymiana na nowe odczuwalnie poprawi komfort użytkowania auta, o ile w ogóle można mówić o komforcie w przypadku ori skrzyni 1,1/1,3.
nie wiesz - nie pisz bzdur!
Ok, o to właśnie mi chodziło. Dzięki!
[ Dodano: 2012-06-26, 15:58 ]
Wpadłem jeszcze dzisiaj na pomysł.
Od strony nowego przegubu widać uszczelnienie łożyska (RS). Oryginalny przegub osłaniał też to miejsce. Dlatego wpadłem na pomysł racjonalizatorski, żeby dać w to miejsce simmering. Wymierzyłem że powinien to być 60x48 max na 8
[ Dodano: 2012-06-26, 15:58 ]
Wpadłem jeszcze dzisiaj na pomysł.
Od strony nowego przegubu widać uszczelnienie łożyska (RS). Oryginalny przegub osłaniał też to miejsce. Dlatego wpadłem na pomysł racjonalizatorski, żeby dać w to miejsce simmering. Wymierzyłem że powinien to być 60x48 max na 8
Trabant 6o1.3 Staś Skończony!
Romet 1oo Henio oczekuje remontu
WFM M06 oczekuje remontu
CARTOON TRABANT KLUB POLSKA
Romet 1oo Henio oczekuje remontu
WFM M06 oczekuje remontu
CARTOON TRABANT KLUB POLSKA