Cieknie z wolnego wężyka gażnika paliwo.

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

Awatar użytkownika
ZBAWICIEL
Posty: 295
Rejestracja: 2012-07-06, 15:14
Lokalizacja: Kołobrzeg

Cieknie z wolnego wężyka gażnika paliwo.

Post autor: ZBAWICIEL »

Powiedzcie co to może być: Wymieniony został pływak i iglica w gażniku na nowe( z Motirexu ) w kraniku odstojnik na nowy. Cieknie z tego wężyka który odchodzi od gażnika, mechanik zmniejszył dopływ paliwa do gażnika i mówi że jak zmniejszy jeszcze raz to za mało będzie dostawał paliwa. Kranik jest zakręcony i cieknie, jak wczoraj odkręciłem kranik troszkę mocniej zaczęło kapać, po zakręceniu kranika przestało. :evil: :evil: :evil:
Trabant 601s kombi vel BUMBLEBEE
VeloSolex 3800
Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Kuzyn353 »

szczelność zaworka iglicowego sprawdź. Nowe, nie znaczy doskonałe. Do Trabantów jest mase bubli.
magik
Posty: 1269
Rejestracja: 2011-05-06, 17:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: magik »

a najlepiej rozkręcić sobie zaworek po wyjęciu, można wypatrzeć zużycie na iglicy, udało mi się ostatnio zreanimować papierkiem 2000 i pastą polerską. Wszystko zależy od stanu, raz sie udaje raz nie
Awatar użytkownika
ZBAWICIEL
Posty: 295
Rejestracja: 2012-07-06, 15:14
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: ZBAWICIEL »

A może po prostu kupić nowy ale oryginalny zaworek iglicowy??
Trabant 601s kombi vel BUMBLEBEE
VeloSolex 3800
krzychulec12
Posty: 286
Rejestracja: 2012-05-17, 20:40
Lokalizacja: Górzyca

Post autor: krzychulec12 »

A nie lepiej nowego traba?? Aaaaaaaaaaaa sory, już nie produkują. kurcze ciężko hihi :) Rafał; za mało nim jeździsz i dlatego się psuje :) Zapraszam na zloty, najbliższe 700 km to Silesia :)
Do tej pory 3x601
Obecnie odrestaurowywany Kombik 601
oraz IFA Camptourist CT6-1
Awatar użytkownika
ZBAWICIEL
Posty: 295
Rejestracja: 2012-07-06, 15:14
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: ZBAWICIEL »

Wiesz co Andrzej, najprostszym sposobem będzie jak sobie żyły podetnę, bo zaczyna mnie to wszystko wqrwiać. Czas chyba zacząć samemu grzebać pod maską i pogonić mechanika. :idea:



Jak się rozbiera gażnik żeby się dostać do pływaka i zaworka iglicowego????
Trabant 601s kombi vel BUMBLEBEE
VeloSolex 3800
krzychulec12
Posty: 286
Rejestracja: 2012-05-17, 20:40
Lokalizacja: Górzyca

Post autor: krzychulec12 »

pływak i iglica są w komorze pływakowej, czyli takie duże pudełko przy gaźniku :) od góry się odkręca chyba 5 śrubków i delikatnie trzeba to rozdzielić coby nie uszkodzić uszczelki. Pływak zobaczysz, a zaworek to to coś w górnej części :) powodzonka, to proszte.
wysłać ci skan z książeczki zwanej instrukcją obsługi? :)

a i delikatnie z zaworkiem :) łatwo go popsuć :) ale dasz radę
Do tej pory 3x601
Obecnie odrestaurowywany Kombik 601
oraz IFA Camptourist CT6-1
Awatar użytkownika
ZBAWICIEL
Posty: 295
Rejestracja: 2012-07-06, 15:14
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: ZBAWICIEL »

Dawaj Andrzej skana
Trabant 601s kombi vel BUMBLEBEE
VeloSolex 3800
OpaPL
Posty: 15
Rejestracja: 2013-04-02, 13:29
Lokalizacja: Zloty
Kontaktowanie:

Post autor: OpaPL »

Proszę zajrzeć na mój blog, bo tam znajdzie Pan, rozdział mojej książki, który mówi o przyczynach takiego stanu i jak to naprawić

http://opapl.blog.pl/2013/07/24/klopoty ... -trabanty/
http://opapl.blog.pl/
799-142-262
Stary inżynier
Awatar użytkownika
ZBAWICIEL
Posty: 295
Rejestracja: 2012-07-06, 15:14
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: ZBAWICIEL »

OpaPL pisze:Proszę zajrzeć na mój blog, bo tam znajdzie Pan, rozdział mojej książki, który mówi o przyczynach takiego stanu i jak to naprawić

http://opapl.blog.pl/2013/07/24/klopoty ... -trabanty/
Dziękuję.
Trabant 601s kombi vel BUMBLEBEE
VeloSolex 3800
misha22
Posty: 76
Rejestracja: 2013-07-29, 22:21
Lokalizacja: Srodkowe Mazowsze

Post autor: misha22 »

Kuzyn353 pisze:szczelność zaworka iglicowego sprawdź. Nowe, nie znaczy doskonałe. Do Trabantów jest mase bubli.
Hej. No tak sie uniosłem ze aż sie zalogowałem "po latach"

Wiec rada ostatecznie rozwiązująca problem jest taka:

Zakup odcięcia paliwa z funkcja przepływu przy podanym +.
Jest to wężyk z nakreconą na niego cewką dł ok 10cm wystajace Plus i minus, wszystko dobrze zatopione w PCv

Potem: patrzysz czy masz 15 minut czasu i montujesz to wszystko między ekonomizerem a gaznikiem, plus pod spryskiwacz lub do cewki załonowej, minus tam gdzie trzeba. u mnie przewodu starczyło do podstawy mocowania ekonomizera. W długi plus trzeba sie zaopatrzyć przed otwarciem maski... wystarczy ok 1.2m
Jeszcze warto wczesniej przewidzieć sposób połączenia przewodów paliwowych Traba z tymi w odcięciu.

Po 10 latach sparciały mi te "nowe" przewody ale dało radę je jeszcze skrócić

Pozdr i zachęcam żeby juz nie tracić wiecej paliwa i oleju..
Misza
magik
Posty: 1269
Rejestracja: 2011-05-06, 17:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: magik »

trabant to takie auto że co chwila coś się dzieje. Jak ty z takimi pierdołami latasz do mechanika to majątek na niego wydasz.
A mechanik to co od trabantów ? Załóżę się że on pewnie mniej wie jak Ty (oczywiście w temacie 601)

..... zminiejszał poziom paliwa w gaźniku... pewnie giął na oko jak w 99 % przypadków.... i co dalej kapie ? teraz masz rozregulowany poziom paliwa i potencjalne dwie usterki.
A ty mu jeszcze za to zapłaciłeś ? :DDDD

[ Dodano: 2013-07-30, 16:25 ]
aa i jeszcze jedno, czy pan mechanik uszczelkę komory pływakowej wymienił ?
Awatar użytkownika
Dawdzio
Posty: 202
Rejestracja: 2014-11-24, 01:47
Lokalizacja: DLE

Re: Cieknie z wolnego wężyka gażnika paliwo.

Post autor: Dawdzio »

Ludzie, pomóźcie, bo już nie mam siły.
Ten sam problem - brak rozwiązań. Chcąc pozbyć się problemu kupiłem nowy na allegro i obok Trabanta to on nawet nie leżał. Jest podwójnie za długi: ma za długi korpus przez co nie da się go wkręcić do końca i za długą końcówkę iglicy. Jednym słowem - beznadzieja. Z tego powodu reanimowałem dalej starocie. Jeden był założony to drugi, wyrównany wodnym papierem ściernym czekał na montaż. Niestety, jak to się mówi, z [s]gów...[\s] kupy bata się nie ukręci i powtarzanie tej operacji co dwa - trzy miesiące zaowocowało jedynie zerwaniem gwintu śruby pokrywy komory pływakowej, a zaworki nie nadają się już do "regeneracji". Aktualnie każdy dłuższy postój pod sklepem owocuje wylaniem na ziemię prawie dwóch kieliszków mieszanki (węże, filtr, turbinka ekonomizera). Nie chcę myśleć co będzie, kiedy pojawi się w tym momencie jakieś źródło ognia.
Zawór elektryczny mam, ale on ma za zadanie zastąpić kranik, a nie zaworek iglicowy.
Zastanawiałem się nad zakupem zaworka do Simsona. Gwint pasuje, jedynie martwi mnie mniejsza średnica otworu. Chyba, że z MZ? Na zdjęciach wygląda obiecująco, próbował ktoś z was tego?
Czy naprawdę aktualnie jedynym pewnym rozwiązaniem jest zakup gaźnika Mikuni?
Poszukuję kontaktu z panem inż. Stefanem Smoliczem lub książki "Moje Trabanty 1963-2000" jego autorstwa. Osoby mogące mi pomóc proszone są o kontakt przez PW lub gdziekolwiek na forum.
Awatar użytkownika
dambra
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 252
Rejestracja: 2017-04-15, 06:53
Lokalizacja: Sulechów

Re: Cieknie z wolnego wężyka gażnika paliwo.

Post autor: dambra »

Ale co Ci da wymiana kranika? Przecież sam napisałeś, że masz elektrozawór, a ilość paliwa, która jest w przewodach i ekonomizerze spływa.
Chwilowe rozwiązanie to takie, że jeśli jesteś pewien tego zaworu i kranika to przed każdym gaszeniem silnika wypalaj paliwo z gaźnika. No i niestety czeka Cię naprawa gaźnika - zaworu iglicowego/gniazda lub/oraz dziurawego pływaka.
Ja swojemu gaźnikowi zafundowałem regenerację w Puszczykowie, teraz mogę powiedzieć, że mam nowy i już nie cieknie.
Trabant 601S, 1988 rok
Awatar użytkownika
Dawdzio
Posty: 202
Rejestracja: 2014-11-24, 01:47
Lokalizacja: DLE

Re: Cieknie z wolnego wężyka gażnika paliwo.

Post autor: Dawdzio »

Nic nie da, padła wcześniej taka propozycja, więc się do niej odniosłem.
Zawór oraz kranik zamykają dobrze i póki co stosuję technikę dopalania, ale trochę to trwa, bo na zamkniętym kraniku przejeżdżam jakiś kilometr.
Pływak jest w porządku.
Zastanawiałem się nad regeneracją, ale odkąd znalazłem gaźnik po Trabancie rodziców to nie mam powodów do narzekań. Jedynie ten zaworek... Chociaż może nie zaszkodzi przygotować sobie w ten sposób inny gaźnik, a aktualny zostawić w rezerwie. Może i zaworki odnowią bardziej specjalistycznie niż ja.
Dobrze działa ci ten gaźnik? Masz jakiś kontakt do miejsca w którym go regenerowałeś? Drogo wyszło?
Poszukuję kontaktu z panem inż. Stefanem Smoliczem lub książki "Moje Trabanty 1963-2000" jego autorstwa. Osoby mogące mi pomóc proszone są o kontakt przez PW lub gdziekolwiek na forum.
Odpowiedz