Magiel, zwrotnice i drążki kierownicze - kilka pytań.
Moderator: Mod Team
- Skinny Bull
- Posty: 52
- Rejestracja: 2011-05-11, 21:57
- Lokalizacja: Jabłonka Stara(Wlkp)
Magiel, zwrotnice i drążki kierownicze - kilka pytań.
Czołem Forumowicze!
Zabrałem się za likwidowanie luzów, które w moim układzie kierowniczym były wszędzie. Wymieniam więc wszystko co można od koła kierownicy, aż po same opony, oprócz magla, który mam zamiar regenerować. W związku z tym mam kilka pytań:
-Magiel:
Czuć bardzo mocno, że są bardziej i mniej wytarte zęby na mojej przekładni. Czy ktoś już regenerował tą część? Ja mam zamiar spróbować, zanim zamówię jakąś używaną albo regenerowaną z motirexu, które i tak zaraz szlag trafi. Może macie jakieś rady jak to robić? Skurski pisał że można wyrównać zęby listwy. Same regulacje tuleją mimośrodową i tą śrubą z kontrą, według trabantowej biblii Skurskiego nie dały pożądanego efektu.
Druga sprawa jeśli chodzi o magiel to jak ściągnąć jego ramię bez ściągacza o którym mowa w Skurskim? Czy mogę je jakoś wybić?
-Drążki kierownicze:
Znalazłem na allegro drążki kierownicze do Trabanta od.. Beemek! Może ktoś z Was już je montował do swojego? Jeszcze się zastanawiam, nad ich wymianą, bo w tych co mam teraz nie ma tragedii, a kasa na inne potrzeby będzie, ale jeśli już się zdecyduje to raczej będę zamawiał te - Drążki . Zastanawiam się tylko czy faktycznie będą pasować?
-Sworzeń górny zwrotnicy:
Z czego składa się zestaw sworznia górnego zwrotnicy (widełek) z Motirexu? Czy zawiera on również tuleje metalowo-gumową resora? Czy muszę ją dokupić osobno?
-Ramię zwrotnicy
Przy ściąganiu końcówki drążka (nie chciały wyjść więc próbowałem na ciepło, dmuchając w nie gorącym powietrzem) wygięło mi się delikatnie ramię zwrotnicy do góry (nie na lewo ani prawo patrząc od strony kierowcy tylko do góry). Czy mogę to tak zostawić, ustawić poprawnie zbieżność i zwrotnice będą skręcać równo tam gdzie mają, czy muszę to jakoś wyprostować? Dorzucam fotę żeby pokazać Wam to odkształcenie:
I dla porównania jeszcze druga strona, gdzie udało mi się nic nie popsuć
Zabrałem się za likwidowanie luzów, które w moim układzie kierowniczym były wszędzie. Wymieniam więc wszystko co można od koła kierownicy, aż po same opony, oprócz magla, który mam zamiar regenerować. W związku z tym mam kilka pytań:
-Magiel:
Czuć bardzo mocno, że są bardziej i mniej wytarte zęby na mojej przekładni. Czy ktoś już regenerował tą część? Ja mam zamiar spróbować, zanim zamówię jakąś używaną albo regenerowaną z motirexu, które i tak zaraz szlag trafi. Może macie jakieś rady jak to robić? Skurski pisał że można wyrównać zęby listwy. Same regulacje tuleją mimośrodową i tą śrubą z kontrą, według trabantowej biblii Skurskiego nie dały pożądanego efektu.
Druga sprawa jeśli chodzi o magiel to jak ściągnąć jego ramię bez ściągacza o którym mowa w Skurskim? Czy mogę je jakoś wybić?
-Drążki kierownicze:
Znalazłem na allegro drążki kierownicze do Trabanta od.. Beemek! Może ktoś z Was już je montował do swojego? Jeszcze się zastanawiam, nad ich wymianą, bo w tych co mam teraz nie ma tragedii, a kasa na inne potrzeby będzie, ale jeśli już się zdecyduje to raczej będę zamawiał te - Drążki . Zastanawiam się tylko czy faktycznie będą pasować?
-Sworzeń górny zwrotnicy:
Z czego składa się zestaw sworznia górnego zwrotnicy (widełek) z Motirexu? Czy zawiera on również tuleje metalowo-gumową resora? Czy muszę ją dokupić osobno?
-Ramię zwrotnicy
Przy ściąganiu końcówki drążka (nie chciały wyjść więc próbowałem na ciepło, dmuchając w nie gorącym powietrzem) wygięło mi się delikatnie ramię zwrotnicy do góry (nie na lewo ani prawo patrząc od strony kierowcy tylko do góry). Czy mogę to tak zostawić, ustawić poprawnie zbieżność i zwrotnice będą skręcać równo tam gdzie mają, czy muszę to jakoś wyprostować? Dorzucam fotę żeby pokazać Wam to odkształcenie:
I dla porównania jeszcze druga strona, gdzie udało mi się nic nie popsuć
zacznij od odkręcania bębnów i wyjęciu półosi jeśli chcesz robić zawieszenie. Zwrotnice trzeba zdjąć gołe , a ciężka będzie ze wszystkim, nie uskuteczniaj kowalstwa, stosuj się do książki
niestety taka robota że bez ściągaczy będziesz miał bardzo ciężko.
Zgięty wąs kup używany i wymień
Drążków szukaj po internecie nie kupuj jakiś dziwnych zamienników. Oceń czy nie wystarczy sama zmiana końcówek
niestety taka robota że bez ściągaczy będziesz miał bardzo ciężko.
Zgięty wąs kup używany i wymień
Drążków szukaj po internecie nie kupuj jakiś dziwnych zamienników. Oceń czy nie wystarczy sama zmiana końcówek
- Skinny Bull
- Posty: 52
- Rejestracja: 2011-05-11, 21:57
- Lokalizacja: Jabłonka Stara(Wlkp)
- panadol1234
- Posty: 172
- Rejestracja: 2011-05-15, 08:23
- Lokalizacja: Ruda Śląska
magik, tak jak zwykle pan magik to "my naród" tak zmęczony że nie odpowie z sensem ale nie na tyle zmęczony żeby nie błysnąć jakąś "odpowiedzią".
Skinny Bull, śruby na klucz 7 trzymają wpust po którym "jeździ" listwa zębata. Tak, zdejmij pierścień i listwa wyjedzie ze środka. Może mieć uszkodzony ten koniec gdzie jest pierścień i stawiać może opór, zobaczysz:)
Myśl , kombinuj
Skinny Bull, śruby na klucz 7 trzymają wpust po którym "jeździ" listwa zębata. Tak, zdejmij pierścień i listwa wyjedzie ze środka. Może mieć uszkodzony ten koniec gdzie jest pierścień i stawiać może opór, zobaczysz:)
Myśl , kombinuj
jakbym ja miał tu napisać odpowiedż to bym z 1,4 książki praktycznie zacytował. wystarczy poczytać.
Oczywiście jakieś nietypowe problemy uwagi zawsze pomogę (czytaj wyżej) ale nie rzeczy oczywiste które każdy może sam zdobyć ale sory nie moim wysiłkiem bo komuś się najzwyczajniej nie chce. Co to "poczytaj mi mamo" ? Przejrzyj moje posty Panie panadol na starym forum i tutaj, jest ich ogrom. I proszę nie zarzucaj mi braku pomocy
Sam piszesz myśl i kombinuj ja też mam takie samo zdanie. Przede wszystkim "myśl"
Oczywiście jakieś nietypowe problemy uwagi zawsze pomogę (czytaj wyżej) ale nie rzeczy oczywiste które każdy może sam zdobyć ale sory nie moim wysiłkiem bo komuś się najzwyczajniej nie chce. Co to "poczytaj mi mamo" ? Przejrzyj moje posty Panie panadol na starym forum i tutaj, jest ich ogrom. I proszę nie zarzucaj mi braku pomocy
Sam piszesz myśl i kombinuj ja też mam takie samo zdanie. Przede wszystkim "myśl"
- panadol1234
- Posty: 172
- Rejestracja: 2011-05-15, 08:23
- Lokalizacja: Ruda Śląska
magik, to co dla ciebie jest "pierdołą"dla kogoś może być problemem, a twoje niektóre posty wręcz ociekają zmeczeniem świetego. Dobrze że sie udzielasz, po to chyba jest forum, ale owe forum to nie przymus więc nie chce ci sie to nie nabijaj owego ogromu postów. Po prostu "myśl i kombinuj" nie brzmi jak "nie męcz":)
- Skinny Bull
- Posty: 52
- Rejestracja: 2011-05-11, 21:57
- Lokalizacja: Jabłonka Stara(Wlkp)
Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Tak jak mówisz Panadol, listwa stawiała opór musiałem pomóc sobie wybijając ją delikatnie z korpusu.
Po raz pierwszy zaczynam się bawić z maglem w Trabancie i teraz widziałem go pierwszy raz rozłożonego w całości. Czytałem kilka razy przed jej rozebraniem w książce Skurskiego dział o demontażu przekładni, niestety nie jest tam napisane o tym, o czym powiedział mi Panadol. Brakuje mi jeszcze waszego doświadczenia, ale uczę się i wydaje mi się że po to jest to forum. Czy zanim zapytam o jakąś (dla was) pierdołę, to oprócz regulaminu muszę przestudiować jeszcze katalog części i posty włącznie ze starym forum?
Po raz pierwszy zaczynam się bawić z maglem w Trabancie i teraz widziałem go pierwszy raz rozłożonego w całości. Czytałem kilka razy przed jej rozebraniem w książce Skurskiego dział o demontażu przekładni, niestety nie jest tam napisane o tym, o czym powiedział mi Panadol. Brakuje mi jeszcze waszego doświadczenia, ale uczę się i wydaje mi się że po to jest to forum. Czy zanim zapytam o jakąś (dla was) pierdołę, to oprócz regulaminu muszę przestudiować jeszcze katalog części i posty włącznie ze starym forum?
- panadol1234
- Posty: 172
- Rejestracja: 2011-05-15, 08:23
- Lokalizacja: Ruda Śląska