Felgi dętkowe, a bezdętkowe?
Moderator: Mod Team
Felgi dętkowe, a bezdętkowe?
Siema!
Mam problem, a bardziej dylemato-pytanie.
Na słuchałem się przeróżnych wersji na temat felg dętkowych i bezdętkowych. W moich zbiorach mam 15 felg bez opon, więc mam jakieś porównanie.. mam felgi z których sam osobiście zdejmowałem opony z dętką,a mam też takie które były bez dętki(czyli wentyl został na feldze)
Z moich spostrzeżeń wynikło, że jednak te felgi różniły się jedynie wielkością dziury na wentyl i niczym więcej. Jednak słyszałem od paru osób, że felga bezdętkowa od dętkowej różni się jakimś tam uskokiem dodatkowym czy coś tam w budowie felgi- ja tego nie zauważyłem.
Moje pytanie brzmi, jak to tak naprawdę było?
Mam problem, a bardziej dylemato-pytanie.
Na słuchałem się przeróżnych wersji na temat felg dętkowych i bezdętkowych. W moich zbiorach mam 15 felg bez opon, więc mam jakieś porównanie.. mam felgi z których sam osobiście zdejmowałem opony z dętką,a mam też takie które były bez dętki(czyli wentyl został na feldze)
Z moich spostrzeżeń wynikło, że jednak te felgi różniły się jedynie wielkością dziury na wentyl i niczym więcej. Jednak słyszałem od paru osób, że felga bezdętkowa od dętkowej różni się jakimś tam uskokiem dodatkowym czy coś tam w budowie felgi- ja tego nie zauważyłem.
Moje pytanie brzmi, jak to tak naprawdę było?
Ostatnio zmieniony 2011-07-11, 23:45 przez Kumpelek, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 31
- Rejestracja: 2011-05-08, 14:38
- Lokalizacja: Sosnowiec
Witam, znajomy wulkanizator powiedział mi że nie ma problemu z zamontowaniem opon bez dentek na te felgi tego typu co posiadasz. Felgi nowego typu ale niewiem czy do trabanta posiadają dodatkowy rant dlatego podczas zakładania opon jest taki strzał.
Ja właśnie swoje felgi teraz piaskuje, maluje i będę chciał zmontować bez dentek tak jak pisałem i podpieram się opinią dobrego fachowca powinno być oki.
Pozdrawiam.
Ja właśnie swoje felgi teraz piaskuje, maluje i będę chciał zmontować bez dentek tak jak pisałem i podpieram się opinią dobrego fachowca powinno być oki.
Pozdrawiam.
601 w trkcie kapitalnego remontu i końca nie widać.
-
- Posty: 31
- Rejestracja: 2011-05-08, 14:38
- Lokalizacja: Sosnowiec
na każdy typ felgi od trabanta możesz śmiało montować opony bezdętkowe. Jeszcze nie spotkałem się z rzekomym spadnięciem opony z felgi, którym tak straszą wulkanizatorzy. Na różnych felgach rocznikowo jeździłem i tylko raz miałem problem przy oponach 165/55, bo akurat postanowiłem tam założyć dętki i właśnie 2 razy "złapałem kapcia" przez to.
Dętki to zuo.
A felgi z większym otworem na wentyl też możesz śmiało używać bez dętki. Jedynie załatw sobie wentylki od felg do terenówek. Ja 3 lata tak jeździłem i nic.
Dętki to zuo.
A felgi z większym otworem na wentyl też możesz śmiało używać bez dętki. Jedynie załatw sobie wentylki od felg do terenówek. Ja 3 lata tak jeździłem i nic.
Kumpelek Moje zdanie już znasz.
Trabant'owe felgi zdaje się większość z nich, miały przykręcany nypel (wentyl) do felgi.
Jak ktoś zakładał dętkę to znaczy że złapał wcześniej gwoździa....
W Pomarańczy mamy poszerzane felgi - 7" z tyłu
felgi w miejscu spawów nie są uszczelnione, nie są wyposażone też w dętki...
jedynie opona jest założona na klej do opon.
Wszystko zależy Czym zostało pospawane i z jaką starannością.
Trabant'owe felgi zdaje się większość z nich, miały przykręcany nypel (wentyl) do felgi.
Jak ktoś zakładał dętkę to znaczy że złapał wcześniej gwoździa....
W Pomarańczy mamy poszerzane felgi - 7" z tyłu
felgi w miejscu spawów nie są uszczelnione, nie są wyposażone też w dętki...
jedynie opona jest założona na klej do opon.
Wszystko zależy Czym zostało pospawane i z jaką starannością.
Felgi starego typu nie były przystosowane do jazdy bez dętki. Chociaż i tak widziałem wiele razy że ludzie tak zakładają. Felga bezdętkowa z Trabanta ma oznaczenie H1.
H1 to wyprofilowanie felgi od zewnętrznej strony, tak żeby stopka opony się nie zsunęła.
W nowszych autach, często wyprofilowania są z obu stron, zabezpieczając obie strony opony przed zsunięciem do środka.
H1 to wyprofilowanie felgi od zewnętrznej strony, tak żeby stopka opony się nie zsunęła.
W nowszych autach, często wyprofilowania są z obu stron, zabezpieczając obie strony opony przed zsunięciem do środka.
na poszerzane najlepiej nie zakładać dętek.
bo kto poszerza, ten wstawia niski profil, a dętka wtedy dupiasto się układa i kapeć murowany po kilkunastu bądź kilkudziesięciu km
bo kto poszerza, ten wstawia niski profil, a dętka wtedy dupiasto się układa i kapeć murowany po kilkunastu bądź kilkudziesięciu km
pozDDRo - Trabant, Wartburg, Simson, Mify, Qek, Barkas i T3
TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
-
- Posty: 31
- Rejestracja: 2011-05-08, 14:38
- Lokalizacja: Sosnowiec
Witam właśnie dziś zamontowałem oponę bezdentkową na taką felgę jak miałeś na foto. Nie sprawiło to żadnego problemu z montażem wętla jak i opony.
Oczywiście orginalna felga do bezdętkowej opony powinna posiadać rant co wpływa bezpośrednio na bezpieczeństwo jazdy, ale w moim przypadku zdaję sobię sprawę jakie mogą być konsekwencje braku wspomnianego rantu. Moją 601 z 26 KM nie osiągam takich prętkości, przyspieszeń jak koledzy w tych naprawde super mocnych i szybkich trabantach.
Gorąco pozdrawiam i mam nadzieję że to co pisałem w czymś pomoże.
Oczywiście orginalna felga do bezdętkowej opony powinna posiadać rant co wpływa bezpośrednio na bezpieczeństwo jazdy, ale w moim przypadku zdaję sobię sprawę jakie mogą być konsekwencje braku wspomnianego rantu. Moją 601 z 26 KM nie osiągam takich prętkości, przyspieszeń jak koledzy w tych naprawde super mocnych i szybkich trabantach.
Gorąco pozdrawiam i mam nadzieję że to co pisałem w czymś pomoże.
601 w trkcie kapitalnego remontu i końca nie widać.