Szeroka stal

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

Awatar użytkownika
J.J.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1478
Rejestracja: 2011-03-05, 11:33
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: J.J. »

przy 5,5 nie trzeba ciąć!!!
pozDDRo - Trabant, Wartburg, Simson, Mify, Qek, Barkas i T3 :)

TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
Awatar użytkownika
Qba
Posty: 188
Rejestracja: 2011-05-04, 22:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Qba »

to jak to jest w końcu? Miałeś tak założone?
Zależy mi, żeby nie ciąć, bo kiedyś może będę chciał wrócić do oryginału -
'87 też będzie zabytkiem za parę lat :d
Champagne Beige '88
Awatar użytkownika
J.J.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1478
Rejestracja: 2011-03-05, 11:33
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: J.J. »

a czytałeś co pisałem ?
było na 3 autach nawet.
na jednym bez gleby z mega pozytywem to tarło :D
ale jak sie upchało 3 osoby do tyłu to było spoko ;)
pozDDRo - Trabant, Wartburg, Simson, Mify, Qek, Barkas i T3 :)

TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Kuzyn353 »

J.J., istotna jest jeszcze szerokość i wysokość opony. Jak i wysokość zawieszenia. Pamiętam, że jak zakładałem pierwsze poszerzone koła kiedyś, to przy 5,5" feldze i oponie 165/70R13, koniecznym było wycięcie rantów z tyłu.
Przy obniżonym zawieszeniu, jak podbije na wyboju, też może przytrzeć. Chyba że amortyzatory są krótkie i nie pozwalają się wysuwać kołom z nadkola.

Warcab, chcesz być pewny że nie będzie trzeba podcinać. Nie poszerzaj :)
warcab
Posty: 28
Rejestracja: 2011-08-10, 17:58
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: warcab »

Mi poszerzał Herflik z Bielska Białej.
Kuzyn dałoby rade podesłać mi do niego jakiś kontakt, najlepiej przez pw
przy 5,5 nie trzeba ciąć!!!
a jakiej szerokości dałeś gumy ??
i rozumiem ze z tyłu negatyw zrobiony
J.J., istotna jest jeszcze szerokość i wysokość opony. Jak i wysokość zawieszenia. Pamiętam, że jak zakładałem pierwsze poszerzone koła kiedyś, to przy 5,5" feldze i oponie 165/70R13, koniecznym było wycięcie rantów z tyłu.
Przy obniżonym zawieszeniu, jak podbije na wyboju, też może przytrzeć. Chyba że amortyzatory są krótkie i nie pozwalają się wysuwać kołom z nadkola.
myślałem o jakiś niskoprofilówkach
Pamiętam, że jak zakładałem pierwsze poszerzone koła kiedyś, to przy 5,5" feldze i oponie 165/70R13, koniecznym było wycięcie rantów z tyłu.
a miałeś z tyłu negatywa
Warcab, chcesz być pewny że nie będzie trzeba podcinać. Nie poszerzaj :)
Wiem, ale kurde za bardzo mnie korci :D



Opcjonalnie myślę nad:
1) tył negatyw
2) opony niskoprofilówki
3) przód chyba lekko obniżyć
4) 5,5 z tyłu 6,0 z przodu
5) bez wycinania rantów

Ma ktoś pomysły, jak to ogarnać
Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Kuzyn353 »

Nie miałem robionego dodatkowego negatywu. Możliwe że przy niskoprofilówkach i przedłużeniu środkowych kielichów, nie będzie trzeba ciąć.
Na allegro teraz masz teraz jakieś poszerzone feglgi. Do Herflika nie mam numeru. Gleba albo Olek z Siemianowic może by mieli.
Awatar użytkownika
dzikU
Posty: 50
Rejestracja: 2011-06-09, 21:57
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: dzikU »

z GS:
Witam Jeste z okolic Bielska-Białej i poszerzam felgi stalowe
(wielkosc felgi i szerokosc nie stanowi zadnych ograniczen)






cean za szt okolo 100zł bez malowania,

kontak 506 548 464
gg 8033375

swiadcze róznież usługi polerownaia alu



jak również tokarstwo i frezarstwo




(na foto przedłużenie wachacza do trampka)

kontak 506 548 464
gg 8033375

Nie wiem czy nr aktualne ;)
warcab
Posty: 28
Rejestracja: 2011-08-10, 17:58
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: warcab »

ok dzięki za namiary będę się z gościem kontaktował po przyjeździe z urlopu.

najpierw ogarnę tył a później zajmę się przodem
Bross
Posty: 745
Rejestracja: 2011-03-17, 18:42
Lokalizacja: Katowice/Gdańsk

Post autor: Bross »

ja dopiszę Banana z Siemianowic śląskich - mimo iż wziął ode mnie kasę felgi i do dziś nie otrzymałem poszerzonych felg... (ps wcześniej nie sprawiał kłopotów)

może po prostu te felgi leżą i czekają na mnie...


"Poszerzanie felg stalowych, naprawy blacharskie , tłumiki - 503 541 886 Banan"
Awatar użytkownika
dzikU
Posty: 50
Rejestracja: 2011-06-09, 21:57
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: dzikU »

od banana mam podobno tylne felgi
mega bicia....
Awatar użytkownika
rado_em
Posty: 101
Rejestracja: 2012-10-19, 07:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rado_em »

Witajcie ze się wtrące jak to jest z negatywem ? jak go sie robi , pytam tak na przyszlosc bede mial taki zamiar zrobic u siebie :)
Troszke mniejszy niż tu : http://3.bp.blogspot.com/-ONeK2p3HnVU/T ... 0311_o.jpg
Awatar użytkownika
machoony
Posty: 1042
Rejestracja: 2011-01-09, 11:49
Lokalizacja: Katowice
Kontaktowanie:

Post autor: machoony »

viewtopic.php?t=687&highlight=kielichy
i używaj opcji szukaj. wiele tematów już było poruszonych na forum.
Bross
Posty: 745
Rejestracja: 2011-03-17, 18:42
Lokalizacja: Katowice/Gdańsk

Post autor: Bross »

machoony, uważam ,że nowicjusz ma prawo nie wiedzieć ,że Dzwonki wahaczy, kielichy wahaczy mogą kryć w sobie obniżanie czy tworzenie negatywu.

hmm zależy jaki chcesz negatyw. i czy chcesz przy tym obniżyć Trabiego.
Tył
1 : Za pomocą dzwonków - rys.techniczny do ich wykonania dostępny na moim lub zbuka www.
2 : Przerobienie wahaczy tak jak zrobił to Buder albo Tito więcej info u jednego z nich.
3 : Wymiana starych wewnętrznych mocowań wahaczy i wspawanie nowych dłuższych.
jak to zrobił Kuzyn 353 w Spartanie 353
4 : modernizacje resora - klepanie piór koszt w zakładzie zajmującym się tym zawodowo i profesjonalnie około 100zł od resora.

przód
1 : Sztabka pod resor dostępna dostępna u mnie lub zbuka.
2 : Skrócenie resoru (obowiązkowe przeprowadzenie diagnostyki zbieżności kół.)
3 : Klepanie i skrócenie resora, (obowiązkowe przeprowadzenie diagnostyki zbieżności kół.)
4 : Przedłużka wahaczy +25mm

A zapomniał bym można pójść na całość i zrobić nowe dłuższe wahacze przednie.
tak jak Aren , Ja i paru innych z www.germanstyle.pl

co do odwróconych felg - zgadza się u Cost'y w bordowym były odwrócone felgi wyglądało nieco komicznie po za tym On w porównaniu do mojego trabiego ma terenówkę.
Odwrócenie felgi bez podkładek podczas przekręcania koło felga się krzywi.
Inne skutki odwróconych felg :
cięższe skręcanie ,a co za tym idzie szybsze zużycie elementów układu zawieszenia.
Wybite gałki luzy na zwrotnicy.
Awatar użytkownika
rado_em
Posty: 101
Rejestracja: 2012-10-19, 07:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rado_em »

Shadow i Bross, dzieki za info , teraz juz wiem mniejwiecej co i jak ! :D ;) oczywiscie bede chial posadzić Trampka na ziemi :)
Radosław 798-092-526
Awatar użytkownika
machoony
Posty: 1042
Rejestracja: 2011-01-09, 11:49
Lokalizacja: Katowice
Kontaktowanie:

Post autor: machoony »

Shadow i Bross pisze:machoony, uważam ,że nowicjusz ma prawo nie wiedzieć ,że Dzwonki wahaczy, kielichy wahaczy mogą kryć w sobie obniżanie czy tworzenie negatywu.
wpisanie w szukajkę "negatyw" znajdzie kilka wątków do przeczytania
Odpowiedz