Dzwonki wahaczy, kielichy wahaczy

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Kuzyn353 »

To pomijając przedni kielich i przyjmując tylko dwa punkty podparcia wahacza (środkowy dzwonek + ucho amortyzatora), kąt zmieni się identycznie przy obniżeniu dzwonka o 3cm lub skróceniu sprężyny o tą sama wielkość.
Przy czym przy wydłużeniu kielicha o zakładaną długość 30mm, koło powędruje wyżej o:

30x (b : a) = "o tyle się obniży"

Przy założeniu na oko bez mierzenia:
b = 10cm
a= 40cm

30x1/4= 7,5mm

Analizuję dalej. Zakładając jednak obecność drugiego kielicha, pominiętego w rozważaniach:
Biorąc pod uwagę tą oś obrotu zaczynającą się w połowie odległości między kielichami mam poważne wątpliwości co do twierdzenia, że obniżenie kielicha daje większa zmianę konta niż skrócenie sprężyny i zaczynam sądzić, że jest odwrotnie. Ale może ktoś inny skusi się na publiczną analizę? :)

Dodano:

Oka. Rozumiem o co chodzi ;) Zawieszenie obniża się o więcej niż skraca się sprężynę, więc żeby je obniżyć o 3cm, sprężynę trzeba skrócić mniej.
Ostatnio zmieniony 2012-04-08, 01:26 przez Kuzyn353, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Dobrzyn
Posty: 425
Rejestracja: 2011-03-01, 16:20
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: Dobrzyn »

Abstrahując od akademickich dyskusji, to po wycięciu dzwonka masz dziurę obstrzępioną na brzegach. Obrabiasz brzegi, wkładasz wytoczony dzwonek i ładnie obspawujesz w koło. Ot cała filozofia ;) Tylko wycinaj dzwonek nie podłogę.
Wesołych
Trabant 6o1.3 Staś Skończony!
Romet 1oo Henio oczekuje remontu
WFM M06 oczekuje remontu
CARTOON TRABANT KLUB POLSKA
Awatar użytkownika
Robson
Posty: 287
Rejestracja: 2011-11-04, 19:14
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Robson »

Dobrzyn pisze:Tylko wycinaj dzwonek nie podłogę.
Ale sie Ciebie zarty trzymaja... ;)


Moze ktos z Was przerabial oba przyklady z osobna?
Awatar użytkownika
Dobrzyn
Posty: 425
Rejestracja: 2011-03-01, 16:20
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: Dobrzyn »

Robson pisze: Ale sie Ciebie zarty trzymaja... ;)
Bo kiedyś widziałem motyw z obkrojoną wokół podłoga ;) tniesz równolegle do podłogi w miejscu styku albo kilka mm poniżej
Trabant 6o1.3 Staś Skończony!
Romet 1oo Henio oczekuje remontu
WFM M06 oczekuje remontu
CARTOON TRABANT KLUB POLSKA
Awatar użytkownika
Robson
Posty: 287
Rejestracja: 2011-11-04, 19:14
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Robson »

Wiedze fachowa juz przerobilem,praktycznej zadnej.Podlogi wycinac nie bede.
Zreszta to zadanie dla mechanika. :)
Wiele jest materialow na temat wymiany ow dzwonkow,jednak bardzo malo informacji o tym jak gleboko wchodza w miejsce starych i czego sie spodziewac po ich wycieciu.
Fotek z how2 jak na lekarstwo,albo nie mialem szczescia aby je znalesc.
Moje dzwonki odebrane od tokarza czekaja na mechanika,ktory "hurtem" porobi inne rzeczy przy Trabim.
Jakies sugestie co do wysokosci obcinania,gdzie lepiej i bezpiecznej nizej aby dzwonki siedzialy w calym starym czy tuz przy samej podlodze?Ma to znaczenie w praktyce?
Awatar użytkownika
Dobrzyn
Posty: 425
Rejestracja: 2011-03-01, 16:20
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: Dobrzyn »

Dzwonki tniesz w miejscu gdzie kończy się skos starego dzwonka. A nowe wpychasz do końca. Po wycięciu w podłodze zostanie tuleja ograniczona od góry podłogą. Widać ją przez dziury pod fotelem tylnym i pod boczkami.
Trabant 6o1.3 Staś Skończony!
Romet 1oo Henio oczekuje remontu
WFM M06 oczekuje remontu
CARTOON TRABANT KLUB POLSKA
Awatar użytkownika
Robson
Posty: 287
Rejestracja: 2011-11-04, 19:14
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Robson »

Kuchar,jak sie z Toba mozna skontaktowac?
PW wylaczone...
Kuchar
Posty: 236
Rejestracja: 2011-03-01, 15:52
Lokalizacja: Konstantynów/Łódź

Post autor: Kuchar »

nie wiesz - nie pisz bzdur!
Awatar użytkownika
Robson
Posty: 287
Rejestracja: 2011-11-04, 19:14
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Robson »

Troche to trwalo...
Dzwonki o ktore pytal r0man sa od jakiegos czasu w Trabie.
Kola wygladaja tak:

Obrazek

Obrazek

W bagazniku jest kilka gratow i kola delikatnie sie rozeszly,ale na pusto stoja prosto.
Z tego miejsca chcialem podziekowac Kucharowi,Dobrzynowi i innym za pomoc okazana z nurtujacymi mnie pytaniami.
Awatar użytkownika
Dobrzyn
Posty: 425
Rejestracja: 2011-03-01, 16:20
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: Dobrzyn »

Jak postawię swojego znowu na kołach, to wrzucę zdjęcia jak usiadło w mnie. Jestem bardzo zadowolony z efektu :)
Trabant 6o1.3 Staś Skończony!
Romet 1oo Henio oczekuje remontu
WFM M06 oczekuje remontu
CARTOON TRABANT KLUB POLSKA
Awatar użytkownika
Robson
Posty: 287
Rejestracja: 2011-11-04, 19:14
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Robson »

Ja rowniez.
Jest jak chcialem.
Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Kuzyn353 »

Ja też zadowolony. Środkowe kielichy przedłużone 30mm + lekko obniżone zawieszenie.
Kąt pochylenia tylnych kół = + 4,15 stopnia
Awatar użytkownika
Robson
Posty: 287
Rejestracja: 2011-11-04, 19:14
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Robson »

Ladnie Kuzyn.
Awatar użytkownika
Dobrzyn
Posty: 425
Rejestracja: 2011-03-01, 16:20
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: Dobrzyn »

Obrazek
Wczoraj udało się posadzić Trampka na kołach. W zasadzie niewiele jeszcze widać. Myślę, że jak Trabant będzie wyposażony to usiądzie jeszcze ciut. Teraz koła mają delikatny negatyw. Myślę jeszcze o spięciu kielichów od dołu ale nie chcę też przesadzać
Konfiguracja:
Kielichy +30mm
Skok amortyzatora ~ -25mm
Sprężyny ~ -1,5 zwoju
Trabant 6o1.3 Staś Skończony!
Romet 1oo Henio oczekuje remontu
WFM M06 oczekuje remontu
CARTOON TRABANT KLUB POLSKA
Awatar użytkownika
J.J.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1478
Rejestracja: 2011-03-05, 11:33
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: J.J. »

też myślałem o jakiejś 'belce', która połączy wszystkie mocowania wahaczy
pozDDRo - Trabant, Wartburg, Simson, Mify, Qek, Barkas i T3 :)

TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
Odpowiedz