Dzwonki wahaczy, kielichy wahaczy
Moderator: Mod Team
To pomijając przedni kielich i przyjmując tylko dwa punkty podparcia wahacza (środkowy dzwonek + ucho amortyzatora), kąt zmieni się identycznie przy obniżeniu dzwonka o 3cm lub skróceniu sprężyny o tą sama wielkość.
Przy czym przy wydłużeniu kielicha o zakładaną długość 30mm, koło powędruje wyżej o:
30x (b : a) = "o tyle się obniży"
Przy założeniu na oko bez mierzenia:
b = 10cm
a= 40cm
30x1/4= 7,5mm
Analizuję dalej. Zakładając jednak obecność drugiego kielicha, pominiętego w rozważaniach:
Biorąc pod uwagę tą oś obrotu zaczynającą się w połowie odległości między kielichami mam poważne wątpliwości co do twierdzenia, że obniżenie kielicha daje większa zmianę konta niż skrócenie sprężyny i zaczynam sądzić, że jest odwrotnie. Ale może ktoś inny skusi się na publiczną analizę?
Dodano:
Oka. Rozumiem o co chodzi Zawieszenie obniża się o więcej niż skraca się sprężynę, więc żeby je obniżyć o 3cm, sprężynę trzeba skrócić mniej.
Przy czym przy wydłużeniu kielicha o zakładaną długość 30mm, koło powędruje wyżej o:
30x (b : a) = "o tyle się obniży"
Przy założeniu na oko bez mierzenia:
b = 10cm
a= 40cm
30x1/4= 7,5mm
Analizuję dalej. Zakładając jednak obecność drugiego kielicha, pominiętego w rozważaniach:
Biorąc pod uwagę tą oś obrotu zaczynającą się w połowie odległości między kielichami mam poważne wątpliwości co do twierdzenia, że obniżenie kielicha daje większa zmianę konta niż skrócenie sprężyny i zaczynam sądzić, że jest odwrotnie. Ale może ktoś inny skusi się na publiczną analizę?
Dodano:
Oka. Rozumiem o co chodzi Zawieszenie obniża się o więcej niż skraca się sprężynę, więc żeby je obniżyć o 3cm, sprężynę trzeba skrócić mniej.
Ostatnio zmieniony 2012-04-08, 01:26 przez Kuzyn353, łącznie zmieniany 2 razy.
Abstrahując od akademickich dyskusji, to po wycięciu dzwonka masz dziurę obstrzępioną na brzegach. Obrabiasz brzegi, wkładasz wytoczony dzwonek i ładnie obspawujesz w koło. Ot cała filozofia Tylko wycinaj dzwonek nie podłogę.
Wesołych
Wesołych
Trabant 6o1.3 Staś Skończony!
Romet 1oo Henio oczekuje remontu
WFM M06 oczekuje remontu
CARTOON TRABANT KLUB POLSKA
Romet 1oo Henio oczekuje remontu
WFM M06 oczekuje remontu
CARTOON TRABANT KLUB POLSKA
Bo kiedyś widziałem motyw z obkrojoną wokół podłoga tniesz równolegle do podłogi w miejscu styku albo kilka mm poniżejRobson pisze: Ale sie Ciebie zarty trzymaja...
Trabant 6o1.3 Staś Skończony!
Romet 1oo Henio oczekuje remontu
WFM M06 oczekuje remontu
CARTOON TRABANT KLUB POLSKA
Romet 1oo Henio oczekuje remontu
WFM M06 oczekuje remontu
CARTOON TRABANT KLUB POLSKA
Wiedze fachowa juz przerobilem,praktycznej zadnej.Podlogi wycinac nie bede.
Zreszta to zadanie dla mechanika.
Wiele jest materialow na temat wymiany ow dzwonkow,jednak bardzo malo informacji o tym jak gleboko wchodza w miejsce starych i czego sie spodziewac po ich wycieciu.
Fotek z how2 jak na lekarstwo,albo nie mialem szczescia aby je znalesc.
Moje dzwonki odebrane od tokarza czekaja na mechanika,ktory "hurtem" porobi inne rzeczy przy Trabim.
Jakies sugestie co do wysokosci obcinania,gdzie lepiej i bezpiecznej nizej aby dzwonki siedzialy w calym starym czy tuz przy samej podlodze?Ma to znaczenie w praktyce?
Zreszta to zadanie dla mechanika.
Wiele jest materialow na temat wymiany ow dzwonkow,jednak bardzo malo informacji o tym jak gleboko wchodza w miejsce starych i czego sie spodziewac po ich wycieciu.
Fotek z how2 jak na lekarstwo,albo nie mialem szczescia aby je znalesc.
Moje dzwonki odebrane od tokarza czekaja na mechanika,ktory "hurtem" porobi inne rzeczy przy Trabim.
Jakies sugestie co do wysokosci obcinania,gdzie lepiej i bezpiecznej nizej aby dzwonki siedzialy w calym starym czy tuz przy samej podlodze?Ma to znaczenie w praktyce?
Dzwonki tniesz w miejscu gdzie kończy się skos starego dzwonka. A nowe wpychasz do końca. Po wycięciu w podłodze zostanie tuleja ograniczona od góry podłogą. Widać ją przez dziury pod fotelem tylnym i pod boczkami.
Trabant 6o1.3 Staś Skończony!
Romet 1oo Henio oczekuje remontu
WFM M06 oczekuje remontu
CARTOON TRABANT KLUB POLSKA
Romet 1oo Henio oczekuje remontu
WFM M06 oczekuje remontu
CARTOON TRABANT KLUB POLSKA
Jak postawię swojego znowu na kołach, to wrzucę zdjęcia jak usiadło w mnie. Jestem bardzo zadowolony z efektu
Trabant 6o1.3 Staś Skończony!
Romet 1oo Henio oczekuje remontu
WFM M06 oczekuje remontu
CARTOON TRABANT KLUB POLSKA
Romet 1oo Henio oczekuje remontu
WFM M06 oczekuje remontu
CARTOON TRABANT KLUB POLSKA
Wczoraj udało się posadzić Trampka na kołach. W zasadzie niewiele jeszcze widać. Myślę, że jak Trabant będzie wyposażony to usiądzie jeszcze ciut. Teraz koła mają delikatny negatyw. Myślę jeszcze o spięciu kielichów od dołu ale nie chcę też przesadzać
Konfiguracja:
Kielichy +30mm
Skok amortyzatora ~ -25mm
Sprężyny ~ -1,5 zwoju
Trabant 6o1.3 Staś Skończony!
Romet 1oo Henio oczekuje remontu
WFM M06 oczekuje remontu
CARTOON TRABANT KLUB POLSKA
Romet 1oo Henio oczekuje remontu
WFM M06 oczekuje remontu
CARTOON TRABANT KLUB POLSKA
też myślałem o jakiejś 'belce', która połączy wszystkie mocowania wahaczy
pozDDRo - Trabant, Wartburg, Simson, Mify, Qek, Barkas i T3
TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl