Dzwonki wahaczy, kielichy wahaczy

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

Awatar użytkownika
Dobrzyn
Posty: 425
Rejestracja: 2011-03-01, 16:20
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: Dobrzyn »

Chcesz dzwonki czy kielichy? Jeśli całe kielichy to ze stali, najlepiej z otworem bez gwintu - skontrujesz od góry. Jeśli jakimś cudem upieprzy Ci cię śruba to po prostu wypadnie, nie będzi problemu z wykręceniem
Trabant 6o1.3 Staś Skończony!
Romet 1oo Henio oczekuje remontu
WFM M06 oczekuje remontu
CARTOON TRABANT KLUB POLSKA
lisek
Posty: 272
Rejestracja: 2011-10-09, 20:09
Lokalizacja: Iłowa

Post autor: lisek »

moim zdaniem takie rozwiązanie tez ma swoje minusy z czasem między tym otworem a śruba zrobi się luz.Co do materiału to stal, przecież musisz to wspawać.
Awatar użytkownika
Robson
Posty: 287
Rejestracja: 2011-11-04, 19:14
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Robson »

Dobrzyn pisze:Chcesz dzwonki czy kielichy? Jeśli całe kielichy to ze stali, najlepiej z otworem bez gwintu - skontrujesz od góry. Jeśli jakimś cudem upieprzy Ci cię śruba to po prostu wypadnie, nie będzi problemu z wykręceniem
Jedyny plus,moim skromnym zdaniem,ze bez problemu wkrecisz nowa srube.
Takiego plusa w ogole nie mozna brac pod uwage jesli chodzi o bezpieczenstwo jazdy.
Jesli sruba bedzie twarda to nie ma mowy o jej zlamaniu,peknieciu itp. A jak juz wspomnialem kontra do gory choc i tak zbedna moze jedynie zapewnic ze wykrecenie bedzie graniczyc z cudem.
Takie wypadniecie sruby z dzwonka podczas moze byc bardziej niebezpieczne niz to ze jesli juz sie ta sruba gdzies ulamie (nie przy gwincie) to jest szansa ze wahacz bedzie sie trzymal na ow kikucie.
Oczywiscie moza tu zaczac nowy watek o tym w ktorym miejscu moze ulamac sie sruba ale nie o to mi tu chodzi.Poprostu gdybam. :)
mlodyellow
Posty: 288
Rejestracja: 2011-06-09, 14:24
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: mlodyellow »

Najbardziej newralgicznym punktem śruby co do jej ścinania jest miejsce łączenia łba z dalszą częścią czy to szpilki, czy gwintu...
Awatar użytkownika
Kichu
Posty: 84
Rejestracja: 2013-10-12, 23:58
Lokalizacja: Świdnica
Kontaktowanie:

Post autor: Kichu »

Pytanie 1. Górny wymiar w rysunku technicznym Kuzyna wynosi 64mm a dolny 59,5mm czy to ma być w formie stożka ?

Pytanie 2. Na rysunku technicznym linia którą zaznaczyłem jest prosta a na zdjęciu wykonanych dzwonków jest w kształcie stożka ? więc czy jest jakaś różnica ?

http://imageshack.us/photo/my-images/21/rv9p.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/29/f4h0.jpg/
magik
Posty: 1269
Rejestracja: 2011-05-06, 17:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: magik »

Kichu jeśli sobie życzysz to podam Tobie wymiary dzwonka który jest oryginalnym elementem naprawczym zawieszenia który posiadam, będziesz miał 100% jasnosć sytuacji.
Priv
Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Kuzyn353 »

Kichu pisze:Pytanie 1
Te dwie szesnastki są niepotrzebne. Trzeba zmazać z rysunku. Reszta powinna być dla tokarza jasna.
Awatar użytkownika
Kichu
Posty: 84
Rejestracja: 2013-10-12, 23:58
Lokalizacja: Świdnica
Kontaktowanie:

Post autor: Kichu »

No byłem dziś w sporym zakładzie tokarskim i zapytali mnie co z tą linia prostą. Napisałem o tym wyżej, pytanie 2
Awatar użytkownika
Drabi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1006
Rejestracja: 2011-05-05, 22:14
Lokalizacja: Bytom/Ruda Śląska

Post autor: Drabi »

Rysunek jest już podmieniony na prawidłowy na prośbę Kuzyna.
Rysiek88
Posty: 31
Rejestracja: 2014-06-14, 22:07
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Rysiek88 »

Podepnę się pod temat. Auto którym się zajmuję robił jakiś tępy amator samobójca, wszystko co jest pospawane nadaje się do wycięcia i poprawki. Niestety wspawane są też mocowania wahaczy. O iele te wewnętrzne wyglądają nieźle, to te przy progach już nie.
Co z tym zrobić ? Może zaatakować belke z golfa/polo ? Nie wiem czy da się jakoś garażowo ustawić w podłodze odpowiednie miejsce dla dzwonka. Niestety do wycięcia jest podłoga progi i mocowanie zewnętrzne wahaczy,, w całości od nadkola po próg. Co z tym zrobić ?
Trabanciarz DDR
Posty: 233
Rejestracja: 2014-10-11, 01:33
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Post autor: Trabanciarz DDR »

Najlepiej dać do blacharza..albo samemu mierzyć i ustawiać wszystko. Ja bym juz wolał wstawić belke z polo, ze względy na lepszy dostęp części zawieszenia.
Rysiek88
Posty: 31
Rejestracja: 2014-06-14, 22:07
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Rysiek88 »

O ile szerzej będzie wtedy z tyłu ? Wg internetów tylko 6 cm, ale co portal to inne dane. Z przodu i tak będzie 4x100 jeśli nie 5x100 ze względu na heble.
Trabanciarz DDR
Posty: 233
Rejestracja: 2014-10-11, 01:33
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Post autor: Trabanciarz DDR »

Nie wstawiałem nigdy belki, więc nie wiem ile, ale wiem, że trzeba skracać belke i robić mocowania w miejscu starych dzwonków.
Awatar użytkownika
J.J.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1478
Rejestracja: 2011-03-05, 11:33
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: J.J. »

pozDDRo - Trabant, Wartburg, Simson, Mify, Qek, Barkas i T3 :)

TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
Rysiek88
Posty: 31
Rejestracja: 2014-06-14, 22:07
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Rysiek88 »

czytałem ten temat, dla mnie ta serokość jest akceptowalna i nie ciął bym tej belki. :]
Odpowiedz