Zamiennik (wkład) olejowy KAYABA nr. 663-035 lub gazowo-olejowe nr. 363-043.
Są to amortyzatory takie jak montowano w VW Polo do '94, model amortyzatora 86. Mają one trochę krótsze tłoczysko, więc dobrze jest uciąć przy tym sprężyny.
Rozkładanie:
Należy ze starego amortyzatora odkręcić nakrętkę blokującą tłoczysko, wyciagnąć uszczelniacze wraz z tłoczyskiem i zaworkami oraz wylać olej jaki tam jest. Na samym dole jest podkładka sprężynująca - należy ją zostawić w takiej samej pozycji.
Drugi sposób składnia (Według Pawła Filipczaka):
- nabyć dwie nakrętki (zwykłe) na gwint M12x1.5
- wykonać tuleję o wysokości 34mm oraz średnicy zewnętrznej zbliżonej do wewnętrznej średnicy amortyzatora Trabantowego. Ścianka tulei około 2mm. Proponuję wykonać ją z kawałka rury.
- zmierzyć średnicę wewnętrzną wkładu amortyzatora od VW Polo.
- przetoczyć nakrętke zamykającą amortyzator od strony wewnętrznej na przed chwilą zmierzoną średnice, aby nakrętka nachodziła na wkład amortyzaotra od VW Polo. Z nakrętki usuwamy gumowy uszczelniacz.
- wsadzić wykonaną tuleję na dno amortyzatora Trabantowego.
- umieścić wkład amortyzatora od VW Polo w amortyzatorze od Trabanta.
- zakręcić amortyzator nakrętka bacząc aby wkład dobrze wszedł w przetoczone miejsce w nakrętce. Nakrętkę dokręcać stopniowo, dość mocno.