pomocy Opony

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

Tweed
Posty: 36
Rejestracja: 2017-04-10, 15:35

pomocy Opony

Post autor: Tweed »

Witam , zaraz odbieram z warsztatu moją Piękność po swapie silnika na 1.3 wartburga i mam problem z brakiem wiedzy jakie opony lub jaka rozmiarówka będzie najlepsza do KOMBI . na lato i na zimę pod ten silnik ?? standard to 145/80 ale teraz zmieniły się właściwości jezdne więc potrzeba Waszej wiedzy , Dziękuje
Awatar użytkownika
RemkoK
Posty: 365
Rejestracja: 2017-10-26, 20:20
Lokalizacja: Jasło

Re: pomocy Opony

Post autor: RemkoK »

Pytanie retoryczne, Wartburgi też jeździły na 13-stkach tylko wysokość i szerokość opony była inna. Jeżeli zamierzasz spokojnie jeździć, to standardowa rozmiarówka powinna wystarczyć.
Znów wędrujemy ciepłym krajem,
malachitową łąką morza.
Ptaki powrotne umierają
wśród pomarańczy na rozdrożach...
Tweed
Posty: 36
Rejestracja: 2017-04-10, 15:35

Re: pomocy Opony

Post autor: Tweed »

Dziekuje za odp mało wniosła ale zawsze coś , szaleć nie zamierzam max 110-120km , chodziło o wiekszą moc jak sie dopakuje auto 4 osobami i pakunkami na wyprawy to pod górkę na gazie czy na zwykłym silniku można było ocipieć i szybciej piechota wejść ,
Dostałem takie rady żeby na 165 lub 175 przeskoczyć na lato i zostawić oryginalny rozmiar na zimę lub tylko delikatnie 155 podnieść , jak nikt nie pomoże to przetre szlaķ i opisze co i jak się jeździ aha rozmiar felgi zostaje oryginalny 13 to szcześliwa liczba :D
Awatar użytkownika
RemkoK
Posty: 365
Rejestracja: 2017-10-26, 20:20
Lokalizacja: Jasło

Re: pomocy Opony

Post autor: RemkoK »

Ale jak dasz wyższą oponę to odczujesz bardziej spadek mocy - tym bardziej pod górę oraz załadowanym autem. Druga sprawa, czy tak duże opony pomieszczą się we wnękach nadkoli i czy przy częściowej lub pełnej obsadzie miejsc też nie będą uwadzać. Większość na tym forum trzyma się oryginału lub ewentualnie ma podrasowany silnik.
Znów wędrujemy ciepłym krajem,
malachitową łąką morza.
Ptaki powrotne umierają
wśród pomarańczy na rozdrożach...
zaro
Posty: 4
Rejestracja: 2019-07-12, 09:51

Re: pomocy Opony

Post autor: zaro »

Sorry, że odgrzewam, ale też mam dylemat związany z oponami. Czy jest sens wchodzić w opony całoroczne?

Z jednej strony opony całoroczne wydają się być całkiem fajną oszczędnością.

Z drugiej strony opony zimowe, to jednak lepsze bezpieczeństwo. Pytam na podstawie opon zimowych od Nokian-a: https://www.sklepopon.com/opony/zimowe/nokian

A wy jaką macie opinie?
Ostatnio zmieniony 2019-07-25, 07:23 przez zaro, łącznie zmieniany 2 razy.
eda90
Posty: 245
Rejestracja: 2017-03-19, 18:40
Lokalizacja: Poznań

Re: pomocy Opony

Post autor: eda90 »

ile robisz kilometrow rocznie?
Mihó
Posty: 115
Rejestracja: 2014-07-15, 23:02
Lokalizacja: PZ

Re: pomocy Opony

Post autor: Mihó »

Z mojej perspektywy - jest sens. Żona jeździ wokół komina i z nowych Nokianów jesteśmy b. zadowoleni. Pracownik miał Hankook (kupione z autem), jak się zestarzały (około 5 lat), w deszczu była ślizgawka. Po wymianie na nowe (ten sam producent, nowszy model), problem ustąpił
Trabant 1.1 Universal
Vectra B 1.8 >500kkm
Pontiac Trans Sport 3.8
Opel Corsa GSI
Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Re: pomocy Opony

Post autor: Kuzyn353 »

Całoroczne przy obecnych zimach są ok. Jeśli nie oczekujesz wyścigowych właściwości latem i trzymania jak na kolcach zimą. To umiarkowane rozwiązanie które wraz z rozsądnym kierowcą zaoszczędzi na zakupie, przekładkach i starzeniu się dwóch kompletów opon jeśli nie robisz dużych kilometrów.
zaro
Posty: 4
Rejestracja: 2019-07-12, 09:51

Re: pomocy Opony

Post autor: zaro »

Mihó pisze: 2019-07-16, 09:06 Z mojej perspektywy - jest sens. Żona jeździ wokół komina i z nowych Nokianów jesteśmy b. zadowoleni. Pracownik miał Hankook (kupione z autem), jak się zestarzały (około 5 lat), w deszczu była ślizgawka. Po wymianie na nowe (ten sam producent, nowszy model), problem ustąpił
Nokiany to naprawdę dobre opony. Producentem jest jakaś firma z Finlandii, a oni się tam całkiem dobrze znają się przede wszystkim na produkcji opon zimowych - mają w swoim kraju w sumie całkiem dobry poligon doświadczalny.
Awatar użytkownika
YuLaS
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 938
Rejestracja: 2011-01-06, 11:48
Lokalizacja: Oborniki Wlkp

Re: pomocy Opony

Post autor: YuLaS »

Dawno dawno temu jezdziłem na alu z poldka i 165/nie pamietam r13 wlasnie z 1.3 . Dla tego silnika na 13 calach nie ma sensu szerzej. Wzrost mocy zużyjesz na większy opór toczenia. Na mokrym mala masa nie wypchnie wody itd.

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Tweed
Posty: 36
Rejestracja: 2017-04-10, 15:35

Re: pomocy Opony

Post autor: Tweed »

hello , więc tak , po 1.5 roku używania brichstone potenza 175/60/14 , jestem zdania że to najlepsze opony do trampka pod silnik 1.3 , i chyba do trampka ever , auto klei się drogi jak szalone , na światłach można palić gumę , zakręty bierze się bez drżenia serca , przejechane 10tyś km część jesienią wiosną latem i teraz jesień i jest SUPER , polecam ten rozmiar jakby co
Awatar użytkownika
zaściankowy
Posty: 229
Rejestracja: 2011-05-15, 16:01
Lokalizacja: LC LU LUB
Kontaktowanie:

Re: pomocy Opony

Post autor: zaściankowy »

Kuzyn353 pisze: 2019-07-17, 23:38 Całoroczne przy obecnych zimach są ok. Jeśli nie oczekujesz wyścigowych właściwości latem i trzymania jak na kolcach zimą. To umiarkowane rozwiązanie które wraz z rozsądnym kierowcą zaoszczędzi na zakupie, przekładkach i starzeniu się dwóch kompletów opon jeśli nie robisz dużych kilometrów.
Zgadzam się. Mam komplet całorocznych w naszym rodzinnym aucie i po półtora roku nie mogę złego słowa powiedzieć. Sprawdzają się - Nexen 4sesson. Tylko trzeba "normalnie" jeździć.
Zim teraz prawdziwych nie ma. Więc i wygłupiać się nie ma potrzeby.

Natomiast w moim dupowozie mam zimówki Nokian i naprawdę dobre opony. Świetny stosunek jakości do ceny.

Co do Trabanta... Ja mam oryginał obecnie. Ale w poprzednim miałem 155/70/13 i dawało radę. Bez problemu. I też w przyszłym roku przymierzam się do wymiany opon, tym razem na wielosezonowe. Znajomy na Dębica Navigator mnie namawia. Ale jak na razie to Nexen albo Nokian są faworytami.
Ponoć jazda trabantem jest jak seks bez zabezpieczenia

kiedyś: TadeK, 2T, 1990 r. sedan (Spłonął pod Oleśnicą)
Rysiek, 2T, 1982, kombi
dziś: KRzyś, 2T, 1985, sedan
a na co dzień: Lancia Musa 1.3 M-Jet i Micra k11 1.3
Odpowiedz