Zaplon

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

Mietkong
Posty: 24
Rejestracja: 2017-11-23, 08:44

Re: Zaplon

Post autor: Mietkong »

No wlasnie jak ja ustawialem ten zaplon pod lampe strobo to znaki na pierwszym cylindrze nie pokrywaly sie brakowalo co najmniej jednego centymetra do pokrycia sie , zdziwilo mi to a jak zachowalem to ustawienie to na wykreconych swiecach iskra walila w gmp a powinno byc 3 mm nizej prawda ? - wniosek lampa strobo nie nadaje sie do starego walu a gaznik po ustawieniu pod lampe strzela jak katiusza :)
Mietkong
Posty: 24
Rejestracja: 2017-11-23, 08:44

Re: Zaplon

Post autor: Mietkong »

RemkoK pisze: 2018-02-19, 11:55
Mietkong pisze: 2018-02-19, 08:20 No i wlasnie tak zrobilem jak ustawialem pierwszy cylinder to musialem przekrecic plytka maksymalnie w prawo dopiero wtedy kreski sie prawoe zgraly a drugi cylinder to ta drukowana wzialem do gory i sie zgraly . Wydaje mi sie ze silnik moze nie miec kompresji bo kupilem uzywany.
A więc jest winowajca, dla pewności na ciepłym silniku (o ile da się go rozgrzać do normalnej temperatury pracy) zmierzył bym mu ciśnienie sprężania. Załatw sobie manometr, rozgrzej silnik, wykręć świece, w ich miejsce kolejno wkręć manometr, gaz do spodu i kręcimy rozrusznikiem, odczytane wartości porównujemy z książkowymi. Jeżeli ciśnienie zmyka przez uszczelnienie wału korbowego to silnik też nie będzie chciał pracować - w sumie od tego by trzeba zacząć - od uszczelnień by na cylindrach nie ocyganił pomiaru.
Chyba wiem o co chodzi przypomnialo mi sie że jak kolega to montował to nie było uszczelek pod cylindrami, tylko dał taki silikon samochodowy, i chyba też nie było pomiedzy dwoma polowkami obudowy walu tam tez dał silikon . Może po prostu go wywiało i dlatego nie spreza ?
Awatar użytkownika
dambra
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 252
Rejestracja: 2017-04-15, 06:53
Lokalizacja: Sulechów

Re: Zaplon

Post autor: dambra »

Jak to możliwe, że przy zamontowaniu zapłonu elektronicznego w miejsce platynkowego zamieniły się cewki zapłonowe? Biały zasilający kabel od cewki 2 cylindra muszę podpiąć do cewki pierwszego garnka, a zielony docewki drugiego.
Trabant 601S, 1988 rok
Awatar użytkownika
dambra
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 252
Rejestracja: 2017-04-15, 06:53
Lokalizacja: Sulechów

Re: Zaplon

Post autor: dambra »

Już jest ok, obkręciłem całą płytkę o 180 stopni.
Trabant 601S, 1988 rok
magik
Posty: 1269
Rejestracja: 2011-05-06, 17:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zaplon

Post autor: magik »

przecież pisałem że elektronik jest sterowany masą... i cewki też są odwrotnie
buszmen
Posty: 11
Rejestracja: 2019-12-16, 21:52

Re: Zaplon

Post autor: buszmen »

Witam, czy ktoś z z Was wie jak wygląda przyrząd do blokowania ciężarków regulatora w ich rozwarciu? Czy jest jakiś patent domowy by zablokować ów regulator przy ustawianiu zapłonu? Jak to uczynić, skoro mechanizm regulatora znajduje się za płytką z przerywaczami?
magik
Posty: 1269
Rejestracja: 2011-05-06, 17:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zaplon

Post autor: magik »

tak wiem jak to wygląda, są nawet dwa rodzaje, daj maila wyślę foto
Awatar użytkownika
RemkoK
Posty: 365
Rejestracja: 2017-10-26, 20:20
Lokalizacja: Jasło

Re: Zaplon

Post autor: RemkoK »

Z manuala fabrycznego wnioskuję, że nakłada się to na łeb śruby M8 krzywki i rowki znajdujące się na samej krzywce, tym samym uzyskując rozwarcie ciężarków regulatora
Znów wędrujemy ciepłym krajem,
malachitową łąką morza.
Ptaki powrotne umierają
wśród pomarańczy na rozdrożach...
magik
Posty: 1269
Rejestracja: 2011-05-06, 17:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zaplon

Post autor: magik »

jeśli nie masz przyrządu to możesz to zrobić na lampie strobo tylko trzeba silnik wkręcic na obroty aby ciężarki się same rozchyliły, grunt to ustawić dobrze przerwy, czyli jak w książce luzujemy płytkę i na maksa w prawo, ustawiamy tłok w górnym położeniu kręcąc silnikiem zgodnie ze wskazówkami zegara, luz na przerywaczy 0,4mm , później to samo z drugim. Później podłączasz lampę strobo i korzystając ze znaków na kole pasowym (zakładając że są jeszcze ) ustawiasz to tak aby znak zgrał się z linia styku połówek karterów silnika, Pierwszy cylinder od strony wiatraka i kolejno drugi. Powodzenia
buszmen
Posty: 11
Rejestracja: 2019-12-16, 21:52

Re: Zaplon

Post autor: buszmen »

Sęk w tym że nie mam przyrządu, a lampę strobo mam w wersji dla zdziecinniałych mechaników. Mam zdolne ręce, więc bardziej skłaniał bym się ku dorobieniu tej blokady i ustawieniu zapłonu wedle zegara - finalnie kontrola zdziecinniałą lampą. Silnik jest maxi słaby, z tego co zaobserwowałem - styki są wypalone, a przerwa była około 0.8. Musowo ten zapłon postawić na nogi.
PS. Czy nie powinno się pierwsze ustawiać cylindra nr. 1, tego bliżej kierownicy ?
magik
Posty: 1269
Rejestracja: 2011-05-06, 17:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zaplon

Post autor: magik »

oj coś mnie się pos..ło, pierwszy od strony skrzyni, jak masz dziecinne strobo a działa to też ustawisz , i mniej męczarni niż przy nauce ustawiania zegarem, często jest tak że niby ustawisz dokręcisz śruby i wskaźnik pokazuje coś innego niż chciałeś, to taka loteria aż wskoczy na miejsce, na strobo ustawiasz dynamicznie podczas pracy silnika. W Twoim przypadkuto lepiej ustawić na lampę a później sobie kontrolnie zbadać zegarem
Odpowiedz