Zaplon

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

Mietkong
Posty: 24
Rejestracja: 2017-11-23, 08:44

Zaplon

Post autor: Mietkong »

Wytlumaczcie mi prosze jak ustawic ten zaplon ebza ?Przeczytalem wszystkie posty na tym forum i nie ma zadnej konkretnej wypowiedzi. Jak dodaje gazu i przesuwam plytke w dol to czasem tak jakby strzela a w druga strone tak jakby dzwoni . Tej plytki drukowanej na drugi cylinder nie ruszam bo ktos narysowal tam kropke (podejrzewam że źle). Prosze wytlumaczcie mi to w jakis sensowny sposob bo sie zastrzele....:)
maxxx601
Posty: 300
Rejestracja: 2011-07-31, 13:15
Lokalizacja: Bdg

Re: Zaplon

Post autor: maxxx601 »

Chodzi ci o ese-2h
Wykręcasz świece, wkładasz coś w jej otwór (najlepiej liniał suwmiarki, ale może być cokolwiek) i mierzysz odległość do gmp. Potem dodajesz 3mm, i kręcisz płytką tak by iskra była właśnie 3mm przed zz. Całym modułem regulujesz oba cylindry, cylinder nr 2 samą płytką. Ustalasz i blokujesz. Musi chodzić. Proste jak drut...
Awatar użytkownika
RemkoK
Posty: 365
Rejestracja: 2017-10-26, 20:20
Lokalizacja: Jasło

Re: Zaplon

Post autor: RemkoK »

Przy platynach ustawia się do suwmiarki albo lepszy jest przyrząd z czujnikiem zegarowym. Ustawia się na określoną odległość przed GMP i wtedy platyny mają zacząć się zwierać. Przy elektroniku jest to ustawienie się naprzeciw czujnika płytki wypustki sygnałowej. Tutaj do ustawienia przydałaby się lampa stroboskopowa. Ja mam coś w tym stylu http://allegro.pl/lampa-stroboskopowa-d ... 32172.html
Znów wędrujemy ciepłym krajem,
malachitową łąką morza.
Ptaki powrotne umierają
wśród pomarańczy na rozdrożach...
Mietkong
Posty: 24
Rejestracja: 2017-11-23, 08:44

Re: Zaplon

Post autor: Mietkong »

Wielkie dzieki czyli jak dojade do tego gornego polozenia to te 3 mm rozumiem mam opuscic i wtedy tam ma byc iskra ?
Mietkong
Posty: 24
Rejestracja: 2017-11-23, 08:44

Re: Zaplon

Post autor: Mietkong »

RemkoK pisze: 2018-02-10, 00:41 Przy platynach ustawia się do suwmiarki albo lepszy jest przyrząd z czujnikiem zegarowym. Ustawia się na określoną odległość przed GMP i wtedy platyny mają zacząć się zwierać. Przy elektroniku jest to ustawienie się naprzeciw czujnika płytki wypustki sygnałowej. Tutaj do ustawienia przydałaby się lampa stroboskopowa. Ja mam coś w tym stylu http://allegro.pl/lampa-stroboskopowa-d ... 32172.html
Ok a jak ustawic to za pomoca tej lampy wiem ze daje impuls przez kable wn i wtedy swieci, tak samo jak napisal kolega wyzej co tak naprawde daje taka lampa ? Przeciez jak krece wiatrakiem to swiece tez mi daja iskry jak mam je wyciagniete xd
maxxx601
Posty: 300
Rejestracja: 2011-07-31, 13:15
Lokalizacja: Bdg

Re: Zaplon

Post autor: maxxx601 »

Po prostu lampa jest precyzyjniejsza niż ludzkie oko i ręka 😉 Ja póki co zrobiłem dziesiątki tysięcy km trabantami ustawionymi "manualnie" i nigdy nie miałem problemu z zapłonem ani z trwałością silników. Powodzenia!
Awatar użytkownika
RemkoK
Posty: 365
Rejestracja: 2017-10-26, 20:20
Lokalizacja: Jasło

Re: Zaplon

Post autor: RemkoK »

Mietkong pisze: 2018-02-11, 12:52
RemkoK pisze: 2018-02-10, 00:41 Przy platynach ustawia się do suwmiarki albo lepszy jest przyrząd z czujnikiem zegarowym. Ustawia się na określoną odległość przed GMP i wtedy platyny mają zacząć się zwierać. Przy elektroniku jest to ustawienie się naprzeciw czujnika płytki wypustki sygnałowej. Tutaj do ustawienia przydałaby się lampa stroboskopowa. Ja mam coś w tym stylu http://allegro.pl/lampa-stroboskopowa-d ... 32172.html
Ok a jak ustawic to za pomoca tej lampy wiem ze daje impuls przez kable wn i wtedy swieci, tak samo jak napisal kolega wyzej co tak naprawde daje taka lampa ? Przeciez jak krece wiatrakiem to swiece tez mi daja iskry jak mam je wyciagniete xd
Tu jest pięknie pokazane jak to zrobić dysponując przyrządem z czujnikiem zegarowym i tradycyjnym multimetrem. Dodatkowo jak się posiada lampę strobo, to w momencie gdy multimetr pokarze napięcie można zrobić cienkim, białym markerem kreseczkę na tym talerzyku (który jest ruchomy) i drugą pokrywającą się obudowie aparatu. Wtedy lampa pokarze czy faktycznie zapłon jest w tym miejscu oraz możemy sprawdzić jak wygląda sprawa wyprzedzenia kąta zapłonu. https://www.youtube.com/watch?v=TKGtTIqlWgo

Tu jest pokazane ustawianie w simsonie na lampie https://www.youtube.com/watch?v=RckMEOCD_GM
Znów wędrujemy ciepłym krajem,
malachitową łąką morza.
Ptaki powrotne umierają
wśród pomarańczy na rozdrożach...
Mietkong
Posty: 24
Rejestracja: 2017-11-23, 08:44

Re: Zaplon

Post autor: Mietkong »

Wielkie dzieki Remkok byles mi bardzo pomocny teraz juz napewno tego nie zchrzanie :)
Mietkong
Posty: 24
Rejestracja: 2017-11-23, 08:44

Re: Zaplon

Post autor: Mietkong »

RemkoK pisze: 2018-02-10, 00:41 Przy platynach ustawia się do suwmiarki albo lepszy jest przyrząd z czujnikiem zegarowym. Ustawia się na określoną odległość przed GMP i wtedy platyny mają zacząć się zwierać. Przy elektroniku jest to ustawienie się naprzeciw czujnika płytki wypustki sygnałowej. Tutaj do ustawienia przydałaby się lampa stroboskopowa. Ja mam coś w tym stylu http://allegro.pl/lampa-stroboskopowa-d ... 32172.html
Kurcze patrzylem za tymi lampami ale one kosztuja 150 zl nie wiem czy to jest warte swieczki , ale mam lampke 12 v z krokodylkami. Nie mogl bym uzyskac tego samego efektu podlaczajac jej minus do masy aku a plus np do zielonego lub brazowego kabelka na aparacie zaplonowym
Awatar użytkownika
dambra
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 252
Rejestracja: 2017-04-15, 06:53
Lokalizacja: Sulechów

Re: Zaplon

Post autor: dambra »

150 zł? A ja widzę za 33 zł. Czary.
http://allegro.pl/lampa-stroboskopowa-d ... 32172.html
Trabant 601S, 1988 rok
Mietkong
Posty: 24
Rejestracja: 2017-11-23, 08:44

Re: Zaplon

Post autor: Mietkong »

dambra pisze: 2018-02-12, 19:57 150 zł? A ja widzę za 33 zł. Czary.
http://allegro.pl/lampa-stroboskopowa-d ... 32172.html
Tak ale czytalem że to lipa że najlepsza jest taka yato , czy ta tez sie w zupelnosci nada ?
Awatar użytkownika
dambra
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 252
Rejestracja: 2017-04-15, 06:53
Lokalizacja: Sulechów

Re: Zaplon

Post autor: dambra »

Bez jaj, nie robisz tego profesjonalnie (czytaj zawodowo), do amatorskiego zastosowania jest jak znalazł. Z tego co się orientuję to wiele osób na forum używa takiej lampki. Powodzenia.
Trabant 601S, 1988 rok
Awatar użytkownika
RemkoK
Posty: 365
Rejestracja: 2017-10-26, 20:20
Lokalizacja: Jasło

Re: Zaplon

Post autor: RemkoK »

Mietkong pisze: 2018-02-12, 17:54 Kurcze patrzylem za tymi lampami ale one kosztuja 150 zl nie wiem czy to jest warte swieczki , ale mam lampke 12 v z krokodylkami. Nie mogl bym uzyskac tego samego efektu podlaczajac jej minus do masy aku a plus np do zielonego lub brazowego kabelka na aparacie zaplonowym
Jak często się robi przy zapłonie, to i owszem droższa lampa jest wskazana. Dla doraźnego sprawdzenia momentu zapłonu ta mała spokojnie wystarczy. Żarówką odradzam sprawdzanie elektronika, bo zrobi zwarcie i zjara czujnik albo moduł (na filmiku gostek też przed tym przestrzega). Lampa stroboskopowa od żarówki różni się tym, że jest bezinwazyjna, to znaczy że podłącza się zasilanie z akumulatora, a kabel sygnałowy zapina się lub owija na przewodzie WN.
Znów wędrujemy ciepłym krajem,
malachitową łąką morza.
Ptaki powrotne umierają
wśród pomarańczy na rozdrożach...
Mietkong
Posty: 24
Rejestracja: 2017-11-23, 08:44

Re: Zaplon

Post autor: Mietkong »

Ok jak tak mowicie ,to tak zrobie dzieki i pozdrawiam
Mietkong
Posty: 24
Rejestracja: 2017-11-23, 08:44

Re: Zaplon

Post autor: Mietkong »

RemkoK pisze: 2018-02-12, 22:02
Mietkong pisze: 2018-02-12, 17:54 Kurcze patrzylem za tymi lampami ale one kosztuja 150 zl nie wiem czy to jest warte swieczki , ale mam lampke 12 v z krokodylkami. Nie mogl bym uzyskac tego samego efektu podlaczajac jej minus do masy aku a plus np do zielonego lub brazowego kabelka na aparacie zaplonowym
Jak często się robi przy zapłonie, to i owszem droższa lampa jest wskazana. Dla doraźnego sprawdzenia momentu zapłonu ta mała spokojnie wystarczy. Żarówką odradzam sprawdzanie elektronika, bo zrobi zwarcie i zjara czujnik albo moduł (na filmiku gostek też przed tym przestrzega). Lampa stroboskopowa od żarówki różni się tym, że jest bezinwazyjna, to znaczy że podłącza się zasilanie z akumulatora, a kabel sygnałowy zapina się lub owija na przewodzie WN.
Witam zrobilem wszystko tak jak mowiles tylko na poczatku pomylilem cylindry myslalem że nr jeden to ten od strony kola pasoweho. Po ustawieniu zaplonu praktycznie przestal palic a jak krece rozrusznikiem to slychac w silniku takie tarcie i w ogole to caly czas tak jest ze odpala tylko na zimnym jak jest rozgrzany to katuje go i 30 sekund i tylko prycha a nie chce zalapac :(
Odpowiedz