Brak czwartego biegu
Moderator: Mod Team
Brak czwartego biegu
Witam towarzystwo
Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem auta znanej tu marki Jest to 601 z roku 1981, śmiga jak powinien. Porobiłem w nim jakieś drobnostki ale borykam się jeszcze z jedną rzeczą, mianowicie gdy autko jest zimne nie zawsze jest czwarty bieg .
Olej został wymieniony na 80w90 ale już doczytałem że to nie najlepszy wybór.
Problem występował również przed wymianą. Ruszając rano muszę się nakombinować żeby czwórka zaskoczyła, po rozgrzaniu się oleju problem występuje rzadziej. Bieg wchodzi gładko ale zamiast 4 jest tam luz.
Ma ktoś z Was jakąś sugestię
Pozdrawiam
Jacek
Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem auta znanej tu marki Jest to 601 z roku 1981, śmiga jak powinien. Porobiłem w nim jakieś drobnostki ale borykam się jeszcze z jedną rzeczą, mianowicie gdy autko jest zimne nie zawsze jest czwarty bieg .
Olej został wymieniony na 80w90 ale już doczytałem że to nie najlepszy wybór.
Problem występował również przed wymianą. Ruszając rano muszę się nakombinować żeby czwórka zaskoczyła, po rozgrzaniu się oleju problem występuje rzadziej. Bieg wchodzi gładko ale zamiast 4 jest tam luz.
Ma ktoś z Was jakąś sugestię
Pozdrawiam
Jacek
Re: Brak czwartego biegu
Moze wolne kolo sie rozlecialo jesli bieg wybiera a nie jedzie
Re: Brak czwartego biegu
Jeżeli się rozleciało, są tego jakieś inne objawy?
Re: Brak czwartego biegu
wolne koło 4 biegu jest podobne w działaniu jak wolnobieg w rowerze,w trabancie jak się trochę nagrzeje olej w skrzyni to zrobi rzadszy i załapuje, do momentu aż zupełnie się skończy, to oznacza remont skrzyni niestety, lub jej wymiana. Z opowieści tu na forum pomaga rzadszy olej ale to jest doraźne
Re: Brak czwartego biegu
Faktycznie, w magazynie "Automobilista" 4/2012 stoi napisane: "Najlepiej używać oleju do skrzyń automatycznych (ATF), gdyż wszystkie inne są dla trabanta za gęste (szczególnie Hipole)".
Ja też musiałem rozgrzać olej aby móc włączyć czwarty bieg, zalałem skrzynię ATF-em II D i od tej pory jest ok.
Ja też musiałem rozgrzać olej aby móc włączyć czwarty bieg, zalałem skrzynię ATF-em II D i od tej pory jest ok.
Trabant 601S, 1988 rok
Re: Brak czwartego biegu
Olej ATF-II wlany, i problem się rozwiązał. Skrzynia działa jak powinna, ale żeby za pięknie nie było to na rzadkim oleju pokazało się więcej wycieków.
Jest to bardzo skomplikowana operacja aby ją uszczelnić? Uszczelniacze przy półosiach są nowe więc nie w nich problem niestety.
Jest to bardzo skomplikowana operacja aby ją uszczelnić? Uszczelniacze przy półosiach są nowe więc nie w nich problem niestety.
Re: Brak czwartego biegu
Do uszczelnienia skrzyni biegów musisz po pierwsze ją wyjąć. Po rozpołowieniu wymiana simmeringa od strony sprzęgła, i dwa na półosiach. Przy takiej operacji warto wymienić łożyska.
Całość prac z rozbiórką i ponownym złożeniem zajmuje mi jeden dzień.
Całość prac z rozbiórką i ponownym złożeniem zajmuje mi jeden dzień.
Trabant 601S, 1988 rok
Re: Brak czwartego biegu
najbardziej cieknie u mnie z miejsca gdzie wchodzi drążek od zmiany biegów. Ma ktoś jakiś patent jak to uszczelnić?
Ja nie mam pomysłu co z tym zrobić
Ja nie mam pomysłu co z tym zrobić
Re: Brak czwartego biegu
tam nie ma prawa ciec, bo to najwyższy punkt skrzyni, a skrzyni nie napełniamy olejem na full , tam nawet nie ma uszczelnienia, chyba że tuleja tak rozjechana że może coś tam chlapie. Śruby mocujące tuleję laski są na przelot do wewnątrz można sprawdzić dokręcenie
Re: Brak czwartego biegu
Oleju mam tyle ile być powinno, do tej śruby kontrolnej.
Zrobiłem fotę, dla mnie ten wyciek tez trochę dziwny jest. Rzeczywiście to najwyższy punkt w skrzyni biegów....
Zrobiłem fotę, dla mnie ten wyciek tez trochę dziwny jest. Rzeczywiście to najwyższy punkt w skrzyni biegów....
Re: Brak czwartego biegu
Nie mogę tu fotki wstawić