Wyciek ze skrzyni biegów
Moderator: Mod Team
Wyciek ze skrzyni biegów
Nie mogę poradzić sobie z wyciekiem ze skrzyni biegów z gniazda gdzie wkręcana jest linka licznika. Próbowałem już nawet założyć oring pod plastikową nakrętkę ale żadnego efektu.
Trabant 601S, 1988 rok
Re: Wyciek ze skrzyni biegów
Nie da się kolego wszystkiego zaklajstrować na zicher. U mnie też jest w tym miejscu zaoliwione - przynajmniej przekładnia jest dobrze smarowana.
Znów wędrujemy ciepłym krajem,
malachitową łąką morza.
Ptaki powrotne umierają
wśród pomarańczy na rozdrożach...
malachitową łąką morza.
Ptaki powrotne umierają
wśród pomarańczy na rozdrożach...
Re: Wyciek ze skrzyni biegów
RemkoK, jest wyciek i jest wyciek. Po dłuższej podróży w garażu tworzy się niezła plama oleju. Już myślałem żeby wykręcić ze skrzyni mosiężne gniazdo i założyć na tej ślimakowej śrubie uszczelkę.
Trabant 601S, 1988 rok
Re: Wyciek ze skrzyni biegów
Wyciek przy lince, to już nieco za wysoko. Najpierw sprawdź, czy nie masz za wysokiego stanu oleju w skrzyni. W skrajnym przypadku olej zaciągnie linką do góry i będzie Ci kapał z pod licznika na kolana:)
Trabant 1.1 LPG sedan
Re: Wyciek ze skrzyni biegów
Poziom oleju wyrównałem do śruby kontrolnej, do tego wymieniłem na nowe miedziane mocowanie linki łącznie ze ślimakiem.
Jaki będzie efekt - dowiem się za dwa dni po dłuższej przejażdżce.
Jaki będzie efekt - dowiem się za dwa dni po dłuższej przejażdżce.
Trabant 601S, 1988 rok
Re: Wyciek ze skrzyni biegów
Wymiana kompletnego mocowania linki przy skrzyni biegów całkowicie wyeliminowała wycieki.
Trabant 601S, 1988 rok
Re: Wyciek ze skrzyni biegów
wymieniałeś całośc łącznie z trybikiem ? trybików były dwa rodzaje i różniły się ilością zębów
Re: Wyciek ze skrzyni biegów
Masz magik rację, były dwa rodzaje. W nowszych skrzyniach zarówno mosiężny korpus jak i sam ślimak są krótsze, do tego posiada 9 zębów.
Ja wymieniłem na nowe korpus z mosiądzu i wałek napędzający linkę. W starym były widocznie za duże luzy.
Ja wymieniłem na nowe korpus z mosiądzu i wałek napędzający linkę. W starym były widocznie za duże luzy.
Trabant 601S, 1988 rok