żarząca się kontrolka akumulatora 1.1
Moderator: Mod Team
żarząca się kontrolka akumulatora 1.1
witam,
jak w temacie ,
zauważyłem, że kontrolka akumulatora się lekko żarzy.
po przekręceniu kluczyka kontrolki aku i oleju się palą,
po odpaleniu - kontrolka oleju gaśnie,
a po dodaniu gazu kontrolka aku zamiast zgasnąć zupełnie z lekka się żarzy.
Jak może być przyczyna??
alternatora nie słychać,
napięcie na aku ( mam stary wskazówkowy miernik) wskazuje ok. 13-13,5V - niby mało ale to może być złe wskazanie miernika,
regulator?
szczotki?
Poradźcie.
Dziękuje i pozdr.
jak w temacie ,
zauważyłem, że kontrolka akumulatora się lekko żarzy.
po przekręceniu kluczyka kontrolki aku i oleju się palą,
po odpaleniu - kontrolka oleju gaśnie,
a po dodaniu gazu kontrolka aku zamiast zgasnąć zupełnie z lekka się żarzy.
Jak może być przyczyna??
alternatora nie słychać,
napięcie na aku ( mam stary wskazówkowy miernik) wskazuje ok. 13-13,5V - niby mało ale to może być złe wskazanie miernika,
regulator?
szczotki?
Poradźcie.
Dziękuje i pozdr.
Re: żarząca się kontrolka akumulatora 1.1
mój aku do końca się lekko świecił, nawet jak regulator wymieniłem.
podejrzewam, że jak go dobrze zregenerujesz to problem powinien zniknąć.
podejrzewam, że jak go dobrze zregenerujesz to problem powinien zniknąć.
pozDDRo - Trabant, Wartburg, Simson, Mify, Qek, Barkas i T3
TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
Re: żarząca się kontrolka akumulatora 1.1
witam,
ale co mam regenerować?
akumulator?
regulator ?
pozdr
ale co mam regenerować?
akumulator?
regulator ?
pozdr
Re: żarząca się kontrolka akumulatora 1.1
U mnie to była jedna dioda prostownicza walnięta w alternatorze i był taki objaw. Zmierz prąd ładowania, jeśli nie będzie 13.8v bez dodawania gazu, to na 97% to będzie to
Trabant 1.1 LPG sedan
- kamil.koza88
- Posty: 155
- Rejestracja: 2016-01-09, 23:13
- Lokalizacja: Toruń
Re: żarząca się kontrolka akumulatora 1.1
Witam kolegów
Nie prąd (A) a napięcie (V) Książkowe napięcie podczas ładowania to 14,4 V.
Ja też bym stawiał na uszkodzone diody prostownicze w alternatorze.
Pozdrawiam
Nie prąd (A) a napięcie (V) Książkowe napięcie podczas ładowania to 14,4 V.
Ja też bym stawiał na uszkodzone diody prostownicze w alternatorze.
Pozdrawiam
Re: żarząca się kontrolka akumulatora 1.1
a wiecie jak sprawdzić która dioda padła?
iiii
jakie to są diody? jakiś symbol albo numer
iii
gdzie je kupić?
dzięki i pozdr
b
iiii
jakie to są diody? jakiś symbol albo numer
iii
gdzie je kupić?
dzięki i pozdr
b
Re: żarząca się kontrolka akumulatora 1.1
Musisz rozebrać alternator i sprawdzić czy dioda puszcza prąd w jedną stronę tylko i czy ma przejscie. W sklepie z częściami do alternatorow kupisz np Cargo
Re: żarząca się kontrolka akumulatora 1.1
witam,
a jest może jakiś schemat alternatora?
jak się dostać do dych diod?
ile ich jest?
i jak dokładnie sprawdzamy?
miernikiem? żarówką?
dzięki i pozdr
a jest może jakiś schemat alternatora?
jak się dostać do dych diod?
ile ich jest?
i jak dokładnie sprawdzamy?
miernikiem? żarówką?
dzięki i pozdr
- kamil.koza88
- Posty: 155
- Rejestracja: 2016-01-09, 23:13
- Lokalizacja: Toruń
Re: żarząca się kontrolka akumulatora 1.1
Tu masz ogólne schematy (przekroje i schemat elektryczny) alternatorów. Z tego co mi wiadomo (przynajmniej tak wygląda to w Fiacie) diody często są integralną częścią modułu szczotkowo-diodowo-stabilizującego. Rozkręć altka na stole i sczytaj numer z części wykręconej (to będzie zespół diod z regulatorem zapewne). Zdarza się też, że same diody są lutowane do uzwojeń, no chyba, że jest to cały moduł, to z całym modułem. Albo jak ci się nie chce bawić, to zanieś alternator do jakiejś firmy regenerującej, zapłacisz zapewne 150 zł i po sprawie, i pewno jeszcze jakąś gwarancje dadzą.
Na odchodne daje link do filmiku jak sprawdzić czy prawidłowo ładuje:
https://www.youtube.com/watch?v=P96IKczlNpo
Re: żarząca się kontrolka akumulatora 1.1
wielkie dzięki kolego,
wczoraj troszku walczyłem,
przeczyściłem masy i + z aku i rozrusznika,
wymieniłem szczotki ( stare były chyba całkiem całkiem )
i mam nowe przemyślenia:
zakupiłem nowy miernik i
na aku > 13v ???
po uruchomieniu stabilne 14.5v a żarówka się żarzy,
po włączeniu wszystkich odbiorników ok. 13.4v ,
czy to nie regulator padł?
pasuje chyba od 126 i poloneza
pozdr
wczoraj troszku walczyłem,
przeczyściłem masy i + z aku i rozrusznika,
wymieniłem szczotki ( stare były chyba całkiem całkiem )
i mam nowe przemyślenia:
zakupiłem nowy miernik i
na aku > 13v ???
po uruchomieniu stabilne 14.5v a żarówka się żarzy,
po włączeniu wszystkich odbiorników ok. 13.4v ,
czy to nie regulator padł?
pasuje chyba od 126 i poloneza
pozdr