Mieszanka 1:100

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

SebaFLY
Posty: 35
Rejestracja: 2015-12-05, 17:02
Lokalizacja: Siedlce

Re: Mieszanka 1:100

Post autor: SebaFLY »

Dlatego zapytałem - Czy któryś z Kolegów stosował już inne (mniejsze) proporcje oleju w mieszance i może się wypowiedzieć?
A nie czy ktoś zna bajki z mchu i paproci w kontekście proporcji mieszanki? ;)
Awatar użytkownika
YuLaS
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 938
Rejestracja: 2011-01-06, 11:48
Lokalizacja: Oborniki Wlkp

Re: Mieszanka 1:100

Post autor: YuLaS »

Ok, jak podajemy nazwy to ja od kilku lat stosuje Husqvarne LS+ (spec. https://www.husqvarna.com/ddocdownload/ ... pl_LS_.pdf)

Ja od kilku lat tylko na zloty jeżdżę więc auto stoi stoi i nagle trasa 400-550 km. Ci co jadą w kolumnie to wiedzą że spacerkiem nie jadę - 80 -110 jak się da często targając przyczepkę. Na LS+ mieszanka 1:50 niby bez różnicy tylko mniej dymu, ale powrót do mixola (na trasie zabrakło ls) to silnik był głośniejszy i jakby bardziej sztywny. Wracam do LS+ i przy 90km/h-100km/h można swobodnie rozmawiać. Kiedyś tak się zakręciłem że wlałem 2x olej - nie było żadnej różnicy.
Pomiarów żadnych nie robiłem - ani czasu, ani chęci w tym kierunku. Gaźnika nie czyściłem od 6 lat !

Wracając do tych ETZ w UK - być może mieli inną zawartość siarki. Taka ciekawostka mam silnik 601, wygląda na nieotwierany z przebiegiem prawie 90kkm w całkiem dobrej kondycji. DDRowcy chwalili się że ostanie silniki do 100kkm potrafiły dociągnąć. Materiały mieli lepsze czy oleje?
Awatar użytkownika
dambra
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 252
Rejestracja: 2017-04-15, 06:53
Lokalizacja: Sulechów

Re: Mieszanka 1:100

Post autor: dambra »

Strasznie drogi ten olej jak na auto, kosiarka spali go mniej.
Czy kiedyś były lepsze materiały do budowy? A Titanic 😁? Chyba nie, cokolwiek by nie mówić w tamtych czasach były równie marne tandety jak dziś z tym, że dziś mamy wybór - zapłacisz więcej, dostaniesz towar lepszej jakości.
Trabant 601S, 1988 rok
SebaFLY
Posty: 35
Rejestracja: 2015-12-05, 17:02
Lokalizacja: Siedlce

Re: Mieszanka 1:100

Post autor: SebaFLY »

YuLaS... Dołóż 12zł i kup porządny olej syntetyczny bo jak za dobrej jakości minerał to trochę przydużo.
Awatar użytkownika
YuLaS
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 938
Rejestracja: 2011-01-06, 11:48
Lokalizacja: Oborniki Wlkp

Re: Mieszanka 1:100

Post autor: YuLaS »

O jakim dobrym syntetyku myślisz? I w jakim stosunku mam zastosować? Trochę wracamy do początku dyskusji. Jak posprzątają ulice ze słonego piachu mogę testować - pogoda jest ok. Czujników nie będę montował bo do czego porównać wyniki? Najlepsza metoda -> organoleptyczna 😜.

PS. Producent pisał o mineralnym to wolę dobry minerał niż kombinować z (pół)syntetykami.
SebaFLY
Posty: 35
Rejestracja: 2015-12-05, 17:02
Lokalizacja: Siedlce

Re: Mieszanka 1:100

Post autor: SebaFLY »

Np. Fuchs Comp 2 Plus lub Pro 2. Jak nie znajdziesz Fuchs'a to możesz zastosować Motul 800, który jest łatwo dostępny. To oleje w pełni syntetyczne na bazie estrowej, które nie wchodzą w reakcję z benzyną. Oznacza to, że nie musimy martwić się o to, że po 2 tygodniach powinniśmy wymienić mieszankę na nową, ta po roku w testach nie wykazała żadnych zmian.

Producent pisał o mineralnych bo o syntetykach nikt wtedy nie wiedział. Dziś żaden producent silników w "pojazdach" napędzanych 2T nie sugeruje olei mineralnych, wyjątkiem są piły spalinowe, które pojazdami nie są.
Awatar użytkownika
YuLaS
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 938
Rejestracja: 2011-01-06, 11:48
Lokalizacja: Oborniki Wlkp

Re: Mieszanka 1:100

Post autor: YuLaS »

Ok.
Oznacza to, że nie musimy martwić się o to, że po 2 tygodniach powinniśmy wymienić mieszankę na nową
tu trochę przesadziłeś :)


PS. Ja właśnie na tych do pił mechanicznych jeżdżę :D
Drazk 601 zgc
Posty: 60
Rejestracja: 2011-05-05, 08:19
Lokalizacja: SPT (dolnyśląsk)

Re: Mieszanka 1:100

Post autor: Drazk 601 zgc »

Ja również jestem zdania że do silników takich jak w Trabancie i podobnych nie ma sensu stosowania Olejów syntetycznych bo te silniki zostały skonstruowane w latach kiedy rządziły oleje mineralne i do czasów dzisiejszych jeżdżą jeżeli ktoś użytkuje z głową, Dla porównania powiem tylko że jeżdżę też motocyklem 2T enduro gdzie silnik jest dość mocno wysilony i tam z racji stosowania wcześniej różnych specyfików wiem że tylko Motul full syntetyk jest odpowiedni gdyż na innych olejach parę razy zatarłem silnik albo przed wcześnie się zużył. Mówię przed wcześnie czyli parę motogodzin, bo przy tego typu silnikach i tak generalnie co sezon remoncik się należy :D Mój Helmut śmiga póki co na malince z wiemy jakiego CPNu i ma się świetnie.
Pozdrawiam i Dużo zdrówka w Nowym 2019 Roku! :)
Odpowiedz