pierwszy spacer, plama i wibracje

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

Awatar użytkownika
zaściankowy
Posty: 229
Rejestracja: 2011-05-15, 16:01
Lokalizacja: LC LU LUB
Kontaktowanie:

pierwszy spacer, plama i wibracje

Post autor: zaściankowy »

Witajcie
Korzystając z pięknej aury postanowiłem wyprowadzić na spacer KRzysiA,czyli mojego Trampiszona. I już na postoju rzuciła mi się pewna rzecz w oczy. Mianowicie:
mokry od spodu alternator, a na ziemi pod nim nieduża plama (KRzysiA znaczył teren). Skąd może pochodzić w/w wyciek?
Sprawa druga:
przy nagłym hamowaniu wibruje auto, na równej nawierzchni. Ale tylko przy nagłym , intensywnym wciśnięciu pedału. Przy typowym, nieśpiesznym, lub śpiesznym ale nie w podłogę objaw nie występuje. Krzywy bęben, okładzina na szczęce? Coś innego?
Ponoć jazda trabantem jest jak seks bez zabezpieczenia

kiedyś: TadeK, 2T, 1990 r. sedan (Spłonął pod Oleśnicą)
Rysiek, 2T, 1982, kombi
dziś: KRzyś, 2T, 1985, sedan
a na co dzień: Lancia Musa 1.3 M-Jet i Micra k11 1.3
Drazk 601 zgc
Posty: 60
Rejestracja: 2011-05-05, 08:19
Lokalizacja: SPT (dolnyśląsk)

Re: pierwszy spacer, plama i wibracje

Post autor: Drazk 601 zgc »

Cześć
Plama to pewnie benzyna z gaźnika, zapomniałeś zamknąć kranik albo przyciął- zawiesił się pływak- trzeba to sprawdzić. Co do wibracji, nikt wróżką nie jest najlepiej jakbyś ściągnął bębny i sprawdził co się dzieje
Awatar użytkownika
zaściankowy
Posty: 229
Rejestracja: 2011-05-15, 16:01
Lokalizacja: LC LU LUB
Kontaktowanie:

Re: pierwszy spacer, plama i wibracje

Post autor: zaściankowy »

no i chyba do hamulców zajrzę. Tył we wrześniu robiłem kompleksowo. Więc chyba czas na przód.
Co do paliwka. Kranik był zakręcony. Czyli pływak i zaworek do sprawdzenia. echh
Ponoć jazda trabantem jest jak seks bez zabezpieczenia

kiedyś: TadeK, 2T, 1990 r. sedan (Spłonął pod Oleśnicą)
Rysiek, 2T, 1982, kombi
dziś: KRzyś, 2T, 1985, sedan
a na co dzień: Lancia Musa 1.3 M-Jet i Micra k11 1.3
Awatar użytkownika
Dawdzio
Posty: 202
Rejestracja: 2014-11-24, 01:47
Lokalizacja: DLE

Re: pierwszy spacer, plama i wibracje

Post autor: Dawdzio »

Zakręcony kranik niekoniecznie świadczy o zamkniętym dopływie paliwa do gaźnika.
Poszukuję kontaktu z panem inż. Stefanem Smoliczem lub książki "Moje Trabanty 1963-2000" jego autorstwa. Osoby mogące mi pomóc proszone są o kontakt przez PW lub gdziekolwiek na forum.
misha22
Posty: 76
Rejestracja: 2013-07-29, 22:21
Lokalizacja: Srodkowe Mazowsze

Re: pierwszy spacer, plama i wibracje

Post autor: misha22 »

Hamulce w trabie działają tylko jak się je uzywa. Wiec trzeba 1-2 w miesiacu zrobic gimnastykę pompie i tłoczkom. Inaczej albo będą działać albo nie:)

Zostawcie te kraniki w spokoju. Od 20 lat są elektrozawory na węzyk od baku i plus po stacyjce. było o tym wielokrotnie.
Pa
M
Drazk 601 zgc
Posty: 60
Rejestracja: 2011-05-05, 08:19
Lokalizacja: SPT (dolnyśląsk)

Re: pierwszy spacer, plama i wibracje

Post autor: Drazk 601 zgc »

Po co komu elektrozawór w zabytkowym samochodzie którym porusza się od czasu do czasu? Kranik to właśnie jedna z tych rzeczy które odróżniają nasze wehikuły od reszty monotonii na drodze ;)
Co do tematu:
Bębny zrzucić to raz. Trzeba sprawdzić tłoczki ewentualnie rozruszać. Sprężyny czy są i czy dobrze siedzą. Może pękła/odkleiła się okładzina itd itd
Podobna sprawa z gaźnikiem trzeba by chociaż sprawdzić w jakim stanie i jak ustawiony jest pływak i czy zaworek iglicowy trzyma.
Awatar użytkownika
zaściankowy
Posty: 229
Rejestracja: 2011-05-15, 16:01
Lokalizacja: LC LU LUB
Kontaktowanie:

Re: pierwszy spacer, plama i wibracje

Post autor: zaściankowy »

Hamulce rozruszane, jest ok - przynajmniej jak na razie. Co do paliwka. Zaworek wymieniony, pływak ok. Ale wilgotny jest odstojnik na kraniku. Podejrzewam nieszczelność którejś uszczelki.
Swoją drogą - mam kranik z Rometa (odkręcanie tylko po otwarciu maski) - normalne trabantowe można jeszcze spotkać, czy jak jużto pozostaje mi zestaw naprawczy i naprawa czegoś z zapasów garażowych?
Ponoć jazda trabantem jest jak seks bez zabezpieczenia

kiedyś: TadeK, 2T, 1990 r. sedan (Spłonął pod Oleśnicą)
Rysiek, 2T, 1982, kombi
dziś: KRzyś, 2T, 1985, sedan
a na co dzień: Lancia Musa 1.3 M-Jet i Micra k11 1.3
Drazk 601 zgc
Posty: 60
Rejestracja: 2011-05-05, 08:19
Lokalizacja: SPT (dolnyśląsk)

Re: pierwszy spacer, plama i wibracje

Post autor: Drazk 601 zgc »

Spokojnie można kupić trabantowy kranik używany jak i nowy u naszych zachodnich sąsiadów mają nowe cały czas. Jak cieknie kup tylko uszczelki i finito. Dodam że kranik pasuje również z MZki :)
eda90
Posty: 245
Rejestracja: 2017-03-19, 18:40
Lokalizacja: Poznań

Re: pierwszy spacer, plama i wibracje

Post autor: eda90 »

Ale ma za maly przeplyw i go dusi na duzej predkosci
Awatar użytkownika
zaściankowy
Posty: 229
Rejestracja: 2011-05-15, 16:01
Lokalizacja: LC LU LUB
Kontaktowanie:

Re: pierwszy spacer, plama i wibracje

Post autor: zaściankowy »

eda90 pisze: 2019-02-22, 21:30 Ale ma za maly przeplyw i go dusi na duzej predkosci
dlatego od bidy, ten z Rometu daje radę. Szkoda, że u Nas już się tych kraników nie spotyka. czeka mnie remont starego. :)
Ponoć jazda trabantem jest jak seks bez zabezpieczenia

kiedyś: TadeK, 2T, 1990 r. sedan (Spłonął pod Oleśnicą)
Rysiek, 2T, 1982, kombi
dziś: KRzyś, 2T, 1985, sedan
a na co dzień: Lancia Musa 1.3 M-Jet i Micra k11 1.3
Odpowiedz