Alufelgi
Moderator: Mod Team
Alufelgi
witam potrzebuje założyć alusy do trabancika i jak wyczytałem na forum to 4x160 i nie moge nic znalezc zadnych alufelg powiedzcie mi jak to zrobic zeby zalozyc aluski jakies i czy trzeba przerabiac piasty czy cos mam trabanta 1.1 z silnikiem polo z 1991 roku
- el wiktorro
- Posty: 125
- Rejestracja: 2011-05-05, 20:25
- Lokalizacja: Gliwice
W trabancie 1.1 masz rozstaw 4x98, 4x160 było w trabantach 601. Masz więc pełen wybór alufelg
Zielona plastikowa torpeda 353 w remoncie
Wartburg 353
Isoko Schmiedefeld HP500
wiktor@szydlo.info
510389649
Wartburg 353
Isoko Schmiedefeld HP500
wiktor@szydlo.info
510389649
- tata_jerzyka
- Posty: 199
- Rejestracja: 2011-10-21, 11:08
- Lokalizacja: Ciechanów
hoh to poleciałeś fachowo.tata_jerzyka pisze:Bez przeróbki szpilek żadnych alusów nie założysz.
szpilki musisz zmienić na inne, a nie przerabiać
pozDDRo - Trabant, Wartburg, Simson, Mify, Qek, Barkas i T3
TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
- tata_jerzyka
- Posty: 199
- Rejestracja: 2011-10-21, 11:08
- Lokalizacja: Ciechanów
dla Ciebie to jest najważniejsze?tata_jerzyka pisze:ale nie wiem czy najtańsza
pozDDRo - Trabant, Wartburg, Simson, Mify, Qek, Barkas i T3
TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
Fele z Traba PINGORA są przeszczepem z Fiata Uno na szpilkach z "Warczyburga" i kołpakowych nakrętkach , które są:
1. dłuższe od oryginalnych,
2. mają stożek dopasowany do felg alu a nie stalowych
3. są na klucz 17'' a nie 19'', więc minimalizujemy ryzyko zarysowania kluczem lakieru !!!
4. i jak to kołpakowe, są zamkniete z jednej strony, więc szpilka nie ulega zabrudzeniu.
...a po piąte - kosztowały więcej niż szpilki....ale wątpię, aby ktoś chciał oglądać "wyprzedzające go" któreś z kół...bezpieczeństwo jest najważniejsze
Dzisiaj wiem, że nie kupilibyśmy szpilek z Wartka, bo są minimalnie dłuższe od Trabantowych i delikatnie mówiąc wykonane na 3+.
W/w nakrętki dedykowane są do Focusa a szpilki od Foki przeznaczone do alusów są dłuższe od tych z Wartka o prawie 9 mm, więc mają spory zapas... a droższe są tylko kilka zetek / szt...
Przed zakupem szpilek i nakrętek warto mieć już w garażu felgi, gdyż różnią się między sobą nie tylko ET, czy rozmiarem 13'' , 14'', 15'' .... i szerokością, ale również grubością materiału w miejscu styku z tarczą / bębnem, kątem sfazowania w miejscu styku z nakrętką oraz średnicą otworu na nakrętkę i klucz
Pozdrawiam
1. dłuższe od oryginalnych,
2. mają stożek dopasowany do felg alu a nie stalowych
3. są na klucz 17'' a nie 19'', więc minimalizujemy ryzyko zarysowania kluczem lakieru !!!
4. i jak to kołpakowe, są zamkniete z jednej strony, więc szpilka nie ulega zabrudzeniu.
...a po piąte - kosztowały więcej niż szpilki....ale wątpię, aby ktoś chciał oglądać "wyprzedzające go" któreś z kół...bezpieczeństwo jest najważniejsze
Dzisiaj wiem, że nie kupilibyśmy szpilek z Wartka, bo są minimalnie dłuższe od Trabantowych i delikatnie mówiąc wykonane na 3+.
W/w nakrętki dedykowane są do Focusa a szpilki od Foki przeznaczone do alusów są dłuższe od tych z Wartka o prawie 9 mm, więc mają spory zapas... a droższe są tylko kilka zetek / szt...
Przed zakupem szpilek i nakrętek warto mieć już w garażu felgi, gdyż różnią się między sobą nie tylko ET, czy rozmiarem 13'' , 14'', 15'' .... i szerokością, ale również grubością materiału w miejscu styku z tarczą / bębnem, kątem sfazowania w miejscu styku z nakrętką oraz średnicą otworu na nakrętkę i klucz
Pozdrawiam
- tata_jerzyka
- Posty: 199
- Rejestracja: 2011-10-21, 11:08
- Lokalizacja: Ciechanów
A co obstajesz w dobrobycie i dostatkach?J.J. pisze:dla Ciebie to jest najważniejsze?tata_jerzyka pisze:ale nie wiem czy najtańsza
Nie wiem jak Ty, ale ja szanuję swoje pieniądze i ZAWSZE szukam tańszej alternatywy.
(S)TRABANT 1.6Ti Universal
W1 TRABI
Nigdy nie odmawiam pomocy!
Pomogłem? ---> klik "POMÓGŁ".
W1 TRABI
Nigdy nie odmawiam pomocy!
Pomogłem? ---> klik "POMÓGŁ".
Ważna uwaga że w trabancie nie ma pierścienia centrującego - całość obowiązków spoczywa na szpilce/nakrętce !
Ja miałem felgi z poloneza caro - szpilki toczone i gwintowane z materiału 10.9
Posłuchaj J.J. on ma rację - przy kołach, zawieszeniu, hamulcach nie można stosować najtańszego rozwiązania. 30 lat temu jak koło odpadło to zjechałeś do rowu i ew. głowę potłukłeś - dziś pół metra w lewo lub prawo i masz dzwona z kimś lub czymś.
Ja miałem felgi z poloneza caro - szpilki toczone i gwintowane z materiału 10.9
Posłuchaj J.J. on ma rację - przy kołach, zawieszeniu, hamulcach nie można stosować najtańszego rozwiązania. 30 lat temu jak koło odpadło to zjechałeś do rowu i ew. głowę potłukłeś - dziś pół metra w lewo lub prawo i masz dzwona z kimś lub czymś.
- tata_jerzyka
- Posty: 199
- Rejestracja: 2011-10-21, 11:08
- Lokalizacja: Ciechanów
Ludzie, nie popadajcie w paranoje. Szpilki z Wartburga to nie jakaś wydumka i druciarstwo z motorynki Stella tylko sprawdzony patent od lat, mało tego, używany fabrycznie w wiele cięższym aucie! Ale jak dla mnie to i ze złota możecie sobie toczyć i frezować te szpilki...
(S)TRABANT 1.6Ti Universal
W1 TRABI
Nigdy nie odmawiam pomocy!
Pomogłem? ---> klik "POMÓGŁ".
W1 TRABI
Nigdy nie odmawiam pomocy!
Pomogłem? ---> klik "POMÓGŁ".
Kolego to nie my w paranoje popadamy tylko ty jesteś anty na wszystko... każdy ma prawo tu napisać swoją opinie, doświadczenia, propozycję etc.tata_jerzyka pisze:Ludzie, nie popadajcie w paranoje. Szpilki z Wartburga to nie jakaś wydumka i druciarstwo z motorynki Stella tylko sprawdzony patent od lat, mało tego, używany fabrycznie w wiele cięższym aucie! Ale jak dla mnie to i ze złota możecie sobie toczyć i frezować te szpilki...
Trabant 1.1 po przeróbkach:)