Alufelgi

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

hyab
Posty: 14
Rejestracja: 2012-03-01, 01:50
Lokalizacja: Lubin

Alufelgi

Post autor: hyab »

witam potrzebuje założyć alusy do trabancika i jak wyczytałem na forum to 4x160 i nie moge nic znalezc zadnych alufelg powiedzcie mi jak to zrobic zeby zalozyc aluski jakies i czy trzeba przerabiac piasty czy cos mam trabanta 1.1 z silnikiem polo z 1991 roku :)
Awatar użytkownika
el wiktorro
Posty: 125
Rejestracja: 2011-05-05, 20:25
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: el wiktorro »

W trabancie 1.1 masz rozstaw 4x98, 4x160 było w trabantach 601. Masz więc pełen wybór alufelg
Zielona plastikowa torpeda 353 w remoncie
Wartburg 353
Isoko Schmiedefeld HP500

wiktor@szydlo.info
510389649
Awatar użytkownika
tata_jerzyka
Posty: 199
Rejestracja: 2011-10-21, 11:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: tata_jerzyka »

Bez przeróbki szpilek żadnych alusów nie założysz.
(S)TRABANT 1.6Ti Universal
W1 TRABI
Nigdy nie odmawiam pomocy!
Pomogłem? ---> klik "POMÓGŁ".
Awatar użytkownika
J.J.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1478
Rejestracja: 2011-03-05, 11:33
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: J.J. »

tata_jerzyka pisze:Bez przeróbki szpilek żadnych alusów nie założysz.
hoh to poleciałeś fachowo.

szpilki musisz zmienić na inne, a nie przerabiać ;)
pozDDRo - Trabant, Wartburg, Simson, Mify, Qek, Barkas i T3 :)

TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
Awatar użytkownika
tata_jerzyka
Posty: 199
Rejestracja: 2011-10-21, 11:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: tata_jerzyka »

Jak zwał tak zwał... Ważne że na seryjnych nie założy nic oprócz stalówek. Najpopularniejsza i najszybsza zmiana to szpilki od Wartburga, ale nie wiem czy najtańsza.
(S)TRABANT 1.6Ti Universal
W1 TRABI
Nigdy nie odmawiam pomocy!
Pomogłem? ---> klik "POMÓGŁ".
Awatar użytkownika
J.J.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1478
Rejestracja: 2011-03-05, 11:33
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: J.J. »

tata_jerzyka pisze:ale nie wiem czy najtańsza
dla Ciebie to jest najważniejsze?
pozDDRo - Trabant, Wartburg, Simson, Mify, Qek, Barkas i T3 :)

TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
Awatar użytkownika
Robson
Posty: 287
Rejestracja: 2011-11-04, 19:14
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Robson »

Tak wygladaja u mnie Oz`y na oryginalnych szpilkach.
Obrazek
ROBERTO
Posty: 4
Rejestracja: 2011-09-15, 13:08
Lokalizacja: Leszno

Post autor: ROBERTO »

Fele z Traba PINGORA są przeszczepem z Fiata Uno na szpilkach z "Warczyburga" i kołpakowych nakrętkach , które są:
1. dłuższe od oryginalnych,
2. mają stożek dopasowany do felg alu a nie stalowych
3. są na klucz 17'' a nie 19'', więc minimalizujemy ryzyko zarysowania kluczem lakieru !!!
4. i jak to kołpakowe, są zamkniete z jednej strony, więc szpilka nie ulega zabrudzeniu.
...a po piąte - kosztowały więcej niż szpilki....ale wątpię, aby ktoś chciał oglądać "wyprzedzające go" któreś z kół...bezpieczeństwo jest najważniejsze
:D
Dzisiaj wiem, że nie kupilibyśmy szpilek z Wartka, bo są minimalnie dłuższe od Trabantowych i delikatnie mówiąc wykonane na 3+.

W/w nakrętki dedykowane są do Focusa a szpilki od Foki przeznaczone do alusów są dłuższe od tych z Wartka o prawie 9 mm, więc mają spory zapas... a droższe są tylko kilka zetek / szt...

Przed zakupem szpilek i nakrętek warto mieć już w garażu felgi, gdyż różnią się między sobą nie tylko ET, czy rozmiarem 13'' , 14'', 15'' .... i szerokością, ale również grubością materiału w miejscu styku z tarczą / bębnem, kątem sfazowania w miejscu styku z nakrętką oraz średnicą otworu na nakrętkę i klucz

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
tata_jerzyka
Posty: 199
Rejestracja: 2011-10-21, 11:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: tata_jerzyka »

J.J. pisze:
tata_jerzyka pisze:ale nie wiem czy najtańsza
dla Ciebie to jest najważniejsze?
A co obstajesz w dobrobycie i dostatkach?
Nie wiem jak Ty, ale ja szanuję swoje pieniądze i ZAWSZE szukam tańszej alternatywy.
(S)TRABANT 1.6Ti Universal
W1 TRABI
Nigdy nie odmawiam pomocy!
Pomogłem? ---> klik "POMÓGŁ".
Awatar użytkownika
J.J.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1478
Rejestracja: 2011-03-05, 11:33
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: J.J. »

ja bezpieczniejszej.
a jak już mam liczyć pieniądze to ekonomiczniejszej.
Awatar użytkownika
YuLaS
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 938
Rejestracja: 2011-01-06, 11:48
Lokalizacja: Oborniki Wlkp

Post autor: YuLaS »

Ważna uwaga że w trabancie nie ma pierścienia centrującego - całość obowiązków spoczywa na szpilce/nakrętce !

Ja miałem felgi z poloneza caro - szpilki toczone i gwintowane z materiału 10.9

Posłuchaj J.J. on ma rację - przy kołach, zawieszeniu, hamulcach nie można stosować najtańszego rozwiązania. 30 lat temu jak koło odpadło to zjechałeś do rowu i ew. głowę potłukłeś - dziś pół metra w lewo lub prawo i masz dzwona z kimś lub czymś.
Kombinos
Posty: 59
Rejestracja: 2012-01-23, 10:12
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: Kombinos »

nie ma pierścienia centrującego ale można zrobić :). tylko jak wiadomo to są koszty, trzeba mieć chęci i możliwości. mam takowe pierścienie, tyle, że trzeba było zainwestować w dłuższe szpilki... kasa, kasa, kasa... ale na trabanta miałem oszczędzać?
Trabant 1.1 po przeróbkach:)
Awatar użytkownika
tata_jerzyka
Posty: 199
Rejestracja: 2011-10-21, 11:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: tata_jerzyka »

Ludzie, nie popadajcie w paranoje. Szpilki z Wartburga to nie jakaś wydumka i druciarstwo z motorynki Stella tylko sprawdzony patent od lat, mało tego, używany fabrycznie w wiele cięższym aucie! Ale jak dla mnie to i ze złota możecie sobie toczyć i frezować te szpilki...
(S)TRABANT 1.6Ti Universal
W1 TRABI
Nigdy nie odmawiam pomocy!
Pomogłem? ---> klik "POMÓGŁ".
Kombinos
Posty: 59
Rejestracja: 2012-01-23, 10:12
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: Kombinos »

tata_jerzyka pisze:Ludzie, nie popadajcie w paranoje. Szpilki z Wartburga to nie jakaś wydumka i druciarstwo z motorynki Stella tylko sprawdzony patent od lat, mało tego, używany fabrycznie w wiele cięższym aucie! Ale jak dla mnie to i ze złota możecie sobie toczyć i frezować te szpilki...
Kolego to nie my w paranoje popadamy tylko ty jesteś anty na wszystko... każdy ma prawo tu napisać swoją opinie, doświadczenia, propozycję etc.
Trabant 1.1 po przeróbkach:)
Michael
Posty: 4
Rejestracja: 2012-04-06, 11:24
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Michael »

Czy do generacji 1.1 z 91r bez przeróbek założy się 14" felgi 5,5 szerokie, 4x98, et35 bez jakiegokolwiek ingerowania w szpilki, nadkola, etc. ?
Gdyby "tak' to na jakim skrajnym profilu opony one tam mogłyby funkcjonować?
Z góry dzięki za odpowiedź ;)
Odpowiedz