jakie świece zapłonowe?
Moderator: Mod Team
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 2011-06-21, 19:23
- Lokalizacja: Oleszyce
jakie świece zapłonowe?
otóż chciałem zapytać przy okazji składania trabanta z instalacją 6 V, jakie świece nadają się najbardziej? Posiadam świece iskra F100S SUPER, nie odpalałem jeszcze silnika, nie wiem, czy wystarczą, czy nie. Z tego co wiem były w tej instalacji świece szerokogwintowe, a te są wąskogwintowe, ponieważ zakładam nowy silnik.
Witam, przepraszam, że podepnę się pod temat
Mój pupil to Trabik 601S de luxe odkąd pamiętam jeździ na świecach iskra F100S. Wszyscy się zachwycają i zachwalają świece firmy NGK i dlatego też byłam dzisiaj w sklepie po nie no ale okazało się,że nic nie kupiłam, co sklep to inne polecają tych oznaczeń jest dosyć sporo. I tutaj moje pytanie czy warto przełożyć go na te świece ( słyszałam, że warto, że podobno inny samochód ) I na jakich dokładnie jeździcie ?
Mój pupil to Trabik 601S de luxe odkąd pamiętam jeździ na świecach iskra F100S. Wszyscy się zachwycają i zachwalają świece firmy NGK i dlatego też byłam dzisiaj w sklepie po nie no ale okazało się,że nic nie kupiłam, co sklep to inne polecają tych oznaczeń jest dosyć sporo. I tutaj moje pytanie czy warto przełożyć go na te świece ( słyszałam, że warto, że podobno inny samochód ) I na jakich dokładnie jeździcie ?
W moim drugim Trampku (pierwszy miał iskry) były stare isolatory pamiętające mur berliński, i choć względnie sprawne to wymieniłem je na nowe. Pojechałem z jedną z nich do sklepu i gościu dobrał mi NGK V-Line 18 BP6H co z resztą odpowiada temu co piszę Barył NGK B6HS (te same parametry) http://www.ngk.de/fileadmin/templates/D ... zen_pl.pdf ale co ciekawe natrafiłem na pewną nieścisłość, otóż świeca Iskra F100S charakteryzuję się ciepłotą na poziomie niskim (słabo odprowadza ciepło przez co w trakcie pracy jest cieplejsza) http://www.iskra-kielce.pl/temp/zdjecia ... czenia.jpg a świece NKG mają wyższą ciepłotę (dobrze odprowadza ciepło przez co w trakcie pracy jest zimniejsza) ... wg Skurskiego do Trampka mają być świece Isolatora 240 lub 260 bądź Iskry 80 lub 100, wynika z tego że lepsza będzie świeca Iskry, nie wiem czy poprawi to osiągi ale powinno mieć wpływ na żywotność świecy. Może wypowie się Barył jak przez 4 lata NGK mu się sprawdzała, czy często wymieniał itd. Temat ciekawszy niż można było się tego spodziewać
Zgadzam się w 100% z Magikiem, obecne iskry to szajs. Sam też to przerabiałem, nie tylko w trabancie i kupując iskry wyrzuca się pieniądze w błoto.
Jeszcze raz polecam NGK i Denso, choć dłużej użytkuje NGK w różnych pojazdach, Denso od niedawna w jednej z moich maszyn i pozytywnie mnie zaskoczyły.
Trabantem na NGK jeżdżę tak jak pisałem od 4 lat i jeszcze nigdy ich nie wymieniałem, jak wkręciłem je po remoncie silnika tak siedzą tam do tej pory nie ruszane. Fakt że nie jeżdżę zbyt dużo, raczej że tak powiem rekreacyjnie od święta, w weekendy, ale zdarzają się też wypady ponad 100km non-stop. Na co dzień mam inne auto.
Ale trabantem często robię krótkie tras, nawet bardzo krótkie po parę km czasem 1-2
Tak że silnik i świeca nie nabierze jeszcze właściwej temperatury pracy, a pomimo to nigdy nie miałem problemów ze świecami.
Można powiedzieć że od kiedy wsadziłem NGK (wcześniej próbowałem na iskrach jeździć, niestety padły po jednym dniu) zapomniałem o czymś takim jak świece.
Zawsze mam pewność że auto mi odpali nie zależnie od pogody czy lato czy zima -30 i tak jak pisałem ja nie wiem co to są problemy ze świecami
A i oczywiście podstawa to nie tylko dobra świeca, ale dobre cewki, dobre przewody WN, właściwie ustawiony zapłon, właściwie wyregulowany gaźnik.
To tyle na temat NGK.
A jeżeli komuś często zalewają się świece, ma gaźnik czy silnik w kiepskim stanie to polecam Denso. Te świece naprawdę są odporniejsze na zalanie nawet od NGK.
W zimę miałem sytuację że nawet nowe NGK poległy po paru dniach, nie zdarzyło się to w trabancie ale w fiacie 126p moim wole roboczym/pojeździe specialnym, gdzie silnik i gaźnik już przeżyły swoje i jest on używany na krótkich dystansach na podwórku, w terenie.
Przyczyna była prosta: nie wygrzane świece, długa praca na ssaniu i na wolnych obrotach, gaźnik w stanie powiedzmy średnim. Wtrącę że iskry nie wytrzymywały nawet dnia. Potem wstawiłem Denso i ku mojemu ogromnemu zdziwieniu i pozytywnym zaskoczeniu te świece to wszystko wytrzymują i kaszlak chodzi na nich do dziś
Tak że jeszcze raz polecam NGK i Denso, warto wstawić te świece i mieć święty spokój.
UWAGA BARDZO WAŻNA SPRAWA
Wymianę świec można łatwo spartolić
Jak wymienić świece by działały długo i bez problemów.
Przed wymianą świec na nowe należy uruchomić silnik na starych świecach, niech silnik się rozgrzeje tak żeby chodził bez ssania. Potem gasimy i musimy poczekać trochę by silnik ostygł, bo nie wolno wykręcać gorących świec z gorących głowic i montować nowych, grozi to uszkodzeniem gwintu.
Chodzi tu o to by po wymianie świec na nowe łatwiej można było uruchomić silnik bez ssania co zapobiega zalaniu nowych nie wygrzanych świec.
Jak już wstawiliśmy nowe świece i uruchomiliśmy silnik, nie gaśmy go i nie katujemy świec pracą na wolnych obrotach. Obowiązkowo musimy wygrzać nowe świece. Jedziemy na przejażdżkę ok 20 km. to wystarczy by nowe świece się wygrzały i potem nie będziemy mieć z nimi problemów
Jeśli tego nie zrobimy nowe świece mogą paść jeszcze tego samego dnia
Się napisałem trochę
Jeszcze raz polecam NGK i Denso, choć dłużej użytkuje NGK w różnych pojazdach, Denso od niedawna w jednej z moich maszyn i pozytywnie mnie zaskoczyły.
Trabantem na NGK jeżdżę tak jak pisałem od 4 lat i jeszcze nigdy ich nie wymieniałem, jak wkręciłem je po remoncie silnika tak siedzą tam do tej pory nie ruszane. Fakt że nie jeżdżę zbyt dużo, raczej że tak powiem rekreacyjnie od święta, w weekendy, ale zdarzają się też wypady ponad 100km non-stop. Na co dzień mam inne auto.
Ale trabantem często robię krótkie tras, nawet bardzo krótkie po parę km czasem 1-2
Tak że silnik i świeca nie nabierze jeszcze właściwej temperatury pracy, a pomimo to nigdy nie miałem problemów ze świecami.
Można powiedzieć że od kiedy wsadziłem NGK (wcześniej próbowałem na iskrach jeździć, niestety padły po jednym dniu) zapomniałem o czymś takim jak świece.
Zawsze mam pewność że auto mi odpali nie zależnie od pogody czy lato czy zima -30 i tak jak pisałem ja nie wiem co to są problemy ze świecami
A i oczywiście podstawa to nie tylko dobra świeca, ale dobre cewki, dobre przewody WN, właściwie ustawiony zapłon, właściwie wyregulowany gaźnik.
To tyle na temat NGK.
A jeżeli komuś często zalewają się świece, ma gaźnik czy silnik w kiepskim stanie to polecam Denso. Te świece naprawdę są odporniejsze na zalanie nawet od NGK.
W zimę miałem sytuację że nawet nowe NGK poległy po paru dniach, nie zdarzyło się to w trabancie ale w fiacie 126p moim wole roboczym/pojeździe specialnym, gdzie silnik i gaźnik już przeżyły swoje i jest on używany na krótkich dystansach na podwórku, w terenie.
Przyczyna była prosta: nie wygrzane świece, długa praca na ssaniu i na wolnych obrotach, gaźnik w stanie powiedzmy średnim. Wtrącę że iskry nie wytrzymywały nawet dnia. Potem wstawiłem Denso i ku mojemu ogromnemu zdziwieniu i pozytywnym zaskoczeniu te świece to wszystko wytrzymują i kaszlak chodzi na nich do dziś
Tak że jeszcze raz polecam NGK i Denso, warto wstawić te świece i mieć święty spokój.
UWAGA BARDZO WAŻNA SPRAWA
Wymianę świec można łatwo spartolić
Jak wymienić świece by działały długo i bez problemów.
Przed wymianą świec na nowe należy uruchomić silnik na starych świecach, niech silnik się rozgrzeje tak żeby chodził bez ssania. Potem gasimy i musimy poczekać trochę by silnik ostygł, bo nie wolno wykręcać gorących świec z gorących głowic i montować nowych, grozi to uszkodzeniem gwintu.
Chodzi tu o to by po wymianie świec na nowe łatwiej można było uruchomić silnik bez ssania co zapobiega zalaniu nowych nie wygrzanych świec.
Jak już wstawiliśmy nowe świece i uruchomiliśmy silnik, nie gaśmy go i nie katujemy świec pracą na wolnych obrotach. Obowiązkowo musimy wygrzać nowe świece. Jedziemy na przejażdżkę ok 20 km. to wystarczy by nowe świece się wygrzały i potem nie będziemy mieć z nimi problemów
Jeśli tego nie zrobimy nowe świece mogą paść jeszcze tego samego dnia
Się napisałem trochę
Jeśli Ci Pomogłem kliknij pomógł
Fabryka Basu Trabant 601S 1982
Fabryka Basu Trabant 601S 1982
Tak, przypomina mi się jak Zbyszek Nowak magnetyzował wodę :D W każdym ASO gdy odstawiasz dupowoza na pewno ci przejadą 20km Pamiętać należy tylko by nie dokręcać b.mocno świec na ciepłym silniku - siedzą jak zanitowane.Jeśli tego nie zrobimy nowe świece mogą paść jeszcze tego samego dnia
Iskry to syf odkąd są te srebrne w kooperacji z NSK
NGK są zdecydownie ok, symobole co podałeś guma to zamiennik - stara i nowa nazwa.
Do trabanta powinny być iskry 95, te same co do malucha -pracują poprawnie. To co wygaduje Skurski to relikt tamtych czasów gdy więcej się pucowało jak jeździło, dziś jest bzdurą wkładać inne świece na zimę i lato - szkoda gwintów.
Dzisiaj byłam w sklepie i już chciałam brać świece NGK B6HS ale gość narobił mi wątpliwości więc postanowiłam że się dopytam. Mówił że mają wysoką cieplote, że sa odpowiednikami iskry 60. Ja natomiast jak wiecie cały czas smigam na iskrach f100s. I tu moje pytanie czy tę ngk mają odpowiednią cieplote? Czy gwinty będą pasowały? I przede wszystkim na jakich świecach autko będzie zywsze :-)
Dobrze Ci powiedział, powyżej z moim poście są dwa linki, dla pewności wklejam je jeszcze raz : http://www.ngk.de/fileadmin/templates/D ... zen_pl.pdf
oraz http://www.iskra-kielce.pl/temp/zdjecia ... czenia.jpg
Wg Skurskiego do Trampka 601 ma być ciepłota wg Iskry 100 (chłodna), jeżeli dobieramy NKG z indeksem 6 dajemy świecę o większej ciepłocie, co znaczy że świeca oddaje dużo większą ilość ciepła głowicy niż taka sama ale chłodniejsza. Mniej więcej oznacza to to że Iskra 100 będzie miała wyższą temp pracy niż NKG 6-tka.Czy ma to wpływ na jakość iskry, nie wiem, może natomiast wpływać na żywotność świecy w silniku. Generlanie myślałem czy nie zmienić świć na iskrę ale niepochebne opinie odwiodły mnie od tego. W aucie mam oryginalne isolatory, zobaczę dziś jaką ciepłotę miały świece z epoki i napiszę wieczorem.
pzdr
oraz http://www.iskra-kielce.pl/temp/zdjecia ... czenia.jpg
Wg Skurskiego do Trampka 601 ma być ciepłota wg Iskry 100 (chłodna), jeżeli dobieramy NKG z indeksem 6 dajemy świecę o większej ciepłocie, co znaczy że świeca oddaje dużo większą ilość ciepła głowicy niż taka sama ale chłodniejsza. Mniej więcej oznacza to to że Iskra 100 będzie miała wyższą temp pracy niż NKG 6-tka.Czy ma to wpływ na jakość iskry, nie wiem, może natomiast wpływać na żywotność świecy w silniku. Generlanie myślałem czy nie zmienić świć na iskrę ale niepochebne opinie odwiodły mnie od tego. W aucie mam oryginalne isolatory, zobaczę dziś jaką ciepłotę miały świece z epoki i napiszę wieczorem.
pzdr
- zaściankowy
- Posty: 229
- Rejestracja: 2011-05-15, 16:01
- Lokalizacja: LC LU LUB
- Kontaktowanie:
Tak czytam te wasze wiadomości o świecach. I postanowiłem podzielić się swoimi spostrzeżeniami.
Sam przed zimą wymieniłem świece, na nowe Iskry f100s i zimą autko paliło zawsze. Dupowóz czasem zawodził w największe mrozy, a trabik nie. Choć przez całą zimę zdarzyło mi się raz by zalało świece. Na parkingu podziemnym w centrum handlowym.
W sumie od kwietnia zeszłego roku, świece zalało mi 2 razy: raz jak już wspomniałem zimą i raz w zeszłym tygodniu, gdy przy temp. powyżej 20 stopni Celsjusza udałem się na 90 km wycieczkę. Autko zatrzymałem na parkingu i już nie ruszyłem.
Autko na iskrach zawsze odpala. Też chciałem kupić świece NGK B6HS, ale poczekam aż mi szlag trafi iskry. Wtedy porównam osobiście obie.
Sam przed zimą wymieniłem świece, na nowe Iskry f100s i zimą autko paliło zawsze. Dupowóz czasem zawodził w największe mrozy, a trabik nie. Choć przez całą zimę zdarzyło mi się raz by zalało świece. Na parkingu podziemnym w centrum handlowym.
W sumie od kwietnia zeszłego roku, świece zalało mi 2 razy: raz jak już wspomniałem zimą i raz w zeszłym tygodniu, gdy przy temp. powyżej 20 stopni Celsjusza udałem się na 90 km wycieczkę. Autko zatrzymałem na parkingu i już nie ruszyłem.
Autko na iskrach zawsze odpala. Też chciałem kupić świece NGK B6HS, ale poczekam aż mi szlag trafi iskry. Wtedy porównam osobiście obie.
Ponoć jazda trabantem jest jak seks bez zabezpieczenia
kiedyś: TadeK, 2T, 1990 r. sedan (Spłonął pod Oleśnicą)
Rysiek, 2T, 1982, kombi
dziś: KRzyś, 2T, 1985, sedan
a na co dzień: Lancia Musa 1.3 M-Jet i Micra k11 1.3
kiedyś: TadeK, 2T, 1990 r. sedan (Spłonął pod Oleśnicą)
Rysiek, 2T, 1982, kombi
dziś: KRzyś, 2T, 1985, sedan
a na co dzień: Lancia Musa 1.3 M-Jet i Micra k11 1.3
Stare Isolatory w autku miałem: M14-225, można zerknąć w poniższej tabeli że odpowiada to iskrom 75-80 a więc o większej ciepłocie niż 100 ale mniejszej niż NGK z 6tką, jak widać szkół jest wiele.
źródło
źródło