sedan 601 s
Moderator: Mod Team
-
- Posty: 286
- Rejestracja: 2012-05-17, 20:40
- Lokalizacja: Górzyca
Nie byłem na przeglądzie.
Pojechałem w niedziele na jazdę próbną i coś jest nie tak z gaźnikiem i możliwe, ze zapłonem.
Trabant strasznie kopci na biało i strzela w gaźnik, w sumie nie jest to strzał tylko takie PUM i przy większej prędkości, później jak sie rozgrzał to co chwile buło PUM PUM.
Gaźnik 28H1-1, ktoś pomoże?
Pojechałem w niedziele na jazdę próbną i coś jest nie tak z gaźnikiem i możliwe, ze zapłonem.
Trabant strasznie kopci na biało i strzela w gaźnik, w sumie nie jest to strzał tylko takie PUM i przy większej prędkości, później jak sie rozgrzał to co chwile buło PUM PUM.
Gaźnik 28H1-1, ktoś pomoże?
kopci bo zimny?
a zobacz czy jak wlaczysz ssanie bedzie Ci też tak strzelał.
a zobacz czy jak wlaczysz ssanie bedzie Ci też tak strzelał.
pozDDRo - Trabant, Wartburg, Simson, Mify, Qek, Barkas i T3
TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
No to zaraz , trabant po remoncie czy nie ? Gleba jak w większości przypadków najważniejsza ? A tak na poważnie obstawiam przedmuch spod podstawy gaźnika, spróbuj zamiast uszczlek dać silikon termiczny. Zostaw tylko podkładkę dystansową. Możliwe że przesadziłeś z dokręceniem gaźnika, uszy zaginają się i przedmuch gotowy.
-
- Posty: 286
- Rejestracja: 2012-05-17, 20:40
- Lokalizacja: Górzyca
Witam. Trampek w końcu normalnie pracuje(nie licząc alternatora w którym pękło jedno ucho) i w piątek lecę na przegląd
W końcu zrobiłem porządek z gaźnikiem, wymieniłem świece na NGK i ostatnią sprawą którą muszę się zająć przed przeglądem to alternator.
Zakładam od...suzuki vitary 2.0 V6
Taki mam akurat pod ręką i ku mojej uciesze ośki w obu sa takie same-średnica i gwint.
Muszę tylko troszkę przetoczyć koło pasowe i rozkminić podłączenie kabelków.
U mnie w trabancie jest główny plus od rozrucznika-aku i kabelek od lampki w liczniku-zapewne jak w każdym.
Alternator w vitce ma również głęwny plus ale i osobną wtyczkę z trzema pinami:
Opis pinów(85A):
Zastanawiam się pod który pin podłączyć lampkę-kontrolkę i czy będzie potrzebny jakiś dodatkowy + np ze stacyjki, jak sądzicie?
Myślę, że warto poświęcić kilka godzin i mieć 85A alternator prawie, że za darmo.
Tak wygląda z kosą starego typu:
W końcu zrobiłem porządek z gaźnikiem, wymieniłem świece na NGK i ostatnią sprawą którą muszę się zająć przed przeglądem to alternator.
Zakładam od...suzuki vitary 2.0 V6
Taki mam akurat pod ręką i ku mojej uciesze ośki w obu sa takie same-średnica i gwint.
Muszę tylko troszkę przetoczyć koło pasowe i rozkminić podłączenie kabelków.
U mnie w trabancie jest główny plus od rozrucznika-aku i kabelek od lampki w liczniku-zapewne jak w każdym.
Alternator w vitce ma również głęwny plus ale i osobną wtyczkę z trzema pinami:
Opis pinów(85A):
Zastanawiam się pod który pin podłączyć lampkę-kontrolkę i czy będzie potrzebny jakiś dodatkowy + np ze stacyjki, jak sądzicie?
Myślę, że warto poświęcić kilka godzin i mieć 85A alternator prawie, że za darmo.
Tak wygląda z kosą starego typu:
Jak wiesz Kosa wygląda świetnie zastanów się czy podmalujesz ją w kolor.
Widzę ,że ten alternator jest tak mały jak mój w pomarańczy tylko wtyczka nie okrągła.
Wszystko będzie OK jak zgrasz go z akku.
z kablami nie powinno być kłopotów.
1 Bankowo wzbudzenie alternatora po załączeniu stacyjki
2 kabel na rozrusznik
3 przerwanie obwodu na kontrolce ładowania.
L - przerwanie obwodu kontrolki (-) + z bezpiecznika.
B - (+12V) na rozrusznik z rozrusznika na bezpieczniki (po trabant'owemu)
iG - (+12V) po zapłonie wzbudzenie alternatora *
D - prawdopodobnie niepotrzebny (ja mam niepodpięty i je ok)
*jeśli podepniesz wzbudzenie alternatora na krótko mimo iź kontrolka zaświeci się dopiero po przekręceniu stacyjki w ciągu kilku godzin pozbędziesz się prądu z akku.
(takie są japońce)
powodzenia
Widzę ,że ten alternator jest tak mały jak mój w pomarańczy tylko wtyczka nie okrągła.
Wszystko będzie OK jak zgrasz go z akku.
z kablami nie powinno być kłopotów.
1 Bankowo wzbudzenie alternatora po załączeniu stacyjki
2 kabel na rozrusznik
3 przerwanie obwodu na kontrolce ładowania.
L - przerwanie obwodu kontrolki (-) + z bezpiecznika.
B - (+12V) na rozrusznik z rozrusznika na bezpieczniki (po trabant'owemu)
iG - (+12V) po zapłonie wzbudzenie alternatora *
D - prawdopodobnie niepotrzebny (ja mam niepodpięty i je ok)
*jeśli podepniesz wzbudzenie alternatora na krótko mimo iź kontrolka zaświeci się dopiero po przekręceniu stacyjki w ciągu kilku godzin pozbędziesz się prądu z akku.
(takie są japońce)
powodzenia
Altek podłączyłem i działa elegancko!
L lampa z licznika
IG + z cewki(po przekręceniu stacyjki)
Niby nie potrzeba większego aku. W tych Vitarach seryjnie był aku 36 AH lub 48 AH (instrukcja) ja mam 45 AH póki co i do czasu,
kiedy nie bedzie w nim sprzętu taki pozostanie ; )
Jedyny minus jest taki, ze krócice od głównego + jest ok 1,5cm od gaźnika.
Założyłem seryjne opony na przegląd i wszystko niby jest tylko zastanawiam się czy nie doczepią się
do tych ledowych pozycji w kierunkach.
Jak dostanę ubezpieczenie to dzisiaj jadę na przegląd
A kosa zostaje w czarnym macie
I wielkie dzięki Bross!
[ Dodano: 2012-10-21, 14:36 ]
Połowa sukcesu jest
Ubezpieczyłem trampka który od 98 nie był ubezpieczany, brak jakiegokolwiek kwitka.
Przeglądu nie zrobiłem bo zblokowały mi się przednie hamulce na co stawiacie?
L lampa z licznika
IG + z cewki(po przekręceniu stacyjki)
Niby nie potrzeba większego aku. W tych Vitarach seryjnie był aku 36 AH lub 48 AH (instrukcja) ja mam 45 AH póki co i do czasu,
kiedy nie bedzie w nim sprzętu taki pozostanie ; )
Jedyny minus jest taki, ze krócice od głównego + jest ok 1,5cm od gaźnika.
Założyłem seryjne opony na przegląd i wszystko niby jest tylko zastanawiam się czy nie doczepią się
do tych ledowych pozycji w kierunkach.
Jak dostanę ubezpieczenie to dzisiaj jadę na przegląd
A kosa zostaje w czarnym macie
I wielkie dzięki Bross!
[ Dodano: 2012-10-21, 14:36 ]
Połowa sukcesu jest
Ubezpieczyłem trampka który od 98 nie był ubezpieczany, brak jakiegokolwiek kwitka.
Przeglądu nie zrobiłem bo zblokowały mi się przednie hamulce na co stawiacie?