sedan 601 s

Moderator: Mod Team

magik
Posty: 1269
Rejestracja: 2011-05-06, 17:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: magik »

powodzenia przy wjeżdżaniu na rolki :)
krzychulec12
Posty: 286
Rejestracja: 2012-05-17, 20:40
Lokalizacja: Górzyca

Post autor: krzychulec12 »

Byłem na miejscu, widziałem, podoba mi się. Faktycznie bardzo niski ale niektórzy tak lubią :)
Do tej pory 3x601
Obecnie odrestaurowywany Kombik 601
oraz IFA Camptourist CT6-1
Awatar użytkownika
dzikU
Posty: 50
Rejestracja: 2011-06-09, 21:57
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: dzikU »

Nie byłem na przeglądzie.
Pojechałem w niedziele na jazdę próbną i coś jest nie tak z gaźnikiem i możliwe, ze zapłonem.
Trabant strasznie kopci na biało i strzela w gaźnik, w sumie nie jest to strzał tylko takie PUM i przy większej prędkości, później jak sie rozgrzał to co chwile buło PUM PUM.
Gaźnik 28H1-1, ktoś pomoże? ;)
Awatar użytkownika
J.J.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1478
Rejestracja: 2011-03-05, 11:33
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: J.J. »

kopci bo zimny?
a zobacz czy jak wlaczysz ssanie bedzie Ci też tak strzelał.
pozDDRo - Trabant, Wartburg, Simson, Mify, Qek, Barkas i T3 :)

TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
magik
Posty: 1269
Rejestracja: 2011-05-06, 17:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: magik »

No to zaraz , trabant po remoncie czy nie ? Gleba jak w większości przypadków najważniejsza ? A tak na poważnie obstawiam przedmuch spod podstawy gaźnika, spróbuj zamiast uszczlek dać silikon termiczny. Zostaw tylko podkładkę dystansową. Możliwe że przesadziłeś z dokręceniem gaźnika, uszy zaginają się i przedmuch gotowy.
UTC
Posty: 75
Rejestracja: 2011-11-02, 16:26
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: UTC »

Trabancik z bliska, na żywo :] jeszcze bardziej fajny.
Trabant 601
krzychulec12
Posty: 286
Rejestracja: 2012-05-17, 20:40
Lokalizacja: Górzyca

Post autor: krzychulec12 »

Daj znać co z przeglądem. Może uda się coś ogarnąć w razie problemów. Poza tym masz zamiar jechać na przegląd czy wieźć go na lawecie? I co z ubezpieczeniem?
Do tej pory 3x601
Obecnie odrestaurowywany Kombik 601
oraz IFA Camptourist CT6-1
UTC
Posty: 75
Rejestracja: 2011-11-02, 16:26
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: UTC »

Jak nie dasz rady z gaźnikiem i zapłonem to daj znać. Podjadę może jak mi się uda i zobaczymy...
Trabant 601
Awatar użytkownika
dzikU
Posty: 50
Rejestracja: 2011-06-09, 21:57
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: dzikU »

Spoko spoko póki co robie vitare 1.6 (blacharka) zeby zarobić na tapicerke i trabant musi poczekać troszkę.
Na przegląd jadę na kołach i z ubezpieczeniem myślę, ze nie powinno byc problemów aale zobaczymy.
Jakby co to sie odezwę ;)
magik
Posty: 1269
Rejestracja: 2011-05-06, 17:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: magik »

zdejmij kose do przeglądu :)
Awatar użytkownika
dzikU
Posty: 50
Rejestracja: 2011-06-09, 21:57
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: dzikU »

Witam. Trampek w końcu normalnie pracuje(nie licząc alternatora w którym pękło jedno ucho) i w piątek lecę na przegląd :mrgreen:
W końcu zrobiłem porządek z gaźnikiem, wymieniłem świece na NGK i ostatnią sprawą którą muszę się zająć przed przeglądem to alternator.
Zakładam od...suzuki vitary 2.0 V6 :lol:
Taki mam akurat pod ręką i ku mojej uciesze ośki w obu sa takie same-średnica i gwint.
Muszę tylko troszkę przetoczyć koło pasowe i rozkminić podłączenie kabelków.
U mnie w trabancie jest główny plus od rozrucznika-aku i kabelek od lampki w liczniku-zapewne jak w każdym.
Alternator w vitce ma również głęwny plus ale i osobną wtyczkę z trzema pinami:
Obrazek

Opis pinów(85A):
Obrazek

Zastanawiam się pod który pin podłączyć lampkę-kontrolkę i czy będzie potrzebny jakiś dodatkowy + np ze stacyjki, jak sądzicie?

Myślę, że warto poświęcić kilka godzin i mieć 85A alternator prawie, że za darmo.

Tak wygląda z kosą starego typu:
Obrazek
Awatar użytkownika
ZBAWICIEL
Posty: 295
Rejestracja: 2012-07-06, 15:14
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: ZBAWICIEL »

Wstaw więcej fotek. Fajnie wygląda.
Trabant 601s kombi vel BUMBLEBEE
VeloSolex 3800
Bross
Posty: 745
Rejestracja: 2011-03-17, 18:42
Lokalizacja: Katowice/Gdańsk

Post autor: Bross »

Jak wiesz Kosa wygląda świetnie zastanów się czy podmalujesz ją w kolor.
Widzę ,że ten alternator jest tak mały jak mój w pomarańczy tylko wtyczka nie okrągła.
Wszystko będzie OK jak zgrasz go z akku.
z kablami nie powinno być kłopotów.
1 Bankowo wzbudzenie alternatora po załączeniu stacyjki
2 kabel na rozrusznik
3 przerwanie obwodu na kontrolce ładowania.

L - przerwanie obwodu kontrolki (-) + z bezpiecznika.
B - (+12V) na rozrusznik z rozrusznika na bezpieczniki (po trabant'owemu)
iG - (+12V) po zapłonie wzbudzenie alternatora *
D - prawdopodobnie niepotrzebny (ja mam niepodpięty i je ok)

*jeśli podepniesz wzbudzenie alternatora na krótko mimo iź kontrolka zaświeci się dopiero po przekręceniu stacyjki w ciągu kilku godzin pozbędziesz się prądu z akku.
(takie są japońce)

powodzenia
Awatar użytkownika
dzikU
Posty: 50
Rejestracja: 2011-06-09, 21:57
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: dzikU »

Altek podłączyłem i działa elegancko!
L lampa z licznika
IG + z cewki(po przekręceniu stacyjki)
Niby nie potrzeba większego aku. W tych Vitarach seryjnie był aku 36 AH lub 48 AH (instrukcja) ja mam 45 AH póki co i do czasu,
kiedy nie bedzie w nim sprzętu taki pozostanie ; )
Jedyny minus jest taki, ze krócice od głównego + jest ok 1,5cm od gaźnika.

Założyłem seryjne opony na przegląd i wszystko niby jest tylko zastanawiam się czy nie doczepią się
do tych ledowych pozycji w kierunkach. :roll:
Jak dostanę ubezpieczenie to dzisiaj jadę na przegląd :lol:


A kosa zostaje w czarnym macie ;)

I wielkie dzięki Bross!

[ Dodano: 2012-10-21, 14:36 ]
Połowa sukcesu jest :P
Ubezpieczyłem trampka który od 98 nie był ubezpieczany, brak jakiegokolwiek kwitka.

Przeglądu nie zrobiłem bo zblokowały mi się przednie hamulce :/ na co stawiacie?
UTC
Posty: 75
Rejestracja: 2011-11-02, 16:26
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: UTC »

Nie wiem dokładnie co w tym przypadku znaczy "zblokowały" ale stawiam na to co zwykle w Trabancie - zapieczone cylinderki. Musisz rozebrać wyczyścić z rdzy, nasmarować smarem do układów hamulcowych (tłoczków) i złożyć od nowa. Pozdrawiam
Trabant 601
Odpowiedz