Trabant 1.1

Moderator: Mod Team

Awatar użytkownika
rado_em
Posty: 101
Rejestracja: 2012-10-19, 07:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rado_em »

J.J., podobno sa pozniej ogromne trudnosci z jego zalozeniem to prawda?
Radosław 798-092-526
Awatar użytkownika
J.J.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1478
Rejestracja: 2011-03-05, 11:33
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: J.J. »

Ja osobiście nie ściągałem, czego trochę żałuje, ale w polówce koniecznie ściągnę bo tam to jakaś masakra pod dachem.
Są ludzie co ściągali i zakładali na zad więc niech oni się wypowiedzą.
pozDDRo - Trabant, Wartburg, Simson, Mify, Qek, Barkas i T3 :)

TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
Awatar użytkownika
Kosiek
Posty: 173
Rejestracja: 2011-05-05, 20:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kosiek »

Podłoga skorodowana tak jak to bywa w trabantach. A polówki już tak mają, że są bardziej skorodowane niż niejedna dużo starsza 601.
A dach warto zdjąć. Ja swojego jeszcze nie ruszyłem ale jak wyjde z poziomu podłogi i nadkoli to dach zdejmę.
Z dotychczasowego wywiadu jaki robiłem, mocowanie dachu najlepej robic w więcej niż pojedynkę;) Zakładać dach od swojego egzemplarza - nie zrobić mu kuku podczas magazynowania do tego stopnia by musieć kombinować inny.
Kuchar
Posty: 236
Rejestracja: 2011-03-01, 15:52
Lokalizacja: Konstantynów/Łódź

Post autor: Kuchar »

Zdjęcie dachu nie jest trudne, jedynie pracochłonne, bo trzeba rozginać rynienkę miejsce koło miejsca. Nie trzeba jej rozginać całkowicie, a jedynie o kąt ok. 45 st., gdy się duro dachu złapie pośrodku z tyłu i lekko szarpnie do góry, to jest ono na tyle elastyczne, że bez kłopotów wychodzi. My zakładaliśmy duro dachu od innego trabanta dawcy i po zaklepaniu rynienki, listwy przykręciliśmy w oryginalne otwory pod wkręty. Tak więc nie ma znaczenia czy to będzie duro od tego czy innego auta. Jak zdecydujesz się zdjąć dach, to opowiem o naszych doświadczenia z zakładaniem ;)
nie wiesz - nie pisz bzdur!
Awatar użytkownika
rado_em
Posty: 101
Rejestracja: 2012-10-19, 07:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rado_em »

musze koniecznie wspawac wzmocnienie pomiedzy slupkami i tylna półką na czas remontu, bo dach chyba troche wplywa na geometrie karoseri ? jezeli tak to sa jakies inne sposoby oprocz spawania?
maciek
Posty: 119
Rejestracja: 2011-09-09, 18:23
Lokalizacja: Bilsko-Biała

Post autor: maciek »

Ściąganie i zakładanie dachu nie jest problemem, problemem jest naprawienie czegokolwiek pod dachem. Dla osoby bez doświadczenia z blacharką samochodową będzie to zadanie bardzo trudne aby po naprawie uzyskać zadowalający efekt.
Awatar użytkownika
rado_em
Posty: 101
Rejestracja: 2012-10-19, 07:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rado_em »

a wiec prace idą powoli naprzód , dzis wymontowalem zawieszenie tył , wiec juz w sumie od słupków do tyłu jest juz sama blacha , nie wiem czy wymontwywac deske rozdzielczą , nie powiem sprawi mi to duzy kłopot ,zwlaszcza masa kabli , jak myslicie mozna ominąć demontaż deski rozdzielczej .?

następnym etapem jutro bedzie wyjecie wszystkiego (z tego co tam jeszcze zostalo ) z komory silnika .

a nastepnie z tego co pamietam powinno być piaskowanie --->spawanie ----> zabezpieczenia antykorozyjne itp . tak ?

jak sie pozbyć przerdzewialych progów , wyciąć ? na jakim odcinku odciąć. ?

kilka fot z dzisiaj : http://pokazywarka.pl/kd5a4n/


ps. tak sobie dzisiaj pomyslalem , czy ktos kiedys zastosował blache zamiast duroplastu ? xd :) ;D
Awatar użytkownika
TheWildCoconat
Posty: 110
Rejestracja: 2012-06-26, 12:48
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: TheWildCoconat »

wszystko mozna ominac jak chcemy odwalac fuszere :D

albo robi sie wszystko dobrze i jak trzeba albo na odwal :)

takie moje zdanie, ja u siebie wywalilem prawie wszystko, zostaly kable, dach i nieszczesne wycieraczki....
Trabi 601
W123 79r
Awatar użytkownika
dzikU
Posty: 50
Rejestracja: 2011-06-09, 21:57
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: dzikU »

Ja wywaliłem u siebie WSZYSTKO i dałem rade :P
rób zdj instalacji, weź taśmę i opisuj co od czego odłączasz, możesz nawet każdy kabelek opisywać-teraz stracisz dużo czasu ale przy składaniu będziesz tylko wpinać bez rozkminy co do czego.

Zresztą pewnie jak coś to znajdzie sie na forum ktoś kto Ci pomoże-między innymi po to jest ;)

Rób dokładnie bo później będziesz żałować-wiem po sobie
Awatar użytkownika
Trabik1990
Posty: 104
Rejestracja: 2012-08-25, 15:40
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Trabik1990 »

wyjac deche w trabancie to jest moment.Ja w uwczesnym aucie pełnym elektroniki sciagałem(wiadro wkretów i srubek) I poszło dobrze.wskaznikow prawie nie ma ,poduch nie ma nie ma czego sie tam bac.5 kabli na krzyz.

Takze sciagaj to.jak bedzie goły szkielet to szukac piaskowania.Nie oddawaj do 1 lepszego.Negocjuj ceny zima idzie nie mają roboty.

transport to na zwykla przyczepe moze isc szeroką i pasami upiety.nie konieczna jest laweta dla takiej pchły.

DUZO LEPIEJ JUZ WYGLADA jak jest rozebrany.po piaskowaniu bedzie ładny.Widoczne ubytki wstawi sie.

progi to bym czekał az nowe bedą i nowe zwymiarowac zeby odpowiednio uciac Zgnielizne.
Pozdrawiam Robert :chillout:
Awatar użytkownika
rado_em
Posty: 101
Rejestracja: 2012-10-19, 07:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rado_em »

dzięki chlopaki , wlasnie wrociłem z garażu , ODWAŻYŁEM SIĘ jednak wymontować deskę i wszystko co tam się znajdowało , nie zdązyłęm wszystkiego zrobić ale efekty możecie obejrzeć w paru zdjeciach w linku pod koniec postu . :o

Na zdjęciu podpisanym OZNACZENIE mozecie zobaczyć jak sobie zaznaczam kable te kable akurat sa z komory silnika nastepnie łądnie je zlozylyłem "powiązałem " i schowałem w biedronkowej reklamówce :) ja oceniacie takie rozwiązanie bardzo bedzie uciążliwe podczasx piaskowania , zabezpieczania .malowania ??


FOTKI : http://pokazywarka.pl/iuxrje/
Radosław 798-092-526
lisek
Posty: 272
Rejestracja: 2011-10-09, 20:09
Lokalizacja: Iłowa

Post autor: lisek »

ja jak robiłem to wszystkie kable owinąłem wokół mocowania kolumny kierownicy, i dałem rade ogarnąć choć miałem przeboje może i dalej mam :D. Będzie to uciążliwe bo jak dasz do piaskowania to wystarczy ze zahaczy pistoletem o ten wór a i tak będziesz robił nowa elektrykę, nie mówić o malowaniu, ciężkie dojście z tego wora zaraz jakiś paproch spadnie i już syfki są itp. Jeżeli w najgorszym wypadku byś sam tego nie ogarnął dasz jakiemuś elektrykowi i spokojnie za 200zł ogarnie całości
Awatar użytkownika
rado_em
Posty: 101
Rejestracja: 2012-10-19, 07:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rado_em »

:] lisek, kurczę to co lepiej wyciągnąć.? a wyjdą mi przez tą dziure ? czy trzeba bedzie ciąć ? :roll:
Radosław 798-092-526
Awatar użytkownika
Trabik1990
Posty: 104
Rejestracja: 2012-08-25, 15:40
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Trabik1990 »

Podłoga nogi kierowca pasazer do wstawienia.A przyczyna tego ze tak to zgniło i gnije w trabantach zaniedbanych to jest to ze woda leci pod dywan.drzwi uszczelki,nieraz przez wycieraczki szyby mechanizm i jego otwory.Filce mokre i rdza gotowa.

[ Dodano: 2012-11-08, 10:27 ]
Kable lepiej zebys wyjoł z całej kasty.
Pozdrawiam Robert :chillout:
Awatar użytkownika
rado_em
Posty: 101
Rejestracja: 2012-10-19, 07:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rado_em »

Trabik1990, to jak pozbyć sie tej przypadlosci oprocz nie jezdzenia w deszcz :P , zmienic filc na cos innego ?? np na co ? :lol:
Radosław 798-092-526
Zablokowany