Trabant 1.1
Moderator: Mod Team
Ja osobiście nie ściągałem, czego trochę żałuje, ale w polówce koniecznie ściągnę bo tam to jakaś masakra pod dachem.
Są ludzie co ściągali i zakładali na zad więc niech oni się wypowiedzą.
Są ludzie co ściągali i zakładali na zad więc niech oni się wypowiedzą.
pozDDRo - Trabant, Wartburg, Simson, Mify, Qek, Barkas i T3
TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
Podłoga skorodowana tak jak to bywa w trabantach. A polówki już tak mają, że są bardziej skorodowane niż niejedna dużo starsza 601.
A dach warto zdjąć. Ja swojego jeszcze nie ruszyłem ale jak wyjde z poziomu podłogi i nadkoli to dach zdejmę.
Z dotychczasowego wywiadu jaki robiłem, mocowanie dachu najlepej robic w więcej niż pojedynkę;) Zakładać dach od swojego egzemplarza - nie zrobić mu kuku podczas magazynowania do tego stopnia by musieć kombinować inny.
A dach warto zdjąć. Ja swojego jeszcze nie ruszyłem ale jak wyjde z poziomu podłogi i nadkoli to dach zdejmę.
Z dotychczasowego wywiadu jaki robiłem, mocowanie dachu najlepej robic w więcej niż pojedynkę;) Zakładać dach od swojego egzemplarza - nie zrobić mu kuku podczas magazynowania do tego stopnia by musieć kombinować inny.
Zdjęcie dachu nie jest trudne, jedynie pracochłonne, bo trzeba rozginać rynienkę miejsce koło miejsca. Nie trzeba jej rozginać całkowicie, a jedynie o kąt ok. 45 st., gdy się duro dachu złapie pośrodku z tyłu i lekko szarpnie do góry, to jest ono na tyle elastyczne, że bez kłopotów wychodzi. My zakładaliśmy duro dachu od innego trabanta dawcy i po zaklepaniu rynienki, listwy przykręciliśmy w oryginalne otwory pod wkręty. Tak więc nie ma znaczenia czy to będzie duro od tego czy innego auta. Jak zdecydujesz się zdjąć dach, to opowiem o naszych doświadczenia z zakładaniem
nie wiesz - nie pisz bzdur!
a wiec prace idą powoli naprzód , dzis wymontowalem zawieszenie tył , wiec juz w sumie od słupków do tyłu jest juz sama blacha , nie wiem czy wymontwywac deske rozdzielczą , nie powiem sprawi mi to duzy kłopot ,zwlaszcza masa kabli , jak myslicie mozna ominąć demontaż deski rozdzielczej .?
następnym etapem jutro bedzie wyjecie wszystkiego (z tego co tam jeszcze zostalo ) z komory silnika .
a nastepnie z tego co pamietam powinno być piaskowanie --->spawanie ----> zabezpieczenia antykorozyjne itp . tak ?
jak sie pozbyć przerdzewialych progów , wyciąć ? na jakim odcinku odciąć. ?
kilka fot z dzisiaj : http://pokazywarka.pl/kd5a4n/
ps. tak sobie dzisiaj pomyslalem , czy ktos kiedys zastosował blache zamiast duroplastu ? xd
następnym etapem jutro bedzie wyjecie wszystkiego (z tego co tam jeszcze zostalo ) z komory silnika .
a nastepnie z tego co pamietam powinno być piaskowanie --->spawanie ----> zabezpieczenia antykorozyjne itp . tak ?
jak sie pozbyć przerdzewialych progów , wyciąć ? na jakim odcinku odciąć. ?
kilka fot z dzisiaj : http://pokazywarka.pl/kd5a4n/
ps. tak sobie dzisiaj pomyslalem , czy ktos kiedys zastosował blache zamiast duroplastu ? xd
- TheWildCoconat
- Posty: 110
- Rejestracja: 2012-06-26, 12:48
- Lokalizacja: Siedlce
Ja wywaliłem u siebie WSZYSTKO i dałem rade
rób zdj instalacji, weź taśmę i opisuj co od czego odłączasz, możesz nawet każdy kabelek opisywać-teraz stracisz dużo czasu ale przy składaniu będziesz tylko wpinać bez rozkminy co do czego.
Zresztą pewnie jak coś to znajdzie sie na forum ktoś kto Ci pomoże-między innymi po to jest
Rób dokładnie bo później będziesz żałować-wiem po sobie
rób zdj instalacji, weź taśmę i opisuj co od czego odłączasz, możesz nawet każdy kabelek opisywać-teraz stracisz dużo czasu ale przy składaniu będziesz tylko wpinać bez rozkminy co do czego.
Zresztą pewnie jak coś to znajdzie sie na forum ktoś kto Ci pomoże-między innymi po to jest
Rób dokładnie bo później będziesz żałować-wiem po sobie
- Trabik1990
- Posty: 104
- Rejestracja: 2012-08-25, 15:40
- Lokalizacja: Poznań
wyjac deche w trabancie to jest moment.Ja w uwczesnym aucie pełnym elektroniki sciagałem(wiadro wkretów i srubek) I poszło dobrze.wskaznikow prawie nie ma ,poduch nie ma nie ma czego sie tam bac.5 kabli na krzyz.
Takze sciagaj to.jak bedzie goły szkielet to szukac piaskowania.Nie oddawaj do 1 lepszego.Negocjuj ceny zima idzie nie mają roboty.
transport to na zwykla przyczepe moze isc szeroką i pasami upiety.nie konieczna jest laweta dla takiej pchły.
DUZO LEPIEJ JUZ WYGLADA jak jest rozebrany.po piaskowaniu bedzie ładny.Widoczne ubytki wstawi sie.
progi to bym czekał az nowe bedą i nowe zwymiarowac zeby odpowiednio uciac Zgnielizne.
Takze sciagaj to.jak bedzie goły szkielet to szukac piaskowania.Nie oddawaj do 1 lepszego.Negocjuj ceny zima idzie nie mają roboty.
transport to na zwykla przyczepe moze isc szeroką i pasami upiety.nie konieczna jest laweta dla takiej pchły.
DUZO LEPIEJ JUZ WYGLADA jak jest rozebrany.po piaskowaniu bedzie ładny.Widoczne ubytki wstawi sie.
progi to bym czekał az nowe bedą i nowe zwymiarowac zeby odpowiednio uciac Zgnielizne.
Pozdrawiam Robert
dzięki chlopaki , wlasnie wrociłem z garażu , ODWAŻYŁEM SIĘ jednak wymontować deskę i wszystko co tam się znajdowało , nie zdązyłęm wszystkiego zrobić ale efekty możecie obejrzeć w paru zdjeciach w linku pod koniec postu .
Na zdjęciu podpisanym OZNACZENIE mozecie zobaczyć jak sobie zaznaczam kable te kable akurat sa z komory silnika nastepnie łądnie je zlozylyłem "powiązałem " i schowałem w biedronkowej reklamówce ja oceniacie takie rozwiązanie bardzo bedzie uciążliwe podczasx piaskowania , zabezpieczania .malowania ??
FOTKI : http://pokazywarka.pl/iuxrje/
Na zdjęciu podpisanym OZNACZENIE mozecie zobaczyć jak sobie zaznaczam kable te kable akurat sa z komory silnika nastepnie łądnie je zlozylyłem "powiązałem " i schowałem w biedronkowej reklamówce ja oceniacie takie rozwiązanie bardzo bedzie uciążliwe podczasx piaskowania , zabezpieczania .malowania ??
FOTKI : http://pokazywarka.pl/iuxrje/
Radosław 798-092-526
ja jak robiłem to wszystkie kable owinąłem wokół mocowania kolumny kierownicy, i dałem rade ogarnąć choć miałem przeboje może i dalej mam . Będzie to uciążliwe bo jak dasz do piaskowania to wystarczy ze zahaczy pistoletem o ten wór a i tak będziesz robił nowa elektrykę, nie mówić o malowaniu, ciężkie dojście z tego wora zaraz jakiś paproch spadnie i już syfki są itp. Jeżeli w najgorszym wypadku byś sam tego nie ogarnął dasz jakiemuś elektrykowi i spokojnie za 200zł ogarnie całości
- Trabik1990
- Posty: 104
- Rejestracja: 2012-08-25, 15:40
- Lokalizacja: Poznań
Podłoga nogi kierowca pasazer do wstawienia.A przyczyna tego ze tak to zgniło i gnije w trabantach zaniedbanych to jest to ze woda leci pod dywan.drzwi uszczelki,nieraz przez wycieraczki szyby mechanizm i jego otwory.Filce mokre i rdza gotowa.
[ Dodano: 2012-11-08, 10:27 ]
Kable lepiej zebys wyjoł z całej kasty.
[ Dodano: 2012-11-08, 10:27 ]
Kable lepiej zebys wyjoł z całej kasty.
Pozdrawiam Robert