przerywa jadąc pod górkę

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

Awatar użytkownika
zaściankowy
Posty: 229
Rejestracja: 2011-05-15, 16:01
Lokalizacja: LC LU LUB
Kontaktowanie:

przerywa jadąc pod górkę

Post autor: zaściankowy »

Panowie i Panie
Mam dość dziwne, w sumie pytanie. Przy jakiej ilości paliwa w baku jadąc pod górkę przerywa i szarpie troszkę?

Już 2 raz zauważyłem takie zjawisko. I 2 raz na tej samej mniej więcej ilości paliwa - ok.4,5 litra.
A może szarpanie i przerywanie w tym przypadku nie ma związku z paliwem? Nadmienię, że gaźnik wyczyszczony, wyregulowany i założony mam filterek paliwa i nowe przewody paliwowe.
Ponoć jazda trabantem jest jak seks bez zabezpieczenia

kiedyś: TadeK, 2T, 1990 r. sedan (Spłonął pod Oleśnicą)
Rysiek, 2T, 1982, kombi
dziś: KRzyś, 2T, 1985, sedan
a na co dzień: Lancia Musa 1.3 M-Jet i Micra k11 1.3
Kumpelek

Post autor: Kumpelek »

zależy pod jaką górkę :lol: :lol:
Awatar użytkownika
guma_
Posty: 399
Rejestracja: 2011-05-23, 09:40
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: guma_ »

ach te rajdy o kropelce ...
Awatar użytkownika
panadol1234
Posty: 172
Rejestracja: 2011-05-15, 08:23
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: panadol1234 »

Polecam demontaz kranika i czyszczenie sitek, , ew. wymiana uszczelki korkowej :P

na pewno nie zaszkodzi
Awatar użytkownika
zaściankowy
Posty: 229
Rejestracja: 2011-05-15, 16:01
Lokalizacja: LC LU LUB
Kontaktowanie:

Post autor: zaściankowy »

kranik i sitko też czyszczone były. Jakoś w marcu. Po to też filterek wstawiłem, by dodatkowo syf wyłapywał.
Górka w sumie spora jak na miejskie warunki
Ponoć jazda trabantem jest jak seks bez zabezpieczenia

kiedyś: TadeK, 2T, 1990 r. sedan (Spłonął pod Oleśnicą)
Rysiek, 2T, 1982, kombi
dziś: KRzyś, 2T, 1985, sedan
a na co dzień: Lancia Musa 1.3 M-Jet i Micra k11 1.3
Awatar użytkownika
YuLaS
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 938
Rejestracja: 2011-01-06, 11:48
Lokalizacja: Oborniki Wlkp

Post autor: YuLaS »

jak przełączasz na rezerwę to szukaj stacji paliwowej :D
jak masz ekonomizer to będzie widać czy leci paliwo czy nie
Kuchar
Posty: 236
Rejestracja: 2011-03-01, 15:52
Lokalizacja: Konstantynów/Łódź

Post autor: Kuchar »

1. wywaliłbym filterek, który daje tylko niepotrzebny opór przepływającemu paliwu przy niskim słupie cieczy (na rezerwie). W kraniku już masz przecież filter.
2. pojechałbym na stację benz. i zatankował.
nie wiesz - nie pisz bzdur!
Awatar użytkownika
zaściankowy
Posty: 229
Rejestracja: 2011-05-15, 16:01
Lokalizacja: LC LU LUB
Kontaktowanie:

Post autor: zaściankowy »

no dobra. A co jeśli paliwo wg ekonomizera niby leci, miga/świeci się jedna kreska, a przerywa?
No zgadzam się z tym że jazda na rezerwie to nie jest dobra zabawa. Ale jak się zdarzy to cóż.
Ponoć jazda trabantem jest jak seks bez zabezpieczenia

kiedyś: TadeK, 2T, 1990 r. sedan (Spłonął pod Oleśnicą)
Rysiek, 2T, 1982, kombi
dziś: KRzyś, 2T, 1985, sedan
a na co dzień: Lancia Musa 1.3 M-Jet i Micra k11 1.3
Awatar użytkownika
panadol1234
Posty: 172
Rejestracja: 2011-05-15, 08:23
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: panadol1234 »

Eeee... nie jestem może do końca kompetentny ale jedna mrugająca jeszcze dioda na enomizerze to troche chyba malusi przepływ...opieram sie na takim wykresie jak na obrazku.

Ale niech jakiś guru się wypowie.
Załączniki
img.php.jpg
Awatar użytkownika
Voo Doo
Posty: 96
Rejestracja: 2011-04-26, 23:36
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Voo Doo »

No ale Yulas powiedział krótko i treściwie i to nie tylko trabanta w sumie się dotyczy. Jest mniej niż 5 litrów przy spokojnej jeździe powinien zrobić do 50km wg mnie bo tak naprawdę zależy jeszcze od gaźnika ale jak jedziesz pod górkę to nie dziw się że przerywa. Dodatkowo newralgicznym momentem może być zbyt nisko umieszczone "kolanko" przewodu paliwowego i zamiast swobodnie spływać do komory z pływakiem może już nie mieć takiego ciśnienia aby spływać i zostaje...
Śląski oddział wsparcia użytkownika pojazdu marki Trabant
Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Kuzyn353 »

Voo Doo pisze: "kolanko" przewodu paliwowego
A co to? :)
Awatar użytkownika
Herandic
Posty: 70
Rejestracja: 2011-05-05, 08:46
Lokalizacja: Środa Wlkp.

Post autor: Herandic »

Pewnie chodziło o to że jak jest za długi wężyk to zwisa robiąc z siebie lekka literę U w której zalega paliwo a jak wiadomo bez pompy nie podciagnie paliwa i na górce gdy jest przechyl może niedostawac wystarczająco paliwa.
Będę brał cię, w trabancie!
---------------------------------
Błękitny trabant 1,3
CB-radio
---------------------------------
MMA Poznań!
Awatar użytkownika
Voo Doo
Posty: 96
Rejestracja: 2011-04-26, 23:36
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Voo Doo »

Otóż to. Wbrew pozorom przy małej ilości paliwa może stwarzać to dodatkowe problemy.
Śląski oddział wsparcia użytkownika pojazdu marki Trabant
Awatar użytkownika
YuLaS
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 938
Rejestracja: 2011-01-06, 11:48
Lokalizacja: Oborniki Wlkp

Post autor: YuLaS »

jedna dioda na ekonomizerze to u mnie zaświeca się i gaśnie na biegu jałowym - podczas jazdy to 3 minimum - z tego wynika, że przepływ paliwa jest słaby.
To czysta fizyka (jak pisał Kuchar) słup cieczy z filtrem papierowym (zaprojektowanym do pompy paliwowej) 'kolankiem' i niskim stanem cieczy w baku (przy 5 litrach to będzie jakieś 3cm) daje efekt zubożenia mieszanki paliwowo-powietrznej.
magik
Posty: 1269
Rejestracja: 2011-05-06, 17:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: magik »

a ja bym sprawdził czy prawidłowo ustawiony jest poziom paliwa w komorze pływakowej, zakładając że reszta jest sprawna i drożna
Odpowiedz