zaworek zwrotny płynu spryskiwacza

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

magik
Posty: 1269
Rejestracja: 2011-05-06, 17:58
Lokalizacja: Warszawa

zaworek zwrotny płynu spryskiwacza

Post autor: magik »

Czy przy elektrycznym spryskiwaczu były również stosowane zaworki zwrotne płynu ?
Awatar użytkownika
YuLaS
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 938
Rejestracja: 2011-01-06, 11:48
Lokalizacja: Oborniki Wlkp

Post autor: YuLaS »

Przy elektrycznej pompce nie jest potrzebny, wirnik pompki jest zanurzeniowy więc się nie zapowietrza.
Niektóre trabanty mają, ale wynika to raczej z przekładki z ręcznej na elektryczną i zostawieniu zaworka.
Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Kuzyn353 »

Przy elektrycznej pompce nie jest potrzebny, wirnik pompki jest zanurzeniowy więc się nie zapowietrza.
Zaworek w samochodach jest po to, żeby płyn na szybę tryskał bez opóźnienia. Ale co wymyślili w Trabancie to nie wiem.
Awatar użytkownika
Barył
Posty: 126
Rejestracja: 2011-05-18, 21:31
Lokalizacja: Warszawa-Podciernie

Post autor: Barył »

Ja u siebie jak przerabiałem z ręcznego na elektryczny spryskiwacz to musiałem dać taki zaworek bo płyn się cofał i trzeba było trochę poczekać zanim doleci ze zbiorniczka do dyszy.
Było to trochę wkurzające... A ten zaworek jak pamiętam to wyciągnąłem z 601 de lux na szrocie. Ale czy był on tam od czasów wyjazdu trampka z fabryki to nie wiem...
A tak w ogóle to spryskiwacze były na wycieraczkach, fajna sprawa więc wziąłem całość z całymi wycieraczkami i teraz jeżdżą u mnie :D
Efekt działania dużo lepszy niż ta dysza na masce i na masce mi nic nie wystaje :lol:

A wracając do tematu wychodzi na to że przy każdym elektrycznym musi być taki zaworek, bo inaczej się płyn cofnie do zbiorniczka, chyba że jest już wbudowany w pompie...
Jeśli Ci Pomogłem kliknij pomógł :)

Fabryka Basu Trabant 601S 1982
Odpowiedz