Naprawa i konserwacja podwozia

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

Awatar użytkownika
Kichu
Posty: 84
Rejestracja: 2013-10-12, 23:58
Lokalizacja: Świdnica
Kontaktowanie:

Naprawa i konserwacja podwozia

Post autor: Kichu »

Witam to znów ja. Mam pytanie co do konserwacji podwozia. Mam zamiar wziąć się za wspawanie nowych progów oraz wycięcie miejsc z większa ilością rdzy i zaspawanie. Lecz nie wiem jak zabezpieczyć całe podwozie. Jaki preparat byłby najlepszy ? czy najpierw wypiaskować i pomalować ? Co o tym myślicie ?
Awatar użytkownika
Wojciech
Posty: 577
Rejestracja: 2012-12-15, 22:47
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojciech »

Piach, łatanie, na gołą blache epoksyd, potem możesz położyć jakiś baranek, ewentualnie jeszcze pod baranka podkład akrylowy
Kombinos
Posty: 59
Rejestracja: 2012-01-23, 10:12
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: Kombinos »

Pamiętaj tylko, że spawy najszybciej korodują, i trzeba je wyjątkowo dobrze zabezpieczyć, Osobiście polecam zrobić samemu mieszankę na podwozie. Olej piecowy tzw PP, BITEX i parafina. Po zastygnięciu nie wyschnięciu co jest istotne bo nie pęka zostawia bardzo elastyczną masę i jest nie do zajechania.
Trabant 1.1 po przeróbkach:)
lewy0111
Posty: 80
Rejestracja: 2012-08-19, 11:57
Lokalizacja: Toruń

Post autor: lewy0111 »

tylko nie zrób tego błędu co ja. Odkręć tylne wahacze (nie musisz odpinać linek od ręcznego), dokładnie zabezpiecz i przejrzyj kielichy, na koniec złóż wszystko na nowych poduszkach
Trabant 1.1 LPG sedan
lisek
Posty: 272
Rejestracja: 2011-10-09, 20:09
Lokalizacja: Iłowa

Post autor: lisek »

Kombinos pisze:Pamiętaj tylko, że spawy najszybciej korodują, i trzeba je wyjątkowo dobrze zabezpieczyć, Osobiście polecam zrobić samemu mieszankę na podwozie. Olej piecowy tzw PP, BITEX i parafina. Po zastygnięciu nie wyschnięciu co jest istotne bo nie pęka zostawia bardzo elastyczną masę i jest nie do zajechania.
i jeszcze na drogę szutrową żeby się poprzyklejało, ludzie to nie komuna że trzeba kombinować. Jest tyle specjalistycznych środków do konserwacji że nie trzeba kombinować, dosyć że nie są drogie.
Awatar użytkownika
Wojciech
Posty: 577
Rejestracja: 2012-12-15, 22:47
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojciech »

Pamiętaj tylko, że spawy najszybciej korodują, i trzeba je wyjątkowo dobrze zabezpieczyć, Osobiście polecam zrobić samemu mieszankę na podwozie. Olej piecowy tzw PP, BITEX i parafina. Po zastygnięciu nie wyschnięciu co jest istotne bo nie pęka zostawia bardzo elastyczną masę i jest nie do zajechania.
A jak przyjdzie żeby to ściągać to... :-)

Na spawy daj masę uszczelniającą BOLL'a lub jakieś APP 50 nawet
Trabanciarz DDR
Posty: 233
Rejestracja: 2014-10-11, 01:33
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Post autor: Trabanciarz DDR »

Witam, mam pytanie odnośnie konserwacji podwozia, auto mam po blacharce, niedługo przyjdzie czas na konserwację profili zakmniętych i stąd moje pytanie, w których miejscach zrobić otwory konserwacyjne, wenątrz auta nad progami i jaskółką, czy od spodu?
Awatar użytkownika
Wojciech
Posty: 577
Rejestracja: 2012-12-15, 22:47
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojciech »

IMHO te które już są są wystarczające.
Trabanciarz DDR
Posty: 233
Rejestracja: 2014-10-11, 01:33
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Post autor: Trabanciarz DDR »

Auto po blacharce, więc u mnie nie ma żadnych, ani w jaskółce, ani w progach, ani w podłodze wewnątrz, są tylko w profilu pod bagażnikiem.
Odpowiedz