Problem z ekonomizerem.

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

Awatar użytkownika
Wojciech
Posty: 577
Rejestracja: 2012-12-15, 22:47
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Problem z ekonomizerem.

Post autor: Wojciech »

Hej, mam problem z ekonomizerem. W pewnym momencie po prostu przestał działać.
Dziś wyjąłem ten cały mechanizm pomiędzy przewodami, sprawdziłem styki, wszystko działa.
Sprawdziłem też oralnie, dmuchając w oba miejsca na wężyki i normalnie zapalają się kolejne diodki. Co może być zatem problemem? Może paliwo za wolno leci z baku? Silnik mógł by wtedy normalnie pracować?
Awatar użytkownika
Marcin
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 224
Rejestracja: 2011-05-10, 17:54
Lokalizacja: Olszyny/ Tarnów

Post autor: Marcin »

też mam problem z ekonomizerem tylko ze mi żadna dioda nie zapala się
gdzie szukać przyczyny napięcia na żadnym kablu przy wskazniku nie ma a powinno być chyba jakieś pozdro czekam na jakieś podpowiedzi
Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 232
Rejestracja: 2011-05-13, 17:38
Lokalizacja: Katowice/Jaworzno

Post autor: Dawid »

"turbinka" ekonomizera wbrew swej potocznej nazwie kręci się bardzo wolno i jeśli ekonomizer nic nie pokazuje to usterka jest typowo elektryczna lub nie działa odpowietrzenie przewodu paliwowego ( trójnik i wąż idący na górę w baku).

"gdzie szukać przyczyny napięcia na żadnym kablu przy wskaźniku nie ma a powinno być chyba jakieś"

Napięcie powinno być i to nawet dwa:
12V zasilanie wskaźnika i jak dobrze pamiętam 5V na jednym z przewodów do "turbinki"
magik
Posty: 1269
Rejestracja: 2011-05-06, 17:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: magik »

widziałem nie raz turbinki podpięte odwrotnie (paliwo) czasami może być banał,
druga rzecz - koło baku w wiązce są łączenia instalacji ekonomizera ( na konektorki) tam też warto zajrzeć
Od kostki elektrycznej od ekonomizera idzie masa nie pamiętam chyba jet przykręcona razem z masą od silnika wycieraczek, to kolejny czuły punkt
Awatar użytkownika
Wojciech
Posty: 577
Rejestracja: 2012-12-15, 22:47
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojciech »

Ale u mnie ekonomizer działa i to nie problem elektryki, bo zapalają się diodki na zapłonie i gdy w niego dmucham, niezależnie od której strony, zapalają się kolejne diodki.

Zaszła inna ewentualność, ostatnio jadąc ok 90(co jest rzadkie dla mnie) silnik się zwyczajnie zadusił i zgasł. Podejrzewam, że mogę mieć przypchany wężyk z paliwem lub bak, dlatego też zbyt mało paliwa leci aby kręcić turbinką.
magik
Posty: 1269
Rejestracja: 2011-05-06, 17:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: magik »

a rurka odpowietrzająca od baku jest ok ?
Awatar użytkownika
Wojciech
Posty: 577
Rejestracja: 2012-12-15, 22:47
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojciech »

Odpowietrzająca to ta od góry? Jeśli tak to zaraz sprawdzę, spróbuję dziś jeszcze dmuchnąć w przewody może jakiś paproch wleciał, czy cos.
Awatar użytkownika
robak
Posty: 115
Rejestracja: 2011-03-17, 22:14
Lokalizacja: Wroclaw/Belfast
Kontaktowanie:

Post autor: robak »

Jesli jechales saybko i zgasl, to wskazuje na problem z odpowietrzeniem.
Awatar użytkownika
Nagash
Posty: 2
Rejestracja: 2013-08-27, 23:27
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Nagash »

A tak swoją drogą, to jak właściwie podłączyć turbinkę? Bo ona z jednej strony ma ścięte te zębatki. Sam mam problem taki, że pokazuje mi za małe spalanie. Na biegu jałowym nic się nie świeci, podczas jazdy jedna lampka w porywach do 2.
magik
Posty: 1269
Rejestracja: 2011-05-06, 17:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: magik »

masz tylko dwie możliwości :), metoda prób i błędów, albo znajdź z necie dobre zdjęcie oryginała
UTC
Posty: 75
Rejestracja: 2011-11-02, 16:26
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: UTC »

Trabant 601
Awatar użytkownika
Szumi
Posty: 193
Rejestracja: 2012-12-17, 23:14
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Szumi »

Pozwolę sobie podpiąć się pod temat...
Mam taki problem że ekonomizer nie działa nic, a nic... lekkie, mocne dmuchanie nic nie daje, masę sprawdziłem, jest. jeden przewód idący od wtyczki (czarno czerwony) idzie do przekaźnika od kierunków. Zakładam, że ma być to zasilanie i nie wiem czy dobrze idzie czy podpiąć go pod jakiś plus.
magik
Posty: 1269
Rejestracja: 2011-05-06, 17:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: magik »

mniej więcej tam gdzie modul zapłonowy jest połączenie instalacji ekonomizera (3 wsuwki), zobacz czy nie zaśniedziałe. Po za tym wskaźnik powinien przynajmniej mignąć przy włączeniu zapłonu.
Awatar użytkownika
Szumi
Posty: 193
Rejestracja: 2012-12-17, 23:14
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Szumi »

tam mam wszytko ok ;/ Nie wiesz gdzie powinien iść tej czarno-czerwony przewód ? albo jak ekonomizer nazywa sie na schemacie ?

[ Dodano: 2014-10-22, 18:32 ]
Już wszystko wiem, przewód idzie do silniczka od wycieraczek... nie wiem dlaczego miałem go podłączonego do przekaźnika od kierunków :P
Odpowiedz