Resor

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

Awatar użytkownika
panadol1234
Posty: 172
Rejestracja: 2011-05-15, 08:23
Lokalizacja: Ruda Śląska

Resor

Post autor: panadol1234 »

Dziewczyny i chłopaki poradźcie w sprawie resora. Mam Trampka no boku, chce przy okazji wyjąć i poprawić stan tylnego resoru. Pióra są pordzewiałe, będzie czyszczenie. Zonka jets dalej - mam miedzy piórami takie przekładki z materiału podobnego do teflonu. Przekładki są trochę poniszczone - z czego zrobić nowe, gdzie dostać taki materiał? No i jak ze smarowaniem, czy przy tych przekładkach trzeba go smarować? A może wymienić ten teflon na coś innego? Jak sądzicie?

PzDDR
komoon
Posty: 145
Rejestracja: 2011-05-07, 09:54
Lokalizacja: Kraków

Post autor: komoon »

generalnie robisz z resora sandwich z smarem grafitowym, obwiązujesz go bandażem i jak czynią niektórzy, jeszcze folią typu strecz. Czy się zmienia przekładki, niestety nie wiem, ja nie zmieniałem.
magik
Posty: 1269
Rejestracja: 2011-05-06, 17:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: magik »

możesz zrobić przekładki z blachy mosiężnej, przynajmniej ja tak mam i jest gitara, z drugiej strony sam ostatnio przerabiałem temat smarowania resoru, zauważyłem że ten materiał podobny jest do materiału z jakiego robi się elektroniczne płytki drukowane i u mnie to teflonu nie przypominało.
Awatar użytkownika
YuLaS
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 938
Rejestracja: 2011-01-06, 11:48
Lokalizacja: Oborniki Wlkp

Post autor: YuLaS »

jak będziesz zdejmował to uważaj bo jest on cały czas napięty dopóki opiera się na wahaczach.
Po zdemontowaniu i rozkręceniu sprawdź symetryczność piór oraz czy nie zrobiły się progi na powierzchni - można je zeszlifować
Awatar użytkownika
panadol1234
Posty: 172
Rejestracja: 2011-05-15, 08:23
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: panadol1234 »

YuLaS - wiem o co chodzi zdejmowałem już resor i żonglerka lewarkami nie jest mi obca:) Co do symetryczności - chodzi ci o to czy któreś pióro się nie przesuneło na któryś bok?

Magik - jaką gruba ta blachę polecasz?
Awatar użytkownika
YuLaS
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 938
Rejestracja: 2011-01-06, 11:48
Lokalizacja: Oborniki Wlkp

Post autor: YuLaS »

pióro przesunąć się nie może - od tego jest śruba - sercówka
chodzi o to czy nie jest "zmęczony" i łuk nie jest symetryczny

co do przekładek to firmy zajmujące się resorami stosują paski teflonowe
magik
Posty: 1269
Rejestracja: 2011-05-06, 17:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: magik »

oj nie pamiętam jaka to była, zmierz suwmiarką grubość tych resztek co masz. Tak na oko to mi się wydaje 0,5 mm. Ale posłuchaj YuLaSa, jak masz gdzieś firme regenerujacą resory to warto do nich zajrzeć chociażby po poradę. A jak Cię znudzi robota to napisz do Zbyszka601, niedawno miał jeszcze nowe resory
Awatar użytkownika
Qba
Posty: 188
Rejestracja: 2011-05-04, 22:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Qba »

Kurczę, a u mnie w przednim żadnych przekładek nie było, ale pióra były nasmarowane i nie ma żadnych przetarć na piórach.

Czy trzeba te podkładki dawać?
Champagne Beige '88
Awatar użytkownika
panadol1234
Posty: 172
Rejestracja: 2011-05-15, 08:23
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: panadol1234 »

Ja doszedłem do wniosku że przekładki to sa chyba zabezpieczeniem dla sytuacji gdy smar sie wypracuje. Wtedy resor nie pracuje na sucho i nie skrzypi. Czy trzeba? Raczej "mozna". Ale samo smarowanie też jest ok
Awatar użytkownika
Qba
Posty: 188
Rejestracja: 2011-05-04, 22:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Qba »

To czy w końcu jak się porządnie smarem grafitowym namaruje, istnieje jeszcze potrzeba instalowania przekładek między piórami? Ktoś jeździ bez?
Champagne Beige '88
Kumpelek

Post autor: Kumpelek »

ja jeżdżę bez :P kowal mi wysmarował resor i do tej pory ładnie wszystko wygląda i pracuje, jeżdżę już 2 lata, na co dzień
Awatar użytkownika
YuLaS
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 938
Rejestracja: 2011-01-06, 11:48
Lokalizacja: Oborniki Wlkp

Post autor: YuLaS »

dużo trabantów jeździ bez przekładek, tylko trzeba smarować okresowo
Odpowiedz