czy takie ladowanie wystarczy?????

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

tomek2220
Posty: 81
Rejestracja: 2012-01-18, 23:45
Lokalizacja: starogard gdanski

czy takie ladowanie wystarczy?????

Post autor: tomek2220 »

Witam ladowanie w moim trabancie 601 wynosi:
bez swiatel 13,6
z wlaczonymi swiatlami 13,1
Czy tak moze byc???????
szczodrowski
Awatar użytkownika
benchi
Posty: 84
Rejestracja: 2014-04-15, 06:57
Lokalizacja: J-L

Post autor: benchi »

Mało.
Pytanie czy akumulator jest sprawny i naładowany?
tomek2220
Posty: 81
Rejestracja: 2012-01-18, 23:45
Lokalizacja: starogard gdanski

Post autor: tomek2220 »

tak akumulator jest sprawny i naladowany
szczodrowski
Arczibald
Posty: 32
Rejestracja: 2014-02-12, 18:23
Lokalizacja: Pleszew

Post autor: Arczibald »

Jeśli jest tak słabe ładowanie może być wiele przyczyn.

-regulator napięcia działa niepoprawie
-kończą się szczotki
-akumulator może być rozładowany lub niesprawny ( tak jak napisał "benchi")
- alternator ma problemy z masą.
Arkadiusz.

only Trabi 601

Jedyną rzeczą, która Cię w życiu ogranicza, jesteś ty sam.
tomek2220
Posty: 81
Rejestracja: 2012-01-18, 23:45
Lokalizacja: starogard gdanski

Post autor: tomek2220 »

a jakie powinno byc?
z swiatlami
i bez swiatel?
szczodrowski
Arczibald
Posty: 32
Rejestracja: 2014-02-12, 18:23
Lokalizacja: Pleszew

Post autor: Arczibald »

dla instalacji 6V napięcie ładowania 7,2 -7,7V bez obciążenia

dla instalacji 12V napięcie ładowania 14-14,2 V niezależnie od obrotów silnika i obciążenia.

Dane na podstawie lit.
Arkadiusz.

only Trabi 601

Jedyną rzeczą, która Cię w życiu ogranicza, jesteś ty sam.
Awatar użytkownika
Drabi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1006
Rejestracja: 2011-05-05, 22:14
Lokalizacja: Bytom/Ruda Śląska

Post autor: Drabi »

Wystarczy nawet, że szczotki są obluzowane i już będzie słabe ładowanie.
Sprawdź też, czy klemy nie są luźne, wyczyść je.
Awatar użytkownika
benchi
Posty: 84
Rejestracja: 2014-04-15, 06:57
Lokalizacja: J-L

Post autor: benchi »

Powinno być dokładnie 13,8-14,4 V.
Ja bym zaczął od sprawdzenia akumulatora pod obciążeniem.
Każdy elektryk samochodowy posiada takowy miernik.
Jakie jest napięcie na wyłączonym silniku?
Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Kuzyn353 »

Na wolnych jak byłoby 13V z włączonymi światłami, nie martwiłbym się, jeśli po lekkim dodaniu gazu rosłoby w okolicę 14V
Awatar użytkownika
Dobrzyn
Posty: 425
Rejestracja: 2011-03-01, 16:20
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: Dobrzyn »

Kuzyn353 pisze:Na wolnych jak byłoby 13V z włączonymi światłami, nie martwiłbym się, jeśli po lekkim dodaniu gazu rosłoby w okolicę 14V
Ładowanie ma być powyżej 13,9V niezależnie od tego jakie są obroty i czy światła są włączone
Trabant 6o1.3 Staś Skończony!
Romet 1oo Henio oczekuje remontu
WFM M06 oczekuje remontu
CARTOON TRABANT KLUB POLSKA
Arczibald
Posty: 32
Rejestracja: 2014-02-12, 18:23
Lokalizacja: Pleszew

Post autor: Arczibald »

Czym podpieracie swoje informacje. Widzę rozbieżności z literaturą i zastanawiam się czy bazujecie na ogólnym doświadczeniu z samochodami czy tylko na podstawie trabanta.
Arkadiusz.

only Trabi 601

Jedyną rzeczą, która Cię w życiu ogranicza, jesteś ty sam.
Awatar użytkownika
Dobrzyn
Posty: 425
Rejestracja: 2011-03-01, 16:20
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: Dobrzyn »

Ja bazuję na ogólnym doświadczeniu, bo chociaż elektromechanikiem nie jestem, to często przy okazji montażu sprzętu audio obsługuję różne kwiatki. A przy solidnym audio dobre ładowanie to podstawa
Trabant 6o1.3 Staś Skończony!
Romet 1oo Henio oczekuje remontu
WFM M06 oczekuje remontu
CARTOON TRABANT KLUB POLSKA
Arczibald
Posty: 32
Rejestracja: 2014-02-12, 18:23
Lokalizacja: Pleszew

Post autor: Arczibald »

zgadza się, ale ładowanie w danym aucie ściśle zależy od modelu i oczywiście alternatora i regulatora napięcia. Dlatego podałem dane na podstawie książek. Mało ważne, miejmy nadzieje, że kolega uporał się z ładowaniem.
Arkadiusz.

only Trabi 601

Jedyną rzeczą, która Cię w życiu ogranicza, jesteś ty sam.
Odpowiedz