Witam po przerwie!
Mam "mały" problem z Trabantem.
Po rozgrzaniu silnika i dłuższej (chociaż przy tych temperaturach niekoniecznie...) forsownej jeździe i wysprzęgleniu, kiedy silnik schodzi na wolne obroty zapala mi się kontrolka oleju. Po delikatnym przegazowaniu na ogół gaśnie. Póki co wymieniłem czujnik niskiego ciśnienia (brązowy, 0,3MPa) i raczej wykluczyłem usterkę kombiwskaźnika. Jeżdżę na Venolu 15W40, w tej chwili ma najechane 7 000km po wymianie, ale olej raczej wykluczam, bo zaraz po wymianie (i przed) było podobnie. Panewki nie dzwonią, więc obstawiam pompę. Miał ktoś podobnie? Czy przyczyną może być zużyta pompa, czy np. luźny łańcuch pompy?
Z ciekawości zdjąłem miskę ze starego silnika 1.1, tam objaw był podobny, chociaż nie tak częsty. Luzy międzyzębowe mam tam 0,1mm (dopuszczalne 0,2mm) ale łańcuch jest luźny (ugięcie ok 5mm), stąd podejrzenie, że w 1.3 może być ten sam problem. Pomoże ktoś?
Kontrolka ciśnienia oleju
Moderator: Mod Team
Kontrolka ciśnienia oleju
Trabant 6o1.3 Staś Skończony!
Romet 1oo Henio oczekuje remontu
WFM M06 oczekuje remontu
CARTOON TRABANT KLUB POLSKA
Romet 1oo Henio oczekuje remontu
WFM M06 oczekuje remontu
CARTOON TRABANT KLUB POLSKA
Na 99,9 pompa... Czy ktoś ją regenerował? Myślę o splanowaniu pokrywy ze smokiem i delikatnym splanowaniu obudowy. Chyba że ktoś ma namiar na dobry warsztat
Trabant 6o1.3 Staś Skończony!
Romet 1oo Henio oczekuje remontu
WFM M06 oczekuje remontu
CARTOON TRABANT KLUB POLSKA
Romet 1oo Henio oczekuje remontu
WFM M06 oczekuje remontu
CARTOON TRABANT KLUB POLSKA