Witam - dopieszczam mojego Tabancika

Moderator: Mod Team

mczmok
Posty: 148
Rejestracja: 2015-12-18, 19:02
Lokalizacja: Radzionków

Witam - dopieszczam mojego Tabancika

Post autor: mczmok »

Witam szanownych użytkowników Trabantów !!!
W latach 1992-1994 byłem właścicielem 601-nki.
Niestety sprzedałem go - dzisiaj bardzo żałuję !
Obecnie poszukuję dobrej 601-nki !!!

Ale mogę się powchwalić, że pozostawiłem od 30 lat w użytkowaniu ETZ 250 którą zrobiłem ponad 250 000 km.
Przejechałem nią pół Europy... Ostania wyprawa w 2011 na Krym :-)
W tym czasie zajechałem jeszcze 2 motocykle japońskie a jednym Honda Deauville jeżdzę do dziś :-)

[ Dodano: 2015-12-24, 00:49 ]
https://youtu.be/mtoczF1E4kk
To link do filmu na Youtobe.

[ Dodano: 2016-01-22, 09:16 ]
Właśnie dopieszczam mojego Tabancika, stąd cicho w temacie ponieważ hobbystycznie sam robię wszystko przy moim samochodzie no i brak czasu :-)
Co zrobiłem

1. Kompletny remont silnika regenerowany wał+szlif+stawidła - powód ponad 1mm luz na stopie korbowodu.

2. Regeneracja+regulacja gaźnika. I tutaj miałem przeboje, które trwały 2 dni. Nie mogłem wyregulować gaźnika ponieważ w rurce gdzie połącza się wąż paliwowy utknął płaski kawałek aluminium. Gdy leciało paliwo obracał się jak przepustnica i blokował przepływ paliwa. Trabant chodził po chwili gasnął.

3. Założyłem elektrozawór odcinający paliwo przy wyłączonym silniku.

4.Wymieniłem dziurawy tłumik przedni ponieważ spaliny trafiały do środka pojazdu.

4. Wymieniłem wszystkie gumowe węże oraz przewody WN z powodu zużycia.


Obecnie mechanicznie Trabi , mechanicznie bez zarzutu - chodzi cichutko i równo :-)
Ostatnio zmieniony 2016-01-26, 16:48 przez mczmok, łącznie zmieniany 1 raz.
Całe życie z 2 T
Trabanciarz DDR
Posty: 233
Rejestracja: 2014-10-11, 01:33
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Post autor: Trabanciarz DDR »

Witaj :) Czekam na zdjęcia Trampka :)
Jaki elektrozawór założyłeś? Też myślę o takiej przeróbce.
mczmok
Posty: 148
Rejestracja: 2015-12-18, 19:02
Lokalizacja: Radzionków

Post autor: mczmok »

Trabanciarz DDR,
http://allegro.pl/elektro-zawor-valtek- ... 09573.html

[ Dodano: 2016-01-24, 09:36 ]
Zasilanie wziąłem z cewek, bo blisko :-) , gdy włączam zapłon elektrozawór puszcza paliwo.
Całe życie z 2 T
Trabanciarz DDR
Posty: 233
Rejestracja: 2014-10-11, 01:33
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Post autor: Trabanciarz DDR »

A po co ten kranik w elektrozaworze?
mczmok
Posty: 148
Rejestracja: 2015-12-18, 19:02
Lokalizacja: Radzionków

Post autor: mczmok »

Trabanciarz DDR,
Do tego samego co w Trabancie ;-)
Całe życie z 2 T
Trabanciarz DDR
Posty: 233
Rejestracja: 2014-10-11, 01:33
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Post autor: Trabanciarz DDR »

Takie awaryjne zabezpieczenie ma się rozumieć?
Awatar użytkownika
Wojciech
Posty: 577
Rejestracja: 2012-12-15, 22:47
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojciech »

Trabanciarz DDR pisze:A po co ten kranik w elektrozaworze?
No a pomyśl że pada Ci aku + nie odpalił z popychu od pierwszego i zeszło całe paliwo z komory pływakowej/wężyków. :) Wtedy przekręcasz na kraniku i paliwo ścieka.
Trabanciarz DDR
Posty: 233
Rejestracja: 2014-10-11, 01:33
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Post autor: Trabanciarz DDR »

Coś w tym jest hehe :D
Awatar użytkownika
Chris25
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 615
Rejestracja: 2011-03-09, 12:39
Lokalizacja: Złotniki k/Poznania
Kontaktowanie:

Re: Witam

Post autor: Chris25 »

mczmok pisze:Witam szanownych użytkowników Trabantów !!!
W latach 1992-1994 byłem właścicielem 601-nki.
Niestety sprzedałem go - dzisiaj bardzo żałuję !
Obecnie poszukuję dobrej 601-nki !!!

Ale mogę się powchwalić, że pozostawiłem od 30 lat w użytkowaniu ETZ 250 którą zrobiłem ponad 250 000 km.
Przejechałem nią pół Europy... Ostania wyprawa w 2011 na Krym :-)
W tym czasie zajechałem jeszcze 2 motocykle japońskie a jednym Honda Deauville jeżdzę do dziś :-)

[ Dodano: 2015-12-24, 00:49 ]
https://youtu.be/mtoczF1E4kk
To link do filmu na Youtobe.

[ Dodano: 2016-01-22, 09:16 ]
Właśnie dopieszczam mojego Tabancika, stąd cicho w temacie ponieważ hobbystycznie sam robię wszystko przy moim samochodzie no i brak czasu :-)
Co zrobiłem

1. Kompletny remont silnika regenerowany wał+szlif+stawidła - powód ponad 1mm luz na stopie korbowodu.

2. Regeneracja+regulacja gaźnika. I tutaj miałem przeboje, które trwały 2 dni. Nie mogłem wyregulować gaźnika ponieważ w rurce gdzie połącza się wąż paliwowy utknął płaski kawałek aluminium. Gdy leciało paliwo obracał się jak przepustnica i blokował przepływ paliwa. Trabant chodził po chwili gasnął.

3. Założyłem elektrozawór odcinający paliwo przy wyłączonym silniku.

4.Wymieniłem dziurawy tłumik przedni ponieważ spaliny trafiały do środka pojazdu.

4. Wymieniłem wszystkie gumowe węże oraz przewody WN z powodu zużycia.


Obecnie mechanicznie Trabi , mechanicznie bez zarzutu - chodzi cichutko i równo :-)
Witaj dzielny i wierny użytkowniku 2T :thumbup: Do zobaczenia na zlocie lub w innych okolicznościach przyrody ;)
P.S.
250000 na ETZ robi wrażenie :thumbup:
Odpowiedz