Trabant 601 by mlodyellow
Moderator: Mod Team
-
- Posty: 288
- Rejestracja: 2011-06-09, 14:24
- Lokalizacja: Łódź-Bałuty
Trabant 601 by mlodyellow
Witam, jak wiecie bądź nie wiecie dorobiłem się swojego cuda na 4 kołach. Jest nim szczepiany trabant 601 rocznik w papierach '66, w rzeczywistości buda 84-86, silnik niby 72, ale na alternatorze już, ogólnie wielka zagadka. Droga zakupu trochę z problemami, ale w końcu się udało. Egzemplarz z idealną jak na trabanty blachą, po wielu przeróbkach i na wielu nieoryginalnych częściach. Moim celem było polakierowanie całego auta, zaimpregnowanie podwozia, wymianę zużytych części i doprowadzenie auta do stanu używalności.
Zdjęcia sprzed remontu
Ponad to trab w sumie zdrowy, lekkie ogniska na tylnym pasie
i na podłodze pod dywanikami
Teraz minusy auta, dziadek albo ktoś tam aż nadto miał dostępu do maty szklanej i wypełnił nią miejsce łączenia podłogi z nadkolami co niezbyt estetycznie wygląda
Kolejna rzecz to pęknięte mocowane maski
Deska rozdzielcza po przeróbkach mało co z oryginału zostało, aczkolwiek dostałem drugą i bd mógł ją zregenerować
Wnętrze jakieś takie nieoryginalne, aczkolwiek ta pseudoskóra nałożona jak widziałem na półce dość profesjonalnie
Potem zaczęło się...
Auto zakupiłem w wakacje 2010r. rozebrałem w marcu 2011r. z powodu braku funduszy, i braku miejsca i warunków. Po rozbiórce do każdej śrubki, poza silnikiem i skrzynią, zacząłem czyścić części ze smaru, brudu i rdzy.
Następnie w sierpniu buda wyleciała do piachu, poza 3 dziurkami nic więcej nie wyszło, jedna pod uszczelką tylnej bocznej szyby, jedna przy mocowaniu drzwi, oraz na mocowaniu duroplastu przedniego, po zaspawaniu przyszedł czas na podkłady
Całość pokryta WashPrimierem, następnie podkład akrylowy, na spód gruba warstwa baranka, pasowanie duroplastów, przy okazji problemy z pasowaniem drzwi i szczelinami, które się rozwiązały przy pomocy blaszek, kolejne 2 warstwy podkładu i ostateczny kolor, a całość w warunkach polowych
Poza jednym zaciekiem, dość paskudnym, którego postanowiłem nie usuwać w celu "oznaczenia" mojej pierwszej pracy lakierniczej, i cienką warstwą wew i w komorze silnika, która wyszła bardzo matowo, jestem cholernie zadowolony z lakierowania w warunkach polowych jak na moje pierwsze lakierowanie.
Całość wyszła bez morki, gdzieniegdzie wyszła mgiełka, ale po przeszlifowaniu i spolerowaniu wyszło całkiem spoczko...
Następnym problemem, już po lakierowaniu był krzywe drzwi, które spadły z trzepaka na którym były malowane, a co za tym idzie szyba nie chciała się domykać
W między czasie, wszystkie metalowe przedmioty, jak zawiasy tylnej klapy, trzymadła baku i akumulatora, śrubki, wkręty i inne duperele trafiły do cynkowania, aby wprowadzić trochę świeżości do całego projektu.
Kolejnym problemem który wyszedł już po lakierowaniu to kolidujący silnik z atrapą, który szerzej opisywałem na łamach forum...
Problem obszedłem, poprzez rozwiercenie mocowań i przepchnięciu silnika w stronę ściany grodziowej. Po tym zabiegu, ruszyłem dalej z montażem, nowe tuleje w zwrotnicach, odnowione amortyzatory, przesmarowane resory, nowe tłoczki, pompa, szczęki hamulcowe, nowe łożyska, nowe tuleje wahaczy, nowe gumy wahaczy tylnych, ogólnie wszystko, albo odnowione albo nowe w całym zawieszeniu, przejrzana maglownica, wyczyszczony gaźnik, nowy akumulator, nowa tapicerka i całość po 2 latach ujrzała światło dzienne, po problemach ze skrzynią, jej demontażem z auta, rozbiórce, przyczyną braku wstecznego biegu była zbyt napięta linka sprzęgła, teraz Trab, poza wyciekiem płynu hamulcowego z lewego przedniego koła, które już poprawiłem jest w pełni sprawny, przejechał już 220km po Łodzi i cieszy oczy przechodniów, a jego kolor jest taki, że nie ma osoby która by się nie obejrzała. Do całości brakuje tylko aluminiowych znaczków, żółtych halogenów, które zawitają na dniach, szarej kedry w listwach i szarych uszczelek z klinem, i deski starego typu z kwadratowym licznikiem, która jest w drodze, przy okazji szukam zabudowy kolumny kierowniczej starego typu
Zamiast ekonomizera zawitał obrotomierz, który wykonałem sam i sprawuje się bardzo dobrze oraz kilka innych nadprogramowych elementów, jak radio, głośniki na tylnej półce i wiatraczek na szybie.
Foto już po remoncie
Zdjęcia z przebiegu remontu pod linkami
https://picasaweb.google.com/1117152815 ... 45/TrabMoj
https://picasaweb.google.com/1117152815 ... abWrzesien
https://picasaweb.google.com/1117152815 ... TrabSilnik
https://picasaweb.google.com/1117152815 ... ghtSession
Z tego miejsca chciałbym gorąco podziękować Żbikowi, z ekipy Łódź, za info o aucie, Panadolowi, za odpuszczenie sobie jego zakupu, Qbs'owi za przyprowadzenia mi autka pod dom i odnalezienie problemu ze skrzynią, Kucharowi, za ogromną ilość porad, naprawę zwrotnic i pomoc w każdym momencie remontu oraz Wam drodzy użytkownicy za pomoc w rozwiązaniu problemów z moim złomem
Zdjęcia sprzed remontu
Ponad to trab w sumie zdrowy, lekkie ogniska na tylnym pasie
i na podłodze pod dywanikami
Teraz minusy auta, dziadek albo ktoś tam aż nadto miał dostępu do maty szklanej i wypełnił nią miejsce łączenia podłogi z nadkolami co niezbyt estetycznie wygląda
Kolejna rzecz to pęknięte mocowane maski
Deska rozdzielcza po przeróbkach mało co z oryginału zostało, aczkolwiek dostałem drugą i bd mógł ją zregenerować
Wnętrze jakieś takie nieoryginalne, aczkolwiek ta pseudoskóra nałożona jak widziałem na półce dość profesjonalnie
Potem zaczęło się...
Auto zakupiłem w wakacje 2010r. rozebrałem w marcu 2011r. z powodu braku funduszy, i braku miejsca i warunków. Po rozbiórce do każdej śrubki, poza silnikiem i skrzynią, zacząłem czyścić części ze smaru, brudu i rdzy.
Następnie w sierpniu buda wyleciała do piachu, poza 3 dziurkami nic więcej nie wyszło, jedna pod uszczelką tylnej bocznej szyby, jedna przy mocowaniu drzwi, oraz na mocowaniu duroplastu przedniego, po zaspawaniu przyszedł czas na podkłady
Całość pokryta WashPrimierem, następnie podkład akrylowy, na spód gruba warstwa baranka, pasowanie duroplastów, przy okazji problemy z pasowaniem drzwi i szczelinami, które się rozwiązały przy pomocy blaszek, kolejne 2 warstwy podkładu i ostateczny kolor, a całość w warunkach polowych
Poza jednym zaciekiem, dość paskudnym, którego postanowiłem nie usuwać w celu "oznaczenia" mojej pierwszej pracy lakierniczej, i cienką warstwą wew i w komorze silnika, która wyszła bardzo matowo, jestem cholernie zadowolony z lakierowania w warunkach polowych jak na moje pierwsze lakierowanie.
Całość wyszła bez morki, gdzieniegdzie wyszła mgiełka, ale po przeszlifowaniu i spolerowaniu wyszło całkiem spoczko...
Następnym problemem, już po lakierowaniu był krzywe drzwi, które spadły z trzepaka na którym były malowane, a co za tym idzie szyba nie chciała się domykać
W między czasie, wszystkie metalowe przedmioty, jak zawiasy tylnej klapy, trzymadła baku i akumulatora, śrubki, wkręty i inne duperele trafiły do cynkowania, aby wprowadzić trochę świeżości do całego projektu.
Kolejnym problemem który wyszedł już po lakierowaniu to kolidujący silnik z atrapą, który szerzej opisywałem na łamach forum...
Problem obszedłem, poprzez rozwiercenie mocowań i przepchnięciu silnika w stronę ściany grodziowej. Po tym zabiegu, ruszyłem dalej z montażem, nowe tuleje w zwrotnicach, odnowione amortyzatory, przesmarowane resory, nowe tłoczki, pompa, szczęki hamulcowe, nowe łożyska, nowe tuleje wahaczy, nowe gumy wahaczy tylnych, ogólnie wszystko, albo odnowione albo nowe w całym zawieszeniu, przejrzana maglownica, wyczyszczony gaźnik, nowy akumulator, nowa tapicerka i całość po 2 latach ujrzała światło dzienne, po problemach ze skrzynią, jej demontażem z auta, rozbiórce, przyczyną braku wstecznego biegu była zbyt napięta linka sprzęgła, teraz Trab, poza wyciekiem płynu hamulcowego z lewego przedniego koła, które już poprawiłem jest w pełni sprawny, przejechał już 220km po Łodzi i cieszy oczy przechodniów, a jego kolor jest taki, że nie ma osoby która by się nie obejrzała. Do całości brakuje tylko aluminiowych znaczków, żółtych halogenów, które zawitają na dniach, szarej kedry w listwach i szarych uszczelek z klinem, i deski starego typu z kwadratowym licznikiem, która jest w drodze, przy okazji szukam zabudowy kolumny kierowniczej starego typu
Zamiast ekonomizera zawitał obrotomierz, który wykonałem sam i sprawuje się bardzo dobrze oraz kilka innych nadprogramowych elementów, jak radio, głośniki na tylnej półce i wiatraczek na szybie.
Foto już po remoncie
Zdjęcia z przebiegu remontu pod linkami
https://picasaweb.google.com/1117152815 ... 45/TrabMoj
https://picasaweb.google.com/1117152815 ... abWrzesien
https://picasaweb.google.com/1117152815 ... TrabSilnik
https://picasaweb.google.com/1117152815 ... ghtSession
Z tego miejsca chciałbym gorąco podziękować Żbikowi, z ekipy Łódź, za info o aucie, Panadolowi, za odpuszczenie sobie jego zakupu, Qbs'owi za przyprowadzenia mi autka pod dom i odnalezienie problemu ze skrzynią, Kucharowi, za ogromną ilość porad, naprawę zwrotnic i pomoc w każdym momencie remontu oraz Wam drodzy użytkownicy za pomoc w rozwiązaniu problemów z moim złomem
Ostatnio zmieniony 2012-07-03, 18:07 przez mlodyellow, łącznie zmieniany 1 raz.
lubie
pozDDRo - Trabant, Wartburg, Simson, Mify, Qek, Barkas i T3
TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
-
- Posty: 286
- Rejestracja: 2012-05-17, 20:40
- Lokalizacja: Górzyca
-
- Posty: 288
- Rejestracja: 2011-06-09, 14:24
- Lokalizacja: Łódź-Bałuty
Bardzo, bardzo ładny Babant w Łodzi przybył Gratuluję!
Trabant 6o1.3 Staś Skończony!
Romet 1oo Henio oczekuje remontu
WFM M06 oczekuje remontu
CARTOON TRABANT KLUB POLSKA
Romet 1oo Henio oczekuje remontu
WFM M06 oczekuje remontu
CARTOON TRABANT KLUB POLSKA
no bardzo ładny.
świetny kolor lakieru
fajnie zagospodarowany bagażnik dachowy
świetny kolor lakieru
fajnie zagospodarowany bagażnik dachowy
Trabant 601 deluxe blue Borek
https://www.facebook.com/trabant.601.deluxe.blue.borek
https://www.facebook.com/trabant.601.deluxe.blue.borek
haha. rzeczywiście ktoś odkopał... i poszło.Wojciech pisze:Post z remontu z 2012 roku a dopiero teraz ludzie gratulują.
Trabant 601 deluxe blue Borek
https://www.facebook.com/trabant.601.deluxe.blue.borek
https://www.facebook.com/trabant.601.deluxe.blue.borek