problem z poziomem paliwa w 601-ce

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

kwadrat49
Posty: 44
Rejestracja: 2016-01-25, 23:44
Lokalizacja: Stary Wisnicz

problem z poziomem paliwa w 601-ce

Post autor: kwadrat49 »

Witam forumowiczow,
jak w temacie jest maly klopot z gaznikiem 601, ale do rzeczy,
otoz moja trabanciarska pasja zarazilem brata , kupil on trabiego z 1986r lecz nie na chodzie.
Poprzedni wlasciciel twierdzil ze 6 "mechanikow"go nie potrafilo uruchomic, mi zajelo to 20min,lecz pojawil sie problem z gaznikiem. Na zgaszonym silniku cieknie z niego paliwo,(plywak ok,zaworek iglicowy na sucho zamyka sie) gaznik regulowany wedlug instrukcji z forum, po odpaleniu pracuje ladnie przez 2min ,potem zaczyna mu brakowac paliwa I obroty rosna po czym gasnie. Po odczekaniu chwilki znowu zapala I problem sie powtarza.
Podejrzewalem przytkany kranik , wiec wyczyscilem go oraz zmienilem przewody ,paliwo leci normalnie lecz problem dalej jest.
Spedzilem nad nim ladnych kilka godz. I jak narazie z racji tego ,ze w domu jestem tylko na urlopach - PODDALEM SIE.
Lecz po kilku dniach problem znowu mnie nurtuje z racji tego ze nie lubie gdy jakis problem mnie przerasta, z tad szukam pomocy u was.Moze ktos z was mial juz taki problem.

Konczac posta dodam ze czytalem juz wypowiedzi z gaznikiem zwiazane I te objawy wskazuja mi na nieszczelny zaworek iglicowy I ograniczony doplyw paliwa do gaznika ,zaworek wymienie nastepnym razem ale gdzie jeszcze szukac blokady w doplywie paliwa?
Wspomozcie swiezaka wiedza odnosnie gaznikowych problemow, bo pomalu zniecheca mnie moja niemoc w tym temacie.
Ewentualnie odkupie caly gaznik (sprawny) bo ten to wyglada juz jakby go kowal regulowal a nie mechanik ,jest strasznie zmeczony. :( nawet nie wiem czy to jest taki gaznik jak ma byc ,jak wspomnialem wczesniej juz kilku znawcow w nim grzebalo I byc moze podmienili na inny. Ze zdjec na forum wydaje mi sie ze jest to gaznik 28HB1-1, trabant jest z 1986roku.
Chec nabycia zamieszcze tez w dziale gielda.
Awatar użytkownika
Wojciech
Posty: 577
Rejestracja: 2012-12-15, 22:47
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojciech »

Rozkręcałeś zaworek? Zobacz jak wygląda, jak dasz radę to porób fotki i wstaw. A najlepiej z miejsca kup nowy, chyba że chce Ci się bawić w szlifowanie i polerowanie(ja tak zawsze robiłem z braku laku, ale to żmudna robota).
kwadrat49
Posty: 44
Rejestracja: 2016-01-25, 23:44
Lokalizacja: Stary Wisnicz

Post autor: kwadrat49 »

[quote="Wojciech"]Rozkręcałeś zaworek? Zobacz jak wygląda, jak dasz radę to porób fotki i wstaw. A najlepiej z miejsca kup nowy, chyba że chce Ci się bawić w szlifowanie i polerowanie(ja tak zawsze robiłem z braku laku, ale to żmudna robota).[/quote
Zaworek oczywiscie rozkrecilem jako pierwszy I nie wygladal zle,tzn nie ma wyczowalnego progu itp. Tak jak opisalem na sucho zamyka ale czy kiedy jest skrecony z gaznikiem sie nie zacina ? Masz racje ze go trzeba wymienic przynajmniej jedna sprawa bedzie zalatwiona no chyba ze kupie caly gaznik. Czy 28HB 1-1 powinien byc w tym roczniku czy jakis inny? Pozostaje jeszcze sprawa niedoboru paliwa w gazniku, na wezyku zasilajacym jest jeszcze takie plastykowe cos , domyslam sie ze jest to ten economizer I czy on czasem nie jest przyczyna tego braku paliwa? Miales moze doswiadczenia z tym czyms? Czy mozna to ominac na probe?
Niestety fotek na chwile obecna nie moge zrobic poniewaz jestem juz po urlopie wiec tylko teoryzuje , wybaczcie. Kazda sugestia z waszej strony bedzie pomocna.
Z gory dziekuje za kazda podpowiedz.
magik
Posty: 1269
Rejestracja: 2011-05-06, 17:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: magik »

To nie jest problem z poziomem paliwa lecz z jego dopływem. Zdejmij wężyk i zobacz jak płynie paliwo od kranika do gaźnika. Prawdopodobnie musisz zdemontować bak i kranik i tam szukać przyczyny
Awatar użytkownika
Wojciech
Posty: 577
Rejestracja: 2012-12-15, 22:47
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojciech »

kwadrat49 pisze:Czy mozna to ominac na probe?
Ja np. w ogóle nie mam podpiętego ekonomizera więc śmiało próbuj, ale zacznij od tego co napisał magik.
kwadrat49
Posty: 44
Rejestracja: 2016-01-25, 23:44
Lokalizacja: Stary Wisnicz

Post autor: kwadrat49 »

Wojciech /magik dziekuje za zaiteresowanie I pomoc, kranik jak juz w pierwszym poscie pisalem zostal wyczyszczony ,jeszcze omine ten economizer tak dla pewnosci on I tak chyba nie dziala poprawnie bo swieci tylko jedna dioda, I sprawdze jak paliwo tym wezykiem plynie . Byc moze to wlasnie on ogranicza przeplyw.
domel999
Posty: 12
Rejestracja: 2015-12-29, 18:58
Lokalizacja: Grójec

Post autor: domel999 »

Czy przed ekonomizerem jest założony trójnik do odpowietrzania. ??
kwadrat49
Posty: 44
Rejestracja: 2016-01-25, 23:44
Lokalizacja: Stary Wisnicz

Post autor: kwadrat49 »

Tak, i jest drożny, sprawdzałem
magik
Posty: 1269
Rejestracja: 2011-05-06, 17:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: magik »

kanaliki w kraniku posprawdzane ?

[ Dodano: 2016-06-18, 09:48 ]
i dziurka, w korku paliwa
kwadrat49
Posty: 44
Rejestracja: 2016-01-25, 23:44
Lokalizacja: Stary Wisnicz

Post autor: kwadrat49 »

Kanaliki tak, ale dziurka w korku nie. Nawet o tym nie myślałem ,słuszna uwaga
Odpowiedz