Szlif na pierwszy nadwymiar

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

Awatar użytkownika
Dobrzyn
Posty: 425
Rejestracja: 2011-03-01, 16:20
Lokalizacja: Zduńska Wola

Szlif na pierwszy nadwymiar

Post autor: Dobrzyn »

Witam!
Mój silnik 1.3 trochę kuleje. Na gładzi cylindra są wżery, a oprócz tego po rozgrzaniu na wolnych obrotach świeci kontrolka oleju. Chciałbym zrobić z tym porządek, a ponieważ w garażu leży jeszcze motor 1.1 chciałbym zrobić z tym porządek. Koncepcja jest taka, żeby użyć bloku od 1.1 i wrzucić do niego bebechy od 1.3. Chciałbym zrobić szlif wału i dać nowe panewki, oraz szlif cylindrów na pierwszy nadwymiar. Pytanie brzmi, czy przy takim szlifie trzeba też wymieniać tłoki na nadwymiarowe, czy wystarczą tylko nowe pierścienie? Czy szlif wału też jest konieczny?
Trabant 6o1.3 Staś Skończony!
Romet 1oo Henio oczekuje remontu
WFM M06 oczekuje remontu
CARTOON TRABANT KLUB POLSKA
Mihó
Posty: 115
Rejestracja: 2014-07-15, 23:02
Lokalizacja: PZ

Post autor: Mihó »

Niektórzy tylko polerują wał.
Niektórzy robią szwedzki remont, czyli wymiana pierścieni bez szlifu. Jeśli szlif na nadwymiar to tylko z wymianą tłoków
Trabant 1.1 Universal
Vectra B 1.8 >500kkm
Pontiac Trans Sport 3.8
Opel Corsa GSI
Awatar użytkownika
Dobrzyn
Posty: 425
Rejestracja: 2011-03-01, 16:20
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: Dobrzyn »

Tak myślałem. Pora więc rozebrać stare 1.1 i przyjrzeć się gładziom i średnicom cylindrów. Bo pakowanie 1400zł w nadwymiarowe tłoki nie jest miłą perspektywą
Trabant 6o1.3 Staś Skończony!
Romet 1oo Henio oczekuje remontu
WFM M06 oczekuje remontu
CARTOON TRABANT KLUB POLSKA
Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Kuzyn353 »

Przeszukałem allegro ale to czego szukałem już się nie wyświetla. Nowy blok VW, słupek z wałem 1,3 był wystawiony jeszcze w styczniu za 580zł. Wyświetliło się tylko w wynikach google ale otworzyć się już nie da.
Może ktoś jeszcze wykopie podobne znalezisko.
Awatar użytkownika
Dobrzyn
Posty: 425
Rejestracja: 2011-03-01, 16:20
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: Dobrzyn »

Mam jeszcze nadzieję, że mój mechanik ma ciągle jeszcze blok o którym dawno temu mi mówił. I że nie będzie chciał za niego miliona ;)
BTW dla potomnych. Nowe tłoki ze sworzniami i pierścieniami w ASO VW kosztują bagatelka 900zł brutto. I nie są już produkowane. Zostają zamienniki po ok 350zł
Trabant 6o1.3 Staś Skończony!
Romet 1oo Henio oczekuje remontu
WFM M06 oczekuje remontu
CARTOON TRABANT KLUB POLSKA
Odpowiedz