bimetal

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

ajzon
Posty: 20
Rejestracja: 2015-06-15, 15:58
Lokalizacja: Toruń

bimetal

Post autor: ajzon »

jak w temacie, chodzi o płytkębimetalową w gaźniku. Jak sprawdzić czy jest sprawna ewentualnie gdzie jeszcze można taką kupić i jaka jest jej prawidłowa nazwa? czy można jakoś zmdernizować owe ssanie w 1.1??
PS jaka jest jej nazwa po niemiecku , to może znaje ją na ebay,de

Dzięki
Awatar użytkownika
Spejson
Posty: 138
Rejestracja: 2015-09-01, 19:55
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: Spejson »

Podłącz na krótko do akumulatora. Kabel do + obudowa blaszki do masy. Powinna grzać błyskawicznie. Z tego co wiem blaszka powinna pasowac od Skody Favorit, Golfa II 1.3
601s Deluxe '90
1.1 Universal '91
Niewiadow N126d
IFA HP-400
Awatar użytkownika
benchi
Posty: 84
Rejestracja: 2014-04-15, 06:57
Lokalizacja: J-L

Post autor: benchi »

Mam jakby co kilka gaźników na części.
Awatar użytkownika
GrzegorzB
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1387
Rejestracja: 2011-02-09, 13:17
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: GrzegorzB »

Bimetal jest odpowiedzialny za sterowanie ssaniem, nie za grzanie,
do grzania służy "jeż" w kolektorze dolotowym.

Jeśli podmienisz element to ok, spotkałem się też z przeróbką ssania na ręczne - sterowane linką, lecz chyba lepiej zostać przy oryginale?
GrzegorzB, Kraków
Trabi 1.1 KR__601
QEK HP500.83 "NRD"
CARTOON TRABANT KLUB POLSKA
Awatar użytkownika
Spejson
Posty: 138
Rejestracja: 2015-09-01, 19:55
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: Spejson »

Bimetal podgrzewa sprężynę spiralną przepustnicy ssania.
601s Deluxe '90
1.1 Universal '91
Niewiadow N126d
IFA HP-400
Mihó
Posty: 115
Rejestracja: 2014-07-15, 23:02
Lokalizacja: PZ

Post autor: Mihó »

Ręczne ssanie nie jest takie złe. Za 5 lat będzie służyło jako skuteczne zabezpieczenie przeciwkradzieżowe. Zostawisz otwarte auto z kluczykami na ulicy. Gimby ssania nie znajo
Trabant 1.1 Universal
Vectra B 1.8 >500kkm
Pontiac Trans Sport 3.8
Opel Corsa GSI
Awatar użytkownika
GrzegorzB
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1387
Rejestracja: 2011-02-09, 13:17
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: GrzegorzB »

Spejson pisze:Bimetal podgrzewa sprężynę spiralną przepustnicy ssania.
Od strony gaźnika znajduje się grzałka 14,4 W zasilana razem z "jeżem", jest to podgrzewanie automatyki startowej czyli ssania, sprężyna bimetalowa ma za zadanie sterowanie tą automatyką, jest podgrzewana najpierw przez tą grzałkę, a potem przez płyn w układzie chłodzenia. Bimetal jest elementem sterującym, nie grzewczym.
GrzegorzB, Kraków
Trabi 1.1 KR__601
QEK HP500.83 "NRD"
CARTOON TRABANT KLUB POLSKA
Awatar użytkownika
Spejson
Posty: 138
Rejestracja: 2015-09-01, 19:55
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: Spejson »

Ok, teraz kapuje. Dzięki za słowa wyjaśnienia.
601s Deluxe '90
1.1 Universal '91
Niewiadow N126d
IFA HP-400
Odpowiedz