Półosie i przeguby.
Moderator: Mod Team
Średnio. Jest ciut za gruby - trzeba było go delikatnie podciąć. Problem w tym, że wymiar jest mocno nietypowy - stąd problem z zakupem. Ale myślę że taki mod wyjdzie łożysku na dobre
Trabant 6o1.3 Staś Skończony!
Romet 1oo Henio oczekuje remontu
WFM M06 oczekuje remontu
CARTOON TRABANT KLUB POLSKA
Romet 1oo Henio oczekuje remontu
WFM M06 oczekuje remontu
CARTOON TRABANT KLUB POLSKA
Ja również odświeżam - czy oryginalna półoś lewa różni sie czymś od prawej w 1.1 czy są identyczne?
I jeszcze jedno - gdybym miał do wymiany łożysko wyjściowe ze skrzyni to da się to zrobić bez jej wyjmowania z auta?
Coś mi okropinie rytmicznie jęczy podczas jazdy (w rytm obrotów kół - im szybciej tym głośniej, na luzie też), jak go kupiłem to jęczało tak po cichu, ale teraz to powyżej 70km/h nie idzie wytrzymać. Może to któryś przegub, ale może być też niestety skrzynia.
I jeszcze jedno - gdybym miał do wymiany łożysko wyjściowe ze skrzyni to da się to zrobić bez jej wyjmowania z auta?
Coś mi okropinie rytmicznie jęczy podczas jazdy (w rytm obrotów kół - im szybciej tym głośniej, na luzie też), jak go kupiłem to jęczało tak po cichu, ale teraz to powyżej 70km/h nie idzie wytrzymać. Może to któryś przegub, ale może być też niestety skrzynia.
Trabant 1.1 limousine 1991
papieju, jesteś pewny, że w Wartburgu nie są rozpinane przeguby od półosi? Brzmi to dość nieprawdopodobnie a w książce nie chce mi się sprawdzać.
br143, zewnętrzne przeguby w 601 i 1,1 są takie same. Wewnętrzne są inne. Te do polówki zaadoptujesz od skody Favorit. Opisane gdzieś w temacie wcześniej.
br143, zewnętrzne przeguby w 601 i 1,1 są takie same. Wewnętrzne są inne. Te do polówki zaadoptujesz od skody Favorit. Opisane gdzieś w temacie wcześniej.
nie są takie same.Kuzyn353 pisze:br143, zewnętrzne przeguby w 601 i 1,1 są takie same.
jednak w późniejszych 601 zrobili również kulkowe, które pasują do polówki, ale nie są takie same
pozDDRo - Trabant, Wartburg, Simson, Mify, Qek, Barkas i T3
TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
Wiem, że odgrzewam stary temat, ale zna ktoś moze wymiary uszczelniaczy przy szklankach? Nie zawracałbym Wam głowy, ale trabant stoi na kanale 50km ode mnie i nie mam jak zmierzyć. Muszę jechać w niedzielę i założyć nowe. Z góry dzieki
[ Dodano: 2014-10-28, 14:39 ]
Znalezione:
wymiary uszczelniacza skrzyni (półosi): 40 x 52 x 9
[ Dodano: 2014-10-28, 14:39 ]
Znalezione:
wymiary uszczelniacza skrzyni (półosi): 40 x 52 x 9
Trabant 1.1 LPG sedan
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 2016-11-28, 17:51
Re: Półosie i przeguby.
Witam serdecznie, chciałbym podpiąć się do tematu lecz w sprawie trabanta 601, sprawa dotyczy krzyżaka półosi wraz z kielichem (przegub wewnętrzny), czy jest szansa gdzieś dostać takie krzyżaki? wymiar dość nietypowy, bardzo małe wartości, ewentualnie czy pasuje może od jakiegoś innego samochodu? lub czy jest mozliwość demontażu kielichów i zastąpienie ich innymi, nie miałem jeszcze do czynienia z rozbieraniem skrzyni itp więc nie znam dokładnie anatomii, proszę o podpowiedź fachowców
Re: Półosie i przeguby.
Pietrek 102 zmierz jakie z wymiary tego przegubu , podrzuc fotke . Mam trochę tych przegubów może pomogę :-)
Trabant 1.1 1991 rok
Odbudowa od podstaw
Progres pracy : 80%
Odbudowa od podstaw
Progres pracy : 80%
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 2016-11-28, 17:51
Re: Półosie i przeguby.
wymiary jakie pamitam, krzyzak nachodzi na półoś fi21mm, krzyżak ma otwór na 20 zębów, rolka krzyzaka ma srednice ok 25mm, cala szklanka przegubu wewnetrznego ma srednicedr 57mm, dlugosc prawej polosi ok 680mm, wieloklin przegubu zewnetrznego ma srednice 22mm i 22 zęby
Edytowany: przekopałem sieć w poszukiwaniu czy te kielichy wewnetrznych przegubow da sie wyjac, jednak sie nie da z zewnatrz i szkoda zachodu, zwyczajnie trzeba zastosowac oryginalne krzyzaki, z tym juz jakos sobie poradze, bo szukajac od zadnego innego samochodu nie pasuja
Edytowany: przekopałem sieć w poszukiwaniu czy te kielichy wewnetrznych przegubow da sie wyjac, jednak sie nie da z zewnatrz i szkoda zachodu, zwyczajnie trzeba zastosowac oryginalne krzyzaki, z tym juz jakos sobie poradze, bo szukajac od zadnego innego samochodu nie pasuja
Re: Półosie i przeguby.
Czytam temat i nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi ...
Więc zadaję pytanie ponownie do kogoś kto fizycznie zastosował :
JAKI ZAMIENNIK PRZEGUBU ZEWNĘTRZNEGO PASUJE DO TRABANTA 601 (NOWY TYP)?
CZY PODOBNIE JAK W 1,1 TRZEBA PRZEROBIĆ ROWEK NA ZABEZPIECZENIE?
Więc zadaję pytanie ponownie do kogoś kto fizycznie zastosował :
JAKI ZAMIENNIK PRZEGUBU ZEWNĘTRZNEGO PASUJE DO TRABANTA 601 (NOWY TYP)?
CZY PODOBNIE JAK W 1,1 TRZEBA PRZEROBIĆ ROWEK NA ZABEZPIECZENIE?
Całe życie z 2 T
Re: Półosie i przeguby.
Czy ktoś może już toczył półosie pod zabezpieczenie ? W jak głęboko powinna siedzieć półoś, ew. ile od końca należy naciąć rowek ?
Trabant 1.1 Universal
Vectra B 1.8 >500kkm
Pontiac Trans Sport 3.8
Opel Corsa GSI
Vectra B 1.8 >500kkm
Pontiac Trans Sport 3.8
Opel Corsa GSI