Trabant 601

Moderator: Mod Team

bobas
Posty: 152
Rejestracja: 2011-05-26, 13:50
Lokalizacja: wroclaw

Post autor: bobas »

Jest to możliwe rocznikowo, co do różnicy w budzie, a podwoziem.Chociażby dla tego że jeżeli buda uległa jakiemuś poważnemu wypadku. I nie można było w jakiś sposób naprawić, to z tego co wiem można było takom budę nowszego typu zamówić w polmozbycie .Informacje posiadam od kolegi, starszego pana trabanciarza,który miał podobnom sytuacje i opowiadał że, było to możliwe. Polmozbyt ściągał całą budę z niemiec, gdy dany element nie był dostępny na wymianę lub naprawa konstrukcji była zbyt kosztowna. Dla tego jest taka duża rozbieżność w rocznikach.Trabant mugl też długo stać jako rozbity w jakimś garażu i czekać na poskladanie do kupy. Właściciel nie chciał się go pozbyć i czekał w garażu,aż się nim ktoś zajmie. Stąd buda z roku 1989.Tak samo z silnikiem, mugl być stary do 1990,a potem wymieniony na 1990r.Jak popatrzycie na dowód rejestracyjny to jest to nowszy dowód z chologramami, a ten pierwszy jest papierowy z 1966r. Ja mam taki ,bo jedno z mojich aut jest z 1969r .
baka trabant 601 69r ,trabant 601 deluxe 91r (pink panter).
Awatar użytkownika
filton5
Posty: 39
Rejestracja: 2013-10-25, 15:17
Lokalizacja: Łódź

Post autor: filton5 »

Trochę postępów. Trabi ma zrobione hamulce od podstaw, tzn. nowe szczęki, cylinderki, przewody. Nowa pompa hamulcowa, nowa linka ręcznego. Wreszcie ten samochód hamuje. Na wiosnę planuję lakier jasny beż.
Niebawem wrzucę zdjęcia.

Teraz pytanie. Da się zdjąć blokadę z ręcznego tzn. żeby zlikwidować przycisk aby się nie blokował tylko chodził swobodnie góra-dół?
Z góry dziękuję.
Awatar użytkownika
Szumi
Posty: 193
Rejestracja: 2012-12-17, 23:14
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Szumi »

Spiłuj zęby na których sie blokuje
Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Kuzyn353 »

Trytytką
A na poważnie, to nie psuj
komoon
Posty: 145
Rejestracja: 2011-05-07, 09:54
Lokalizacja: Kraków

Post autor: komoon »

jak chcesz latać bokami, to sobie załóż na tył pneumanty diagonalne i dobij do 4 atmosfer. Wrażenia gwarantowane. :lol:
Jeden LUD!
Awatar użytkownika
J.J.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1478
Rejestracja: 2011-03-05, 11:33
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: J.J. »

filton5 pisze:Da się zdjąć blokadę z ręcznego tzn. żeby zlikwidować przycisk aby się nie blokował tylko chodził swobodnie góra-dół?
wykręć guzik i wyciągnij drucik.
pozDDRo - Trabant, Wartburg, Simson, Mify, Qek, Barkas i T3 :)

TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
Kris_gdy
Posty: 11
Rejestracja: 2012-03-14, 14:51
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Kris_gdy »

Wciśnij guzik głęboko, podnieś zapadkę blokującą (tę przy zębatce) i puść guzik.
Guzik z prętem powinny wyjść, pozostaje zblokować ową zapadkę.
Awatar użytkownika
filton5
Posty: 39
Rejestracja: 2013-10-25, 15:17
Lokalizacja: Łódź

Post autor: filton5 »

Witajcie, wracam po ponad roku nieobecności. Trabant prawie skończony, zostały do założenia odrestaurowane felgi wraz z nowymi oponami i dach do pomalowania na biało oraz kilka mniej ważnych elementów.
Poniżej zdjęcia z przebiegu prac.

https://drive.google.com/open?id=0B2U2c ... EF5X1FlTWs

https://drive.google.com/open?id=0B2U2c ... G5WRFJiUVE

Na poniższych zdjęciach oba ,,okulary" oraz felgi nie są jeszcze odrestaurowane, gdyż chęć jazdy była większa niż chęć działania. W efekcie jednego dnia bez najmniejszego problemu zrobiliśmy 140 kilometrów. Byłem naprawdę meega zadowolony z tego dnia :D :D :D :D

https://drive.google.com/open?id=0B2U2c ... DZNQWI4YkE

W przeciągu dwóch tygodni postaram się wrzucić zdjęcia z założonymi polakierowanymi kołami oraz okularami. W międzyczasie została założona deska rozdzielcza starego typu polakierowana na biało, aczkolwiek jeszcze nie zrobiłem zdjęcia.
Awatar użytkownika
JSM
Posty: 62
Rejestracja: 2015-08-30, 11:29
Lokalizacja: wlkp

Post autor: JSM »

Nie będzie on miał zderzaka z tyłu?
Awatar użytkownika
filton5
Posty: 39
Rejestracja: 2013-10-25, 15:17
Lokalizacja: Łódź

Post autor: filton5 »

Dzisiaj odebrałem felgi wraz z nowymi oponami i prezentują się tak:

https://drive.google.com/open?id=0B2U2c ... khyWEhfU3M

Dodano: 2016-07-29, 17:29
[quote="JSM"]Nie będzie on miał zderzaka z tyłu?[/quote]

Nie będzie miał dopóty, dopóki nie uda mi się kupić zderzaków spiczastych :)
Awatar użytkownika
filton5
Posty: 39
Rejestracja: 2013-10-25, 15:17
Lokalizacja: Łódź

Re: Trabant 601

Post autor: filton5 »

Dodaję zdjecia z ostatnich prac. Brakuje mi tylko kosy pod przedni zderzak. Niebawem zmieniam kierownicę. Trabant ostatnio dostał całkowicie nową, porządnie zrobioną instalację elektryczną, nowe klosze tylnych lamp, porobione zostały zaprawki w podłodze. W najbliższym czasie planuję okleić lampy na żółto i oddać auto do Custom Factory na lekkie obniżanie co by się lepiej asfaltu kleił. A, jeszcze maglownicę wymieniłem.
Załączniki
DSC08006.JPG
DSC08006.JPG (25.78 KiB) Przejrzano 11659 razy
DSC08010.JPG
DSC08010.JPG (33.61 KiB) Przejrzano 11659 razy
DSC08000.JPG
DSC08000.JPG (49.65 KiB) Przejrzano 11659 razy
Odpowiedz