Trabant 601 1989 Panamagrun
Moderator: Mod Team
Trabant 601 1989 Panamagrun
Witam,
Chciałbym przedstawić mojego Trabanta 601 z 1989 roku. Kupiony wczoraj, w sumie przez przypadek, bo nie szukałem Trabanta, ale był blisko więc tak wyszło, że kupiłem. Trabant długo stał, ale w tej chwili jest na chodzie, tylko muszę się zająć hamulcami. Plan jest, żeby doprowadzić go do stanu używalności, nie przewiduję większych modyfikacji, odstępstw od oryginału. Jak na razie to go umyłem i trochę przepolerowałem .
Chciałbym przedstawić mojego Trabanta 601 z 1989 roku. Kupiony wczoraj, w sumie przez przypadek, bo nie szukałem Trabanta, ale był blisko więc tak wyszło, że kupiłem. Trabant długo stał, ale w tej chwili jest na chodzie, tylko muszę się zająć hamulcami. Plan jest, żeby doprowadzić go do stanu używalności, nie przewiduję większych modyfikacji, odstępstw od oryginału. Jak na razie to go umyłem i trochę przepolerowałem .
Ostatnio zmieniony 2018-05-05, 12:32 przez tomek458, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Trabant 601 1989
Myslalem ze to dwa rozne auta
Re: Trabant 601 1989
Witamy
Miło powitać kogoś, kto nie przeszedł obojętnie i uległ trabantowemu urokowi. Maszyna wygląda całkiem dobrze, drzemie w niej potencjał
Miło powitać kogoś, kto nie przeszedł obojętnie i uległ trabantowemu urokowi. Maszyna wygląda całkiem dobrze, drzemie w niej potencjał
Znów wędrujemy ciepłym krajem,
malachitową łąką morza.
Ptaki powrotne umierają
wśród pomarańczy na rozdrożach...
malachitową łąką morza.
Ptaki powrotne umierają
wśród pomarańczy na rozdrożach...
Re: Trabant 601 1989
Dobrze powiedziane " drzemie w niej potencjał " Proponuję koledze zrobić mu nowe felgi, piaskowanie i malowanie, następnie biały dach, wtedy na pewno zacznie ciągnąć oko
Re: Trabant 601 1989
Narożniki plastikowe zderzaków potraktuj opalarką a zrobią się bardzo ładne czarne a nie siwe. Tylko z pewnej odległości abyś nie stopił
Re: Trabant 601 1989
A ja, w przeciwieństwie do poprzednika, felgi proponuję wyczyścić a lakier zostawić w spokoju. Na zdjęciach prezentuje się bardzo ładnie. To po polerce wyszły takie plamy czy to jedynie odbicia?
Poszukuję kontaktu z panem inż. Stefanem Smoliczem lub książki "Moje Trabanty 1963-2000" jego autorstwa. Osoby mogące mi pomóc proszone są o kontakt przez PW lub gdziekolwiek na forum.
Re: Trabant 601 1989
Rzeczywiście kolega ma rację, na początek można spróbować felgi doczyścić i zobaczyć co z tego wyjdzie. Na początek proponuję użycie pasty ULTRA - CUT.
Re: Trabant 601 1989
Jak dla mnie Trabant w oryginale ze śladami eksploatacji to cud miód i orzeszki. Bardzo fajny egzemplarz, nawet mamy w tym samym kolorze
Re: Trabant 601 1989 Panamagrun
Zacznie hamowac po co kupiles 3 balwanki?
Re: Trabant 601 1989
Po co mękolić się z pastami, wystarczy deko rozrobionego z wodą Dimmer'a i spryskanie felg. Po czym należy dobrze spłukać, bo dimma jest żrący.
Niezbędnie zmierz sobie zużycie bębnów po demontażu, czasem ich średnica może być poza granicą (202mm). Może się okazać, że zaplecze części zamiennych z fotografii jest tylko namiastką (U mnie się potoczyło... dodatkowo trzeba było rurki, bębny - tym Węgierskim, z Mar-Gut trzeba stoczyć rant o 2-3mm jeżeli mają być na przód).
Znów wędrujemy ciepłym krajem,
malachitową łąką morza.
Ptaki powrotne umierają
wśród pomarańczy na rozdrożach...
malachitową łąką morza.
Ptaki powrotne umierają
wśród pomarańczy na rozdrożach...
Re: Trabant 601 1989 Panamagrun
Pasta koledzy dodatkowo nabłyszcza i usuwa zabrudzenia np. ze smoły itp. Ale widzę, że koledzy wiedzą lepiej więc już się nie udzielam.
Re: Trabant 601 1989 Panamagrun
Po prostu jaki sens męczyć się z pastą przy felgach skoro to nie są zbyt płaskie powierzchnie i dużo zakamarków, lepiej faktycznie dimer, spryskać, przelecieć gąbką i po sprawie
A czego dimer nie ruszy to i pasta nic nie da
A czego dimer nie ruszy to i pasta nic nie da
-
- Posty: 118
- Rejestracja: 2012-01-12, 06:44
- Lokalizacja: Rybnik
Re: Trabant 601 1989 Panamagrun
Mam uwage dot. filtra paliwa. Jeśli jest to zwykły filtr do benzyny, to po jakimś czasie może ci zacząć samochodem szarpać bo się filtr zaklei mieszanką i nie będzie przepuszczał paliwa do gaźnika. Większość osób jeździ jak fabryka wypuściła - bez.
Fajny kolorek :]a to mój też Panamagrun ale dobierany na nowo w "naszych czasach"
Fajny kolorek :]a to mój też Panamagrun ale dobierany na nowo w "naszych czasach"
Powrót po wielu latach nieobecności
601 - 1989r
Qek Junior 1978 r.
601 - 1989r
Qek Junior 1978 r.
Re: Trabant 601 1989 Panamagrun
Sprawę filtra paliwa przerabiałem, przydaje się, bo siatka przed kranikiem zwykle już nie istnieje. Jest tylko jedna ważna rzecz. Papierowy nie zdał u mnie egzaminu, bo paliwo nie dawało rady zaczynać przez niego płynąć. Kiedy już zaciągnąłem mieszanki "ustnie" to wszystko było dobrze, ale gdy nastąpił moment przełączenia na rezerwę to filtr się zapowietrzał i znów trzeba było wesprzeć grawitację. Co ciekawe, w motorowerze taki efekt nie występuje, podejrzewam, że jest tak z racji znacznie większej długości i mniejszego nachylenia przewodów paliwowych w Trabancie (w przeciwieństwie do prawie pionowych w motorowerze). Wymiana na filtr siatkowy (tzw. "do diesla") pomogła, od tego czasu nie ma żadnych problemów.
Poszukuję kontaktu z panem inż. Stefanem Smoliczem lub książki "Moje Trabanty 1963-2000" jego autorstwa. Osoby mogące mi pomóc proszone są o kontakt przez PW lub gdziekolwiek na forum.