Dobór tłoków do cylindrów
Moderator: Mod Team
Dobór tłoków do cylindrów
Witam po dłuuuugiej przewie
Otóż stałem się ostatnio posiadaczem 601. W papierze 66, w budzie trochę nakombinowane, ale do odkręcenia. Do rzeczy.
Otóż kupiłem wczoraj nowe cylindry. Grupa selekcyjna żółty / czarny, czyli 71,994...71,999. Nie muszę mówić, że szukam do nich tłoków. Tylko powiedzcie mi jakich mam szukać? Mahle robi tłoki i może bym je nabył, ale ich średnica to 72,00. W internetach pojawiają się też inne, przeróżne. Tylko co kupić. A może ktoś ma takie tłoki? Z tego co zrozumiałe u Skurskiego, to powinienem szukać 71,98 czarny. Pomożecie?
Otóż stałem się ostatnio posiadaczem 601. W papierze 66, w budzie trochę nakombinowane, ale do odkręcenia. Do rzeczy.
Otóż kupiłem wczoraj nowe cylindry. Grupa selekcyjna żółty / czarny, czyli 71,994...71,999. Nie muszę mówić, że szukam do nich tłoków. Tylko powiedzcie mi jakich mam szukać? Mahle robi tłoki i może bym je nabył, ale ich średnica to 72,00. W internetach pojawiają się też inne, przeróżne. Tylko co kupić. A może ktoś ma takie tłoki? Z tego co zrozumiałe u Skurskiego, to powinienem szukać 71,98 czarny. Pomożecie?
Trabant 6o1.3 Staś Skończony!
Romet 1oo Henio oczekuje remontu
WFM M06 oczekuje remontu
CARTOON TRABANT KLUB POLSKA
Romet 1oo Henio oczekuje remontu
WFM M06 oczekuje remontu
CARTOON TRABANT KLUB POLSKA
Re: Dobór tłoków do cylindrów
Idź do szlifierza z conajmniej 30 letnim stażem powinien pomóc. Polecam Pana Mostowego z Poznania
Re: Dobór tłoków do cylindrów
w tych czasach to juz trudno trafić komplet do grupy, najprościej kupić tłoki nominalne i podhonowac delikatnie na dobry wymiar, 3 setki luzu tłok cylinder i setka na zamku pierścieni, no i broń boże żadne motirexy, tylko DDRy i najlepiej te szare grafitowane. Jeśli to ma być 66 to pełne tłoki bez podcięć a co za tym idzie dłuższe sworznie o które też b ciężko.
Re: Dobór tłoków do cylindrów
Tak właśnie myślałem, dzięki
Co do tłoków - nie będę szukał pełnych, tym bardziej że cylindry mam 88. Chcę iść w oryginał, ale bez przesady
Planuję kupić tłoki Mahle, bo widzę że mają nominały w ofercie. Chyba, że wykopię gdzieś te szare
Co do tłoków - nie będę szukał pełnych, tym bardziej że cylindry mam 88. Chcę iść w oryginał, ale bez przesady
Planuję kupić tłoki Mahle, bo widzę że mają nominały w ofercie. Chyba, że wykopię gdzieś te szare
Trabant 6o1.3 Staś Skończony!
Romet 1oo Henio oczekuje remontu
WFM M06 oczekuje remontu
CARTOON TRABANT KLUB POLSKA
Romet 1oo Henio oczekuje remontu
WFM M06 oczekuje remontu
CARTOON TRABANT KLUB POLSKA
- zaściankowy
- Posty: 229
- Rejestracja: 2011-05-15, 16:01
- Lokalizacja: LC LU LUB
- Kontaktowanie:
Re: Dobór tłoków do cylindrów
A z ciekawości: ile taka przyjemność srebrników złotych polskich kosztuje? - mam na myśli te Mahle.
Ponoć jazda trabantem jest jak seks bez zabezpieczenia
kiedyś: TadeK, 2T, 1990 r. sedan (Spłonął pod Oleśnicą)
Rysiek, 2T, 1982, kombi
dziś: KRzyś, 2T, 1985, sedan
a na co dzień: Lancia Musa 1.3 M-Jet i Micra k11 1.3
kiedyś: TadeK, 2T, 1990 r. sedan (Spłonął pod Oleśnicą)
Rysiek, 2T, 1982, kombi
dziś: KRzyś, 2T, 1985, sedan
a na co dzień: Lancia Musa 1.3 M-Jet i Micra k11 1.3
Re: Dobór tłoków do cylindrów
Nie zdążyłem zacząć szukać i pewnie szukał nie będę, bo dziś, wśród przyczepy części które przywiozłem znalazły się... Tłoki 71.98 wraz z pierścieniami i sworzniami jeden z czarnej, drugi z białej grupy selekcyjnej. Co do tych mahle to podejrzewam, że w dobrym sklepie są do ściągnięcia
Trabant 6o1.3 Staś Skończony!
Romet 1oo Henio oczekuje remontu
WFM M06 oczekuje remontu
CARTOON TRABANT KLUB POLSKA
Romet 1oo Henio oczekuje remontu
WFM M06 oczekuje remontu
CARTOON TRABANT KLUB POLSKA
- kamil.koza88
- Posty: 155
- Rejestracja: 2016-01-09, 23:13
- Lokalizacja: Toruń
Re: Dobór tłoków do cylindrów
Hej, najlepiej jakbyś miał 2 tłoki w tym samym rozmiarze, chodzi o to, żeby masy wirujące się zgadzały.
A wracając do tłoków z motirexu, co z nimi jest nie tak, że wszyscy tak na nie psioczą?
A wracając do tłoków z motirexu, co z nimi jest nie tak, że wszyscy tak na nie psioczą?
Re: Dobór tłoków do cylindrów
:
1. Materiał oryginalnie AK 20 - teraz nie wiadomo co
2. obróbka, znaczy brak obróbki cieplnej.
W efekcie przy wyższych prędkościach (temp, obroty) tłoki puchną i się zacierają.
1. Materiał oryginalnie AK 20 - teraz nie wiadomo co
2. obróbka, znaczy brak obróbki cieplnej.
W efekcie przy wyższych prędkościach (temp, obroty) tłoki puchną i się zacierają.
Całe życie z 2 T
- kamil.koza88
- Posty: 155
- Rejestracja: 2016-01-09, 23:13
- Lokalizacja: Toruń
Re: Dobór tłoków do cylindrów
A nie wystarczy dać po prostu luźniejszego pasowania o 2 setki, tak jak się to robi w np w rallycrossie, żeby właśnie uniknąć zacierania? Tak robili między innymi Niemcy, którzy startowali chociażby w Toruniu w lidze na przełomie lat 2000 w klasie pojemności maluchów.
Ja u siebie zrobiłem właśnie pasowanie 0,05 mm (tłoki motirexowe, na tamtą chwilę nic innego nie znalazłem) i zobaczymy jak to będzie chodziło. Z doświadczenia przy składaniu różnych silników (nie tylko do dupowożenia) wiem, że takie pasowanie się sprawdza.
Ja u siebie zrobiłem właśnie pasowanie 0,05 mm (tłoki motirexowe, na tamtą chwilę nic innego nie znalazłem) i zobaczymy jak to będzie chodziło. Z doświadczenia przy składaniu różnych silników (nie tylko do dupowożenia) wiem, że takie pasowanie się sprawdza.