Dobór tłoków do cylindrów

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

Awatar użytkownika
Dobrzyn
Posty: 425
Rejestracja: 2011-03-01, 16:20
Lokalizacja: Zduńska Wola

Dobór tłoków do cylindrów

Post autor: Dobrzyn »

Witam po dłuuuugiej przewie :)
Otóż stałem się ostatnio posiadaczem 601. W papierze 66, w budzie trochę nakombinowane, ale do odkręcenia. Do rzeczy.
Otóż kupiłem wczoraj nowe cylindry. Grupa selekcyjna żółty / czarny, czyli 71,994...71,999. Nie muszę mówić, że szukam do nich tłoków. Tylko powiedzcie mi jakich mam szukać? Mahle robi tłoki i może bym je nabył, ale ich średnica to 72,00. W internetach pojawiają się też inne, przeróżne. Tylko co kupić. A może ktoś ma takie tłoki? Z tego co zrozumiałe u Skurskiego, to powinienem szukać 71,98 czarny. Pomożecie?
Trabant 6o1.3 Staś Skończony!
Romet 1oo Henio oczekuje remontu
WFM M06 oczekuje remontu
CARTOON TRABANT KLUB POLSKA
eda90
Posty: 245
Rejestracja: 2017-03-19, 18:40
Lokalizacja: Poznań

Re: Dobór tłoków do cylindrów

Post autor: eda90 »

Idź do szlifierza z conajmniej 30 letnim stażem powinien pomóc. Polecam Pana Mostowego z Poznania
magik
Posty: 1269
Rejestracja: 2011-05-06, 17:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dobór tłoków do cylindrów

Post autor: magik »

w tych czasach to juz trudno trafić komplet do grupy, najprościej kupić tłoki nominalne i podhonowac delikatnie na dobry wymiar, 3 setki luzu tłok cylinder i setka na zamku pierścieni, no i broń boże żadne motirexy, tylko DDRy i najlepiej te szare grafitowane. Jeśli to ma być 66 to pełne tłoki bez podcięć a co za tym idzie dłuższe sworznie o które też b ciężko.
Awatar użytkownika
Dobrzyn
Posty: 425
Rejestracja: 2011-03-01, 16:20
Lokalizacja: Zduńska Wola

Re: Dobór tłoków do cylindrów

Post autor: Dobrzyn »

Tak właśnie myślałem, dzięki :)
Co do tłoków - nie będę szukał pełnych, tym bardziej że cylindry mam 88. Chcę iść w oryginał, ale bez przesady ;)
Planuję kupić tłoki Mahle, bo widzę że mają nominały w ofercie. Chyba, że wykopię gdzieś te szare
Trabant 6o1.3 Staś Skończony!
Romet 1oo Henio oczekuje remontu
WFM M06 oczekuje remontu
CARTOON TRABANT KLUB POLSKA
Awatar użytkownika
zaściankowy
Posty: 229
Rejestracja: 2011-05-15, 16:01
Lokalizacja: LC LU LUB
Kontaktowanie:

Re: Dobór tłoków do cylindrów

Post autor: zaściankowy »

Dobrzyn pisze: 2018-07-27, 17:31 Planuję kupić tłoki Mahle, bo widzę że mają nominały w ofercie. Chyba, że wykopię gdzieś te szare
A z ciekawości: ile taka przyjemność srebrników złotych polskich kosztuje? - mam na myśli te Mahle.
Ponoć jazda trabantem jest jak seks bez zabezpieczenia

kiedyś: TadeK, 2T, 1990 r. sedan (Spłonął pod Oleśnicą)
Rysiek, 2T, 1982, kombi
dziś: KRzyś, 2T, 1985, sedan
a na co dzień: Lancia Musa 1.3 M-Jet i Micra k11 1.3
Awatar użytkownika
Dobrzyn
Posty: 425
Rejestracja: 2011-03-01, 16:20
Lokalizacja: Zduńska Wola

Re: Dobór tłoków do cylindrów

Post autor: Dobrzyn »

Nie zdążyłem zacząć szukać i pewnie szukał nie będę, bo dziś, wśród przyczepy części które przywiozłem znalazły się... Tłoki 71.98 wraz z pierścieniami i sworzniami :) jeden z czarnej, drugi z białej grupy selekcyjnej. Co do tych mahle to podejrzewam, że w dobrym sklepie są do ściągnięcia
Trabant 6o1.3 Staś Skończony!
Romet 1oo Henio oczekuje remontu
WFM M06 oczekuje remontu
CARTOON TRABANT KLUB POLSKA
Awatar użytkownika
kamil.koza88
Posty: 155
Rejestracja: 2016-01-09, 23:13
Lokalizacja: Toruń

Re: Dobór tłoków do cylindrów

Post autor: kamil.koza88 »

Hej, najlepiej jakbyś miał 2 tłoki w tym samym rozmiarze, chodzi o to, żeby masy wirujące się zgadzały.

A wracając do tłoków z motirexu, co z nimi jest nie tak, że wszyscy tak na nie psioczą?
mczmok
Posty: 148
Rejestracja: 2015-12-18, 19:02
Lokalizacja: Radzionków

Re: Dobór tłoków do cylindrów

Post autor: mczmok »

:
1. Materiał oryginalnie AK 20 - teraz nie wiadomo co :cry:
2. obróbka, znaczy brak obróbki cieplnej.
W efekcie przy wyższych prędkościach (temp, obroty) tłoki puchną i się zacierają.
Całe życie z 2 T
Awatar użytkownika
kamil.koza88
Posty: 155
Rejestracja: 2016-01-09, 23:13
Lokalizacja: Toruń

Re: Dobór tłoków do cylindrów

Post autor: kamil.koza88 »

A nie wystarczy dać po prostu luźniejszego pasowania o 2 setki, tak jak się to robi w np w rallycrossie, żeby właśnie uniknąć zacierania? Tak robili między innymi Niemcy, którzy startowali chociażby w Toruniu w lidze na przełomie lat 2000 w klasie pojemności maluchów.

Ja u siebie zrobiłem właśnie pasowanie 0,05 mm (tłoki motirexowe, na tamtą chwilę nic innego nie znalazłem) i zobaczymy jak to będzie chodziło. Z doświadczenia przy składaniu różnych silników (nie tylko do dupowożenia) wiem, że takie pasowanie się sprawdza.
Odpowiedz