Zaplon
Moderator: Mod Team
Re: Zaplon
No wlasnie jak ja ustawialem ten zaplon pod lampe strobo to znaki na pierwszym cylindrze nie pokrywaly sie brakowalo co najmniej jednego centymetra do pokrycia sie , zdziwilo mi to a jak zachowalem to ustawienie to na wykreconych swiecach iskra walila w gmp a powinno byc 3 mm nizej prawda ? - wniosek lampa strobo nie nadaje sie do starego walu a gaznik po ustawieniu pod lampe strzela jak katiusza
Re: Zaplon
Chyba wiem o co chodzi przypomnialo mi sie że jak kolega to montował to nie było uszczelek pod cylindrami, tylko dał taki silikon samochodowy, i chyba też nie było pomiedzy dwoma polowkami obudowy walu tam tez dał silikon . Może po prostu go wywiało i dlatego nie spreza ?RemkoK pisze: ↑2018-02-19, 11:55A więc jest winowajca, dla pewności na ciepłym silniku (o ile da się go rozgrzać do normalnej temperatury pracy) zmierzył bym mu ciśnienie sprężania. Załatw sobie manometr, rozgrzej silnik, wykręć świece, w ich miejsce kolejno wkręć manometr, gaz do spodu i kręcimy rozrusznikiem, odczytane wartości porównujemy z książkowymi. Jeżeli ciśnienie zmyka przez uszczelnienie wału korbowego to silnik też nie będzie chciał pracować - w sumie od tego by trzeba zacząć - od uszczelnień by na cylindrach nie ocyganił pomiaru.Mietkong pisze: ↑2018-02-19, 08:20 No i wlasnie tak zrobilem jak ustawialem pierwszy cylinder to musialem przekrecic plytka maksymalnie w prawo dopiero wtedy kreski sie prawoe zgraly a drugi cylinder to ta drukowana wzialem do gory i sie zgraly . Wydaje mi sie ze silnik moze nie miec kompresji bo kupilem uzywany.
Re: Zaplon
Jak to możliwe, że przy zamontowaniu zapłonu elektronicznego w miejsce platynkowego zamieniły się cewki zapłonowe? Biały zasilający kabel od cewki 2 cylindra muszę podpiąć do cewki pierwszego garnka, a zielony docewki drugiego.
Trabant 601S, 1988 rok
Re: Zaplon
przecież pisałem że elektronik jest sterowany masą... i cewki też są odwrotnie
Re: Zaplon
Witam, czy ktoś z z Was wie jak wygląda przyrząd do blokowania ciężarków regulatora w ich rozwarciu? Czy jest jakiś patent domowy by zablokować ów regulator przy ustawianiu zapłonu? Jak to uczynić, skoro mechanizm regulatora znajduje się za płytką z przerywaczami?
Re: Zaplon
tak wiem jak to wygląda, są nawet dwa rodzaje, daj maila wyślę foto
Re: Zaplon
Z manuala fabrycznego wnioskuję, że nakłada się to na łeb śruby M8 krzywki i rowki znajdujące się na samej krzywce, tym samym uzyskując rozwarcie ciężarków regulatora
Znów wędrujemy ciepłym krajem,
malachitową łąką morza.
Ptaki powrotne umierają
wśród pomarańczy na rozdrożach...
malachitową łąką morza.
Ptaki powrotne umierają
wśród pomarańczy na rozdrożach...
Re: Zaplon
jeśli nie masz przyrządu to możesz to zrobić na lampie strobo tylko trzeba silnik wkręcic na obroty aby ciężarki się same rozchyliły, grunt to ustawić dobrze przerwy, czyli jak w książce luzujemy płytkę i na maksa w prawo, ustawiamy tłok w górnym położeniu kręcąc silnikiem zgodnie ze wskazówkami zegara, luz na przerywaczy 0,4mm , później to samo z drugim. Później podłączasz lampę strobo i korzystając ze znaków na kole pasowym (zakładając że są jeszcze ) ustawiasz to tak aby znak zgrał się z linia styku połówek karterów silnika, Pierwszy cylinder od strony wiatraka i kolejno drugi. Powodzenia
Re: Zaplon
Sęk w tym że nie mam przyrządu, a lampę strobo mam w wersji dla zdziecinniałych mechaników. Mam zdolne ręce, więc bardziej skłaniał bym się ku dorobieniu tej blokady i ustawieniu zapłonu wedle zegara - finalnie kontrola zdziecinniałą lampą. Silnik jest maxi słaby, z tego co zaobserwowałem - styki są wypalone, a przerwa była około 0.8. Musowo ten zapłon postawić na nogi.
PS. Czy nie powinno się pierwsze ustawiać cylindra nr. 1, tego bliżej kierownicy ?
PS. Czy nie powinno się pierwsze ustawiać cylindra nr. 1, tego bliżej kierownicy ?
Re: Zaplon
oj coś mnie się pos..ło, pierwszy od strony skrzyni, jak masz dziecinne strobo a działa to też ustawisz , i mniej męczarni niż przy nauce ustawiania zegarem, często jest tak że niby ustawisz dokręcisz śruby i wskaźnik pokazuje coś innego niż chciałeś, to taka loteria aż wskoczy na miejsce, na strobo ustawiasz dynamicznie podczas pracy silnika. W Twoim przypadkuto lepiej ustawić na lampę a później sobie kontrolnie zbadać zegarem