Nowa pompa hamulcowa i tłumik
Moderator: Mod Team
Nowa pompa hamulcowa i tłumik
Potrzebuję porady,
Remontuje swojego Trabiego i realizuję po kolei poszczególne układy mechaniczne. Obecnie kończę układ hamulcowy, okazało się że pompy nie da się uratować( wrzery w środku pompy) muszę kupić nową. Tylko jaką zamiennik np. Z mar-gut czy motirex.pl czy niemieckie strony z oryginałem. Podobną zagwostkę mam z tłumikiem przednim...poradzcie.
Ps. Szukam mechanika do remontu kapitalnego silnika w dwusówie. Jestem z Białegostoku ale silnik mogę dowieść wszędzie.
Remontuje swojego Trabiego i realizuję po kolei poszczególne układy mechaniczne. Obecnie kończę układ hamulcowy, okazało się że pompy nie da się uratować( wrzery w środku pompy) muszę kupić nową. Tylko jaką zamiennik np. Z mar-gut czy motirex.pl czy niemieckie strony z oryginałem. Podobną zagwostkę mam z tłumikiem przednim...poradzcie.
Ps. Szukam mechanika do remontu kapitalnego silnika w dwusówie. Jestem z Białegostoku ale silnik mogę dowieść wszędzie.
Re: Nowa pompa hamulcowa i tłumik
, pompę możesz kupić w zamienniku, co nowe to nowe a tu chodzi o bezpieczeństwo, tłumika szukaj w oryginale , szczególnie pierwszego od tego zależy żywotność i kultura pracy całego auta, a z silnikiem mógłbym ale czy mi się chce....
Re: Nowa pompa hamulcowa i tłumik
Tłumik i pompę kupisz u mar-guta, tłumik ostatnio miałem w łapach i jest naprawdę dobrze wykonanyKubas275 pisze: ↑2020-07-08, 05:42 Potrzebuję porady,
Remontuje swojego Trabiego i realizuję po kolei poszczególne układy mechaniczne. Obecnie kończę układ hamulcowy, okazało się że pompy nie da się uratować( wrzery w środku pompy) muszę kupić nową. Tylko jaką zamiennik np. Z mar-gut czy motirex.pl czy niemieckie strony z oryginałem. Podobną zagwostkę mam z tłumikiem przednim...poradzcie.
Ps. Szukam mechanika do remontu kapitalnego silnika w dwusówie. Jestem z Białegostoku ale silnik mogę dowieść wszędzie.
Re: Nowa pompa hamulcowa i tłumik
Kupiłem zamiennik, dobrze się sprawdzał, ale z racji adapteru jest głębiej osadzony, więc dobrze by było zrobić nowy pręt przy pedale (wyciągnięty na max jeszcze był lekko luźny) i musiałem przedłużyć przewód do tylnych kół, bo brakło.
Poszukuję kontaktu z panem inż. Stefanem Smoliczem lub książki "Moje Trabanty 1963-2000" jego autorstwa. Osoby mogące mi pomóc proszone są o kontakt przez PW lub gdziekolwiek na forum.
Re: Nowa pompa hamulcowa i tłumik
A gdzie kupywałeś zamiennik bo ja się zastanawiam nad tym z Mar-gut jest na Allegro. Wygląda podobnie myślałem że nie będzie tyle przeróbek. Chce ją zamontować do Trabanta 601.
Re: Nowa pompa hamulcowa i tłumik
Wojciech czyli radzisz kupować to i to w Mar-gut....bo już sam nie wiem.
Re: Nowa pompa hamulcowa i tłumik
Na allegro od mar-gut. Trochę na nim przejeździłem i złego słowa nie mogę powiedzieć.
Z montażem nie jest aż tak źle, ale niestety sprzedawca nie informuje o dodatkowych trudnościach wynikających z głębszego osadzenia pompy (adapter do oryginalnego mocowania) i innego rozłożenia wyjść na przewody. Poza tym wszystko pasuje i działa jak należy. Do przedłużenia przewodu wystarczy mufa i krótki, już zarobiony przewód (u siebie mam tak, z tym, że jeszcze trochę skróciłem ten co był wcześniej). Wszystko do kupienia w motoryzacyjnym. Popychacz to też chwila zabawy z jakąś twardszą śrubą i piłką oraz pilnikami. Szczerze mówiąc ja mam nadal ten co był, ale przy hamowaniu słychać stuknięcie (z powodu zbyt dużego luzu pomiędzy popychaczem a pompą). Działa, ale tak być nie powinno.
Jeśli chcesz to mogę zrobić Ci zdjęcie jak wygląda on pod maską w 601.
Z montażem nie jest aż tak źle, ale niestety sprzedawca nie informuje o dodatkowych trudnościach wynikających z głębszego osadzenia pompy (adapter do oryginalnego mocowania) i innego rozłożenia wyjść na przewody. Poza tym wszystko pasuje i działa jak należy. Do przedłużenia przewodu wystarczy mufa i krótki, już zarobiony przewód (u siebie mam tak, z tym, że jeszcze trochę skróciłem ten co był wcześniej). Wszystko do kupienia w motoryzacyjnym. Popychacz to też chwila zabawy z jakąś twardszą śrubą i piłką oraz pilnikami. Szczerze mówiąc ja mam nadal ten co był, ale przy hamowaniu słychać stuknięcie (z powodu zbyt dużego luzu pomiędzy popychaczem a pompą). Działa, ale tak być nie powinno.
Jeśli chcesz to mogę zrobić Ci zdjęcie jak wygląda on pod maską w 601.
Poszukuję kontaktu z panem inż. Stefanem Smoliczem lub książki "Moje Trabanty 1963-2000" jego autorstwa. Osoby mogące mi pomóc proszone są o kontakt przez PW lub gdziekolwiek na forum.
Re: Nowa pompa hamulcowa i tłumik
Poproszę o zdjęcie. Dzięki.
Re: Nowa pompa hamulcowa i tłumik
Tak, polecam. Na pewno tłumik jest dobrej jakości, pompy nie miałem, ale w trabantach znajomych te pompy jeżdżą i jest ok. W gruncie rzeczy nie masz innego wyboru
Re: Nowa pompa hamulcowa i tłumik
Są dostępne oryginalne, więc wybór mam tylko czy warto przepłacać...skoro jeszcze tyle rzeczy do zrobienia przede mną.
Re: Nowa pompa hamulcowa i tłumik
Tłumiki od Pana Marka są praktycznie 1:1 jak oryginały, kiedyś w ogłoszeniach i sklepach było sporo dorabianych tłumików przednich, które wyglądały zupełnie inaczej, miały też inna konstrukcje i w mojej opinii Trabant przez nie troche inaczej brzmiał.
Jak szukasz oszczędności to kup oryginał, w wiekszości to i tak używki pryśnięte srebrzynką.
Re: Nowa pompa hamulcowa i tłumik
Wszystko ładnie widać. W porównaniu do oryginału zamienione miejscami są wyjścia obwodów. Przednie rurki miałem na tyle długie, że po poprostowaniu kilku zakrętów wystarczyły, tylną musiałem przedłużać. Polecam pomalować przed montażem, bo rdzewieje.
Poszukuję kontaktu z panem inż. Stefanem Smoliczem lub książki "Moje Trabanty 1963-2000" jego autorstwa. Osoby mogące mi pomóc proszone są o kontakt przez PW lub gdziekolwiek na forum.
Re: Nowa pompa hamulcowa i tłumik
Witam!
Przypadkiem znalazłem ofertę pompy hamulcowej w thu.pl https://www.thu.pl/pl/p/Pompa-hamulcowa/17297 Cena niestety jest dostosowana do obecnych warunków.
Przypadkiem znalazłem ofertę pompy hamulcowej w thu.pl https://www.thu.pl/pl/p/Pompa-hamulcowa/17297 Cena niestety jest dostosowana do obecnych warunków.
Re: Nowa pompa hamulcowa i tłumik
Pompę mam 3 lata i działa prawidłowo. Tłumik pękł po 1,5 roku użytkowania, a rura była źle wyprofilowana.
Trabant 601S, 1988 rok