Luz montażowy

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

SebaFLY
Posty: 35
Rejestracja: 2015-12-05, 17:02
Lokalizacja: Siedlce

Luz montażowy

Post autor: SebaFLY »

Witajcie, Koledzy.

W sierpniu ubiegłego roku zatarłem silnik... Nie pamiętam jaki luz zastosowałem, było to raczej 0.04mm. Silnik 2T używam w motolotni gdzie pracuje on cały czas w zakresie obrotów 3600-4200 RPM. Maksymalne obroty pod obciążeniem to 5000 RPM. Mam oryginalne tłoki AK20. Czy możecie coś zasugerować?
mczmok
Posty: 148
Rejestracja: 2015-12-18, 19:02
Lokalizacja: Radzionków

Re: Luz montażowy

Post autor: mczmok »

Niewłaściwy skład mieszanki w górnych obrotach.
Przyczyn może być dużo, zły dopływ paliwa, źle wyregulowany gaźnik.
Ostatnio kupiłem zaworek iglicowy który miał dużo mniejszą duszę, co skutkuje zubożeniem mieszkanki na pełnej mocy.
Całe życie z 2 T
Awatar użytkownika
Wojciech
Posty: 577
Rejestracja: 2012-12-15, 22:47
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Luz montażowy

Post autor: Wojciech »

SebaFLY pisze: 2021-03-23, 13:06 Witajcie, Koledzy.

W sierpniu ubiegłego roku zatarłem silnik... Nie pamiętam jaki luz zastosowałem, było to raczej 0.04mm. Silnik 2T używam w motolotni gdzie pracuje on cały czas w zakresie obrotów 3600-4200 RPM. Maksymalne obroty pod obciążeniem to 5000 RPM. Mam oryginalne tłoki AK20. Czy możecie coś zasugerować?
Co do luzu, niektórzy, szczególnie przy Węgierskich tłokach, dają 7 setek luzu, może biorąc pod uwagę użytkownianie silnika, warto dać właśnie większy luz?
mczmok
Posty: 148
Rejestracja: 2015-12-18, 19:02
Lokalizacja: Radzionków

Re: Luz montażowy

Post autor: mczmok »

W handlu są zaworki iglicowe do Simson/MZ/ wartburg, dysza zaworka w tych przypadkach jest od 1 do 2 mm .
Trabant potrzebuje dyszy conajmniej 2.5 mm, inaczej gaźnik zuboży mieszankę w górnych zakresach mocy z uwagi na zbyt mały dopływ paliwa. Ja tak zniszczyłem silnik w MZ/ Trabancie. Niestety da się tego łatwo zauważyć przy mocy maksymalnej którą rzadko się używa....
Całe życie z 2 T
Awatar użytkownika
RemkoK
Posty: 365
Rejestracja: 2017-10-26, 20:20
Lokalizacja: Jasło

Re: Luz montażowy

Post autor: RemkoK »

Pierwsze słyszę żeby zaworek iglicowy zubażał mieszankę, jego rolą jest tylko zamykanie nadmiaru paliwa w komorze pływakowej. Jak dla mnie brzmi to nielogicznie i bzdurnie.
Gaźnik 28hb1-1 stosowany na finale produkcji był jakby to ująć "eko" i tenże gaźnik generował mieszankę zubożoną do wymaganego minimum. U mnie 28hb1-1 nie jest w stanie poprawnie działać, więc go wywaliłem. Zastosowałem starszy, 28hb4-1 i teraz trabant zapala jak należy, ma swoją moc i przyspieszenie.
Luz montażowy u mnie, przy tłokach z Gorzyc to książkowe 0,025 . Ale ja silnika nie katuje na wysokich obrotach.
Znów wędrujemy ciepłym krajem,
malachitową łąką morza.
Ptaki powrotne umierają
wśród pomarańczy na rozdrożach...
Awatar użytkownika
Dawdzio
Posty: 202
Rejestracja: 2014-11-24, 01:47
Lokalizacja: DLE

Re: Luz montażowy

Post autor: Dawdzio »

Jak paliwo nie nadąży wpływać do komory to mieszanka będzie zubożona niezależnie od tego czy zaworek ma taką funkcję czy nie. Z pewnością nie stosowanoby większego zaworka, gdyby nie było takiej potrzeby.
Poszukuję kontaktu z panem inż. Stefanem Smoliczem lub książki "Moje Trabanty 1963-2000" jego autorstwa. Osoby mogące mi pomóc proszone są o kontakt przez PW lub gdziekolwiek na forum.
Awatar użytkownika
RemkoK
Posty: 365
Rejestracja: 2017-10-26, 20:20
Lokalizacja: Jasło

Re: Luz montażowy

Post autor: RemkoK »

Jeżeli nie nadąży dopływać, to wystąpi efekt dławienia. Silnik przejdzie w nieco wyższy zakres obrotów i będzie miał tendencje do gaśnięcia przy większym dodaniu gazu. To tak moim skromnym zdaniem. Nie sądzę żeby o 0,5mm mniejszy otwór w zaworku zakłucił by na tyle wydajność gaźnika, że posypie się cała stechiometria. Ten silnik (choć mało ekonomiczny) nie pobiera aż tak sporych ilości paliwa. Gdyby tak było, to i niedrożny kranik też byłby powodem zubożenia mieszanki.
Znów wędrujemy ciepłym krajem,
malachitową łąką morza.
Ptaki powrotne umierają
wśród pomarańczy na rozdrożach...
Odpowiedz