Zauważyłem , że jedną cewkę mam nieoryginalną ( zelmot) .
Druga jest oryginalna.
Dodatkowo dołączony do cewek jest jakiś kondensator - nie wiem czy to nie radosna twórczość poprzedniego właściciela.
Aby wrócić do oryginału zakupiłem właśnie u kolegi z forum oryginalną cewkę do tego układu.
I teraz pytanie :
Jak to powinno być podłączone oryginalnie, bo rozumiem ,że ten kondensator mam wywalić.
Nie widzę nigdzie schematu elektrycznego z układem ESE-2H
Podłaczenie cewek - układ ESE-2H
Moderator: Mod Team
Podłaczenie cewek - układ ESE-2H
Ostatnio zmieniony 2011-10-18, 08:02 przez arthek, łącznie zmieniany 3 razy.
Ale do tego zazwyczaj zakłada się filtr/kondensator tuż przed samym radiem, a nie na cewce - ale może się nie znam. A to po to są kondensaoty w Trabancie na dole? Ja zawsze myślałem że po to aby "wzmocnić" sygnał na cewkę.Kuzyn353 pisze:Prawdopodobnie żeby eliminować zakłócenia odbierane przez radio.
Systematyzując:
Kondensator w klasycznym układzie przerywaczowym służy do wzmocnienia "sygnału" na cewkę i zapobiega iskrzeniu na platynkach.
Natomiast pierwszy raz spotykam się z "kondim" w elektroniku.
Może być tak jak pisze Kuzyn535, służy jako rodzaj filtra przeciwzakłóceniowego.
Ma ktoś schemat elektryczny z układem ESE-2H ?
Czym różnią się układy EBZA i ESE ?
EDIT:
Znalazłem informacje dotyczącą celowości zastosowania kondensatora przy cewkach.
Potwierdza się to co mówił Kuzyn353.
Zródło:
Jeżdżę samochodem trabant 601 , wyd 1987r, str 126 , rys 5.10
Kondensator w klasycznym układzie przerywaczowym służy do wzmocnienia "sygnału" na cewkę i zapobiega iskrzeniu na platynkach.
Natomiast pierwszy raz spotykam się z "kondim" w elektroniku.
Może być tak jak pisze Kuzyn535, służy jako rodzaj filtra przeciwzakłóceniowego.
Ma ktoś schemat elektryczny z układem ESE-2H ?
Czym różnią się układy EBZA i ESE ?
EDIT:
Znalazłem informacje dotyczącą celowości zastosowania kondensatora przy cewkach.
Potwierdza się to co mówił Kuzyn353.
Zródło:
Jeżdżę samochodem trabant 601 , wyd 1987r, str 126 , rys 5.10
Ostatnio zmieniony 2011-10-18, 08:03 przez arthek, łącznie zmieniany 1 raz.
kolejny post i te same pytania:
tutaj masz post ze schematem podłączenia obu wersji zapłonów
Kondensator przy cewkach nie wiele pomoże bo zakłócenia generują się w przewodach WN stąd w nowszych autach przewody silikonowe (opór liniowy na całej długości przewodu) lub cewki bezpośrednio na świecy w najnowszych autach.
Kondensatory montowane przy cewkach (od strony zasilania po kluczyku styk 15 ) oraz na alternatorze pomagają w przypadku falowania napięcia. Choć lepiej zamontować kondensator 3300uF/ 16V (lub 25V) przy samym radiu.
EBZA to skrót od:
Elektronische Batterie ZündAnlage czyli elektroniczny, bateryjny system zapłonowy.
tutaj masz post ze schematem podłączenia obu wersji zapłonów
Kondensator przy cewkach nie wiele pomoże bo zakłócenia generują się w przewodach WN stąd w nowszych autach przewody silikonowe (opór liniowy na całej długości przewodu) lub cewki bezpośrednio na świecy w najnowszych autach.
Kondensatory montowane przy cewkach (od strony zasilania po kluczyku styk 15 ) oraz na alternatorze pomagają w przypadku falowania napięcia. Choć lepiej zamontować kondensator 3300uF/ 16V (lub 25V) przy samym radiu.
EBZA to skrót od:
Elektronische Batterie ZündAnlage czyli elektroniczny, bateryjny system zapłonowy.