Pompa paliwa 1.1 Pytanie

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

Awatar użytkownika
Ydtski
Posty: 47
Rejestracja: 2011-06-12, 17:00
Lokalizacja: Białystok

Pompa paliwa 1.1 Pytanie

Post autor: Ydtski »

Witam,

moim Drodzy mam dwa pytania:
czy pasuje pompa paliwa od silników VW (np 1.1, 1.3 VW polo) i czy brak - albo mała ilość benzyny w filtrze jest objawem zatarcia pompki czy zatkania przewodów (bo mimo że pompki szukam to może problemem są przewody),

pozdrawiam
Trabant 1.1
JaJer

Post autor: JaJer »

... mogą być przewody, a szczególnie ich nieszczelność! i ssie powietrze. Sprawdź dokładnie połączenie: przewód sztywny-przewód elastyczny. Jak też same przewody elastyczne.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez JaJer, łącznie zmieniany 2 razy.
Prezes

Post autor: Prezes »

Zdarza się też, że puszcza króciec w pompie - ten metalowy którym dochodzi paliwo do pompy i ssie nim powietrze.
Rav
Posty: 25
Rejestracja: 2011-03-01, 15:27
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Rav »

Ponieważ przed Pragą przerabiałem temat pompy paliwa (podziękowania dla Majstra za konsultacje i pożyczenie pompy ;)-nie pasuje ani z polo 1.1 1,3 itp (inna podstawa),sprawdzałem Pierburga oryginalną dedykowaną do trabanta-ma inny popychacz (za gruby),podejdzie Valeo ale nie mam w tej chwili numeru OEM.W Krakowie po zniżkach ok 170 zł.
3 trabanty,2 fuega i saxo ;P
papieju
Posty: 240
Rejestracja: 2011-03-17, 07:36
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: papieju »

Eee. Taniej kupić elektryczną dedykowaną do gaźnik (około 120zł), a w sklepie kupowałem do 1.3 MagnetiMarelli za 70-kilk zł. Na pudełku nie było słowa o Wartburgu tylko o VW/Audi, a podeszła jak znalazł. Do kupienia w każdym moto. Foto naklejki w załączniku
A tu zamienniki Pietburga elektrycznego do gaźnika:
http://allegro.pl/listing.php/search?st ... ion=1&sg=0
Osobiście polecam rozważyć tę opcję. Miałem taką zamiast mechanicznej i dawała radę bez problemu, teraz jeździ w Wartburgu z silnikiem 1.6 Felicja na gaźniku i też ciągnie bez najmniejszego problemu. Było zresztą wałkowane na starym forum.
Załączniki
pompa.jpg
pompa.jpg (74.52 KiB) Przejrzano 9931 razy
Awatar użytkownika
Ydtski
Posty: 47
Rejestracja: 2011-06-12, 17:00
Lokalizacja: Białystok

cd

Post autor: Ydtski »

ciąg dalszy...

kupiłem pompę, zamontowałem, ale na benzynie dalej nie chodzi. Właściwie to torchę lepiej bo odpala i paliwo jest w filtrze - ale po krótkim czasie po odpaleniu gaśnie.

Nie wiem, może zrobiłem coś źle, może coś jest za pompą paliwa do sprawdzenia (przed pompą wszystko sprawdzone, przewody są OK), bo na gazie jeździ jak XXXX.

Czy może popychacz który odchodzi od pompy do silnika gra rolę (oryginał na 5mm średnicy, ten od nowej pompy - z Motirexu 7mm)? Podstawa pompy jest identyczna.
Trabant 1.1
Prezes

Post autor: Prezes »

A jak gaśnie to paliwo nadal jest w filtrze? Gaśnie bo go zalewa czy gaśnie bo brakuje benzyny?
Bross
Posty: 745
Rejestracja: 2011-03-17, 18:42
Lokalizacja: Katowice/Gdańsk

Post autor: Bross »

Sprawdź - Gaźnik (ja czyściłem kilkanaście razy ,a i tak nie pomogło.)
Sprawdź - szczelność przewodów gumowych (zdarza się ,że niby całe ,a i tak nieszczelne i mimo iż nie ciekną to zasysają lewy luft)

Zdaje się ,że za pompą paliwa przy gaźniku jest rozdzielacz paliwa ,część wachy wraca do baku po tym jak komora pływakowa zamyka dopływ ... sprawdź przepustowość tego rozdzielacza oraz przewód i przyłączenie przewodu elastycznego do zbiornika paliwa.
Może masz powrót zatkany.

(Bross)
Awatar użytkownika
Ydtski
Posty: 47
Rejestracja: 2011-06-12, 17:00
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Ydtski »

Prezes pisze:A jak gaśnie to paliwo nadal jest w filtrze? Gaśnie bo go zalewa czy gaśnie bo brakuje benzyny?
Paliwo jest w filtrze. Nie zalewa (bo od razu można zapalić na gazie)
Trabant 1.1
Prezes

Post autor: Prezes »

To skoro można od razu odpalić na gazie to prawdopodobnie masz coś zatkane w gaźniku - wypala benzynę z gaźnika i gaśnie...
Awatar użytkownika
Ydtski
Posty: 47
Rejestracja: 2011-06-12, 17:00
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Ydtski »

Prezes pisze:To skoro można od razu odpalić na gazie to prawdopodobnie masz coś zatkane w gaźniku - wypala benzynę z gaźnika i gaśnie...
...hmmm gaźnika to ja jeszcze nawet patykiem nie ruszałem. Może ktoś napisać na co mam zwracać uwagę podczas rozkładania, czyszczenia i składania gaźnika?

Większość przewodów paliwowych (i zacisków) to wymieniłem podczas wymiany pompy, więc nie tu problem

Motyla noga... we wtorek mam do zrobienia trasę na 3/4 Polski i z powrotem więc trochę strach z samym gazem się wybierać :)

pozdrawiam
Trabant 1.1
Bombel
Posty: 11
Rejestracja: 2011-05-07, 07:03
Lokalizacja: Witosławice

Post autor: Bombel »

może zaworek iglicowy się zawiesza?

[ Dodano: 2011-11-13, 18:49 ]
podczas czyszczenia u mnie w Trabim gaźnika wzorowałem się na tym: http://www.trabi.waw.pl/gaznik/gaznik.htm
Sprzedam młodzieńczy kaprys :(
Awatar użytkownika
Ydtski
Posty: 47
Rejestracja: 2011-06-12, 17:00
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Ydtski »

Bombel pisze:może zaworek iglicowy się zawiesza?

[ Dodano: 2011-11-13, 18:49 ]
podczas czyszczenia u mnie w Trabim gaźnika wzorowałem się na tym: http://www.trabi.waw.pl/gaznik/gaznik.htm

Kurczę... jaki zamotylonogowy tutorial! Dzięki!
Trabant 1.1
Awatar użytkownika
tata_jerzyka
Posty: 199
Rejestracja: 2011-10-21, 11:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: tata_jerzyka »

Co do pompy paliwa to nie był bym taki szybki w montowaniu elektrycznego zamiennika. Mniemam iż mowa o tych zamiennikach z Allegro po 120zł? Proponuję wpisać frazę "pompa z allegro" w Google. Ich jakość jest dramatycznie niska, w przeciwieństwie do ory mechanicznej. Do tego należy dodać koszt przekaźnika który będzie tą pompą sterował. Robi się to mało opłacalna inwestycja.
(S)TRABANT 1.6Ti Universal
W1 TRABI
Nigdy nie odmawiam pomocy!
Pomogłem? ---> klik "POMÓGŁ".
Awatar użytkownika
Ydtski
Posty: 47
Rejestracja: 2011-06-12, 17:00
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Ydtski »

tata_jerzyka pisze:Co do pompy paliwa to nie był bym taki szybki w montowaniu elektrycznego zamiennika. Mniemam iż mowa o tych zamiennikach z Allegro po 120zł? Proponuję wpisać frazę "pompa z allegro" w Google. Ich jakość jest dramatycznie niska, w przeciwieństwie do ory mechanicznej. Do tego należy dodać koszt przekaźnika który będzie tą pompą sterował. Robi się to mało opłacalna inwestycja.
A wracając do jednego z pytań - czy średnica bolca popychacza w pompie robi różnicę? (oryginał miał 5mm, nowozakupiony ma 7mm)?
Trabant 1.1
Odpowiedz